علمای اهل سنت فارس از اهمیت حضور در راهپیمایی 22 بهمن گفتند / سلیمانی، افتخار جهان اسلام بود
کد خبر: 3877864
تاریخ انتشار : ۲۱ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۲:۱۵

علمای اهل سنت فارس از اهمیت حضور در راهپیمایی 22 بهمن گفتند / سلیمانی، افتخار جهان اسلام بود

پیروزی انقلاب اسلامی نقطه عطفی برای وحدت امت واحده اسلام برای حفظ ارزش‌های دینی بود، چنانچه امروز مشاهده می‌كنیم ایران اسلامی تبدیل به یك الگوی بی‌نظیر برای همزیستی مسالمت‌آمیز پیروان ادیان الهی و مذاهب اسلامی در كنار یكدیگر شده است. در این گزارش سخنان برخی از علمای اهل سنت فارس درباره اهمیت حضور در راهپیمایی 22 بهمن و دفاع از انقلاب اسلامی می‌خوانیم.

پیروزی انقلاب اسلامی موجب شد تا پیروان تمام ادیان الهی و مذاهب مختلف اسلامی بتوانند در صلح و آرامش علاوه بر انجام مناسك مذهبی خود، در كنار یكدیگر در ایران اسلامی زندگی كنند.

در دوران دفاع مقدس همه دنیا مشاهده كردند كه تمام پیروان ادیان الهی و مذاهب مختلف اسلامی برای دفاع از كشور خود ید واحده هستند و همواره برای دفاع از این مرز و بوم آماده‌اند.

امروزه ایران اسلامی تبدیل به الگوی بی‌نظیری از وحدت پیراون ادیان الهی و مذاهب مختلف اسلامی در دنیا شده است به طوری كه همه ساله نشست‌های مختلفی درباره اهمیت تقریب مذاهب اسلامی چه در ایران اسلامی چه در كشورهای مختلف اسلامی برپا می‌شوند و همواره از نقش ایران در این زمینه نیز تجلیل به عمل می‌آید.

مسلمانان اهل سنت كشورمان تقریباً در تمام مرزهای شمالی، جنوبی، جنوب شرقی، شمال غربی، جنوب غربی و غیره حضور دارند و با جان و دل از مرزهای این كشور دفاع می‌كنند و استان فارس نیز یكی از استان‌هایی هست كه جمعیت مسلمانان اهل سنت عمدتاً در مناطق جنوبی آن زندگی می‌كنند.

با توجه به اهمیت حفظ و تقویت انقلاب اسلامی و در پیش‌رو بودن راهپیمایی 22 بهمن به خصوص در شرایط اخیر كه دشمنان اسلام تلاش وافری در نابود كردن وحدت امت واحده اسلامی دارند، دقایقی چند با جمعی از علمای اهل سنت استان فارس هم‌كلام شدیم تا از اهمیت این روز و حضور در راهپیمایی 22 بهمن بشنویم.


  • بيشتر بخوانيد:

چرا راهپیمایی ۲۲ بهمن امسال مهم‌تر از سال‌های قبل است


 

شیخ عبدالواحد خواجوی، امام جمعه اهل سنت شیراز در این رابطه ضمن تبریک دهه فجر به ملت ایران، آزادگان جهان و مقام معظم رهبری گفت: خداوند این توفیق را به ما بدهد تا در راستای انقلاب اسلامی و نظام جمهوری اسلامی گام برداریم.

هیچ‌گاه از راهی كه در پیش گرفته‌ایم، عقب‌نشینی نمی‌كنیم

وی با گرامیداشت 22 بهمن اظهار کرد: همه ما اعم از شیعه، سنی و سایر ادیانی که در ایران زندگی می‌کنند وظیفه داریم که در این راهپیمایی بسیار عظیم، مهم و تاریخی 22 بهمن شرکت و با مقام معظم رهبری تجدید بیعت کنیم تا خاری در چشم دشمنان اسلام، انقلاب و نظام جمهوری اسلامی ایران باشد چرا که ما هیچ‌گاه از راهی که در پیش گرفته‌ایم عقب‌نشینی نخواهیم کرد.

امام جمعه اهل سنت شیراز تأكید كرد: بر ما واجب است که از نظام و انقلاب اعلام حمایت کنیم و نه تنها در راهپیمایی 22 بهمن بلکه در روز انتخابات نیز همه با هم به پای صندوق‌های رای برویم و به اشخاصی که اصلح‌تر هستند و می‌توانند برای اسلام، انقلاب و مردم خدمتی کنند، رأی دهیم.

شیخ منصور حسینی، مدیر مجتمع دینی اهل سنت و جماعت گله‌دار نیز گفت: مردم ایران دوستدار نظام و انقلابشان هستند چون انقلاب اسلامی ایران رمزی داشت به نام جمهوری و مردمی بودن و همچنین داشتن رهبری حکیم و فرزانه.

وی افزود: مردم قلباً و عمیقاً برای انقلاب شان دلسوز هستند و علی‌رغم تبلیغاتی که دشمنان انقلاب دارند و برخی از مزدوران داخلی نیز از آن‌ها حمایت و سخنانشان را پخش می‌کنند، حضور گسترده‌ای در 22 بهمن‌ماه امسال خواهند داشت.

سردار سلیمانی، فراتر از جناح و مذهب خاصی بود

مدیر مجتمع دینی اهل سنت و جماعت گله‌دار همچنین به در پیش‌رو بودن چهلمین روز شهادت سردار سلیمانی اشاره كرد و گفت: سردار سپهبد شهید سلیمانی متعلق به کل ایران و فراتر از جناح و مذهب بوده است و همزمانی چهلم ایشان با سالروز پیروزی انقلاب اسلامی می‌تواند باعث وحدت و انسجام بیشتر مردم شود.

حسینی بیان كرد: همان‌طور که مردم برای تشییع جنازه ایشان به دشمنان ثابت کردند که سردار سلیمانی سردار دل‌هاست و در دل مردم جا دارد با شرکت در راهپیمایی 22 بهمن بار دیگر به دشمنان می‌فهمانند که شهید سلیمانی از سردار سلیمانی برای این کشور عزیزتر و محبوب‌تر و برای آن‌ها خطرناک‌تر است.

راهپیمایی 22 بهمن نشانه همبستگی ملی است

شیخ مصطفی محمودی، امام جمعه اهل سنت روستای چاه محمدحاجی گله‌دار هم گفت: باید خودمان را برای راهپیمایی و حضور حداکثری آماده کنیم؛ در واقع، راهپیمایی 22 بهمن نشانه همبستگی ملی است و این همبستگی می‌تواند در مقابل توطئ‌ های دشمن، به کشور مصونیت بخشد چون دشمن از اختلافات، فتنه‌ها و جنگ‌افروزی‌ها سود می‌برد، پس باید حضور گسترده‌ای در راهپیمایی 22 بهمن که همزمان با چهلمین روز از شهادت سردار سرافراز حاج قاسم سلیمانی است داشته باشیم.

وی در مورد سردار سلیمانی نیز گفت: ایشان مدافع حرم بودند و در مقابل تروریست‌ها دفاع و استقامت کرده و جنگیدند و بنابر آیه 169 سوره آل عمران «و هرگز گمان مبر کسانی که در راه خدا کشته شدند مرده‌اند، بلکه زنده‌اند و نزد پروردگارشان روزی داده می‌شوند».

22 بهمن امسال، مردم بار دیگر به صحنه خواهند آمد

شیخ هاشم صدیقی، خطیب نماز جمعه منطقه گله‌دار نیز گفت:‌ با توجه به وضعیت اقتصادی، برخی از دشمنان می‌خواهند 22 بهمن رنگ و لعاب آن‌چنانی همچون سال‌های گذشته نداشته باشد اما به دلیل مصادف شدن 22 بهمن با چهلمین روز از شهادت سردار سلیمانی توسط آمریکا، مردم به صحنه خواهند آمد و بار دیگر با مشت گره کرده خود را بر دهان اسرائیل و آمریکا خواهند زد و ثابت می‌کنند ما کسانی هستیم که همیشه با رهبری و در کنار ایشان بوده‌ایم و هستیم.

سردار سلیمانی، افتخار جهان اسلام بود

وی با اشاره به اینکه سردار سلیمانی از افتخارات جهان اسلام و به ویژه ایران است، گفت: با هوشیاری رهبری و در جهت دفاع از مظلومان، شخصی انتخاب شد که توانست در کشورهای عربی خاورمیانه نقشی اساسی داشته باشد و ثابت کند که اسلام حد و مرزی ندارد.

شیخ مصطفی مرادی، امام جمعه اهل سنت دهنو گله‌دار هم گفت: با توجه به اتفاقاتی که در کشور به وجود آمد، اگر در هر سال حضور پرشور مردم در راهپیمایی 22 بهمن، لازم و حتی واجب بود، امسال واجب‌تر است که همه مردم شرکت کنند چون مهم‌ترین فایده آن، حفظ امنیت کشور است که به شدت به آن نیاز داریم.
وی با اشاره به شخصیت شهید سلیمانی اظهار کرد: سردار سلیمانی مجاهدی بود که به همه مسلمانان تعلق داشت و لازم است که همه ما از پیروان ایشان باشیم.

امام جمعه اهل سنت دهنو گله‌دار افزود: اگر سردار سلیمانی دفاع کرد شعارش این نبود که از تشیع دفاع می‌کنم بلکه شعارش دفاع از اسلام بود و اسلام هم متعلق به همه ماست چه شیعه چه سنی، چون همه ما در کلمه اسلام با یکدیگر مشترکیم.

سیدعدنان حسینی، امام جمعه اهل سنت روستای کال شهرستان لامرد نیز با گرامی‌داشت چهل و یکمین سالروز پیروزی انقلاب اسلامی و همزمانی آن با چهلم سردار سلیمانی گفت: این انقلاب به همت امام راحل، خون شهدا و لطف خدا به ثمر نشست و امروز چهل و یکمین سالروز آن را جشن می‌گیریم. در این برهه از زمان و در این پیچ سخت تاریخی، حضور مردم در راهپیمایی 22 بهمن اهمیت بسیاری دارد.

وی افزود: تمام جنایتکاران بیش از پیش برای اینکه روند رو به رشد این انقلاب را متوقف کنند از تمام ترفندهایی که می‌توانسته‌اند استفاده کرده‌اند.

حسینی بیان كرد: دنیای غرب از ابتدای انقلاب تا توانسته‌اند با ترور شخصیت‌های بزرگ انقلاب، به راه انداختن جنگ تحمیلی، جنگ نرم، فتنه، نفوذ، تحریم و تشدید آن، علیه این انقلاب فعالیت کرده‌اند اما امروز دیگر چیزی در چنته‌شان نمانده تا ظلم و فشار را بر ملت ایران روا بدارند و روند رو به رشد انقلاب را متوقف کنند.

پیروان ادیان الهی و مذاهب اسلامی ید واحده باشند

امام جمعه اهل سنت روستای کال شهرستان لامرد اظهار کرد: در سالروز پیروزی انقلاب اسلامی لازم است که همه مردم و ادیان مختلف ید واحد شوند و با شکوهمند قرار دادن راهپیمایی امسال و حضور گسترده در مراسم‌های دهه مبارک فجر خاری در چشم و دیدگان بدخواهان نظام باشند.

وی تأكید کرد: در این ایام پر خیر و برکت پیروزی انقلاب با تمام وجود از آرمان‌ها و اعتقادات اسلامی دفاع کنیم و گوش به فرمان مقام معظم رهبری که پرچم‌دار این انقلاب هستند باشیم تا این انقلاب به سر حد مطلوب برسد و همه دشمنان و بدخواهان به زانو در بیایند و تسلیم قدرت این نظام با عظمت، باهیبت و باقدرت شوند.

شیخ هدایت‌الله رحمانی، امام جمعه اهل سنت روستای باغ لارستان هم با تبریک دهه فجر گفت: دهه فجر مقطع رهایی ملت ایران و بخشی از تاریخ کشورمان است که گذشته را از آینده جدا کرد.

وی افزود: با آمدن دهه فجر، خاطره امامِ شهدا بیش از همیشه در بهمن ماه مشهود و ملموس است. در حقیقت، این موضوع نشان دهنده زنده بودن یاد امام و جا گرفتن روح ایشان در قلوب آحاد مردم ایران است.

22 بهمن، روز هدایت ملت ایران به سوی حق و صلاح است

امام جمعه اهل سنت روستای باغ لارستان اظهار کرد: 22 بهمن، حیات تاریخی و ملی کشور و هدایت سرنوشت ملت ایران به سوی حق و صلاح است که نقش بزرگی در سرنوشت ملت و کشور ایران داشته است.

شیخ رحمانی بیان کرد: امروزه، دشمنان سعی می‌کنند انقلاب و خاطره‌های آن روز را از یاد مردم ببرند اما دهه فجر، انقلاب را به یاد مردم می‌آورد.

وی افزود: دهه فجر، تجسم اراده و عظمت امام بزرگوار است. اگر قیام مردم و مدیریت امام شهدا و دیدگاه و بصیرت امام در روزهای اول انقلاب نبود هرگز تحول و رفاه امروز را نداشتیم و هیچ امیدی وجود نداشت که بتوانیم در امنیت کامل با این همه اقتدار در دنیا زندگی کنیم.

امام جمعه اهل سنت روستای باغ یادآور شد: اگر امروز، این همه اقتدار، امنیت، شوکت و عظمت از ایران در دنیا مشاهده می‌کنیم قطعا جرقه آن را امام زد. به عبارت دیگر، اگر امام در بهمن ماه 57 این قیام را رهبری و مدیریت نکرده بود، قطعاً سلطه جهنمی و تحقیرآمیز آمریکا و غرب بر سر این ملت هنوز باقی بود.

به دلیل اتفاقاتی که در فلسطین رخ داده، باید در راهپیمایی 22 بهمن شرکت کنیم

شیخ ناصر صمدی، مدیر مؤسسه قرآنی راشدین اَهِل شهرستان لامرد نیز با اشاره به در پیش بودن چهل و یکمین سالروز پیروزی انقلاب اسلامی گفت: با توجه به اتفاقات اخیری که در کشور افتاده که از جمله آن‌ها می‌توان به شهادت سردار سلیمانی اشاره کرد و همچنین توطئه‌هایی که استکبار جهانی در قبال جمهوری اسلامی ایران و کشورهای اسلامی دارد نه تنها ملت ایران بلکه جوامع جهانی و جهان اسلام باید به هوش و به گوش باشند.

خطیب نماز جمعه شهر اَهِل تأكید كرد: همه وظیفه داریم حتی به دلیل اتفاقات فلسطین و توطئه‌هایی که غاصبان دارند به صورت یکپارچه، یک دل و با همدلی در این ایام بزرگ به ویژه در 22 بهمن که روز پیروزی انقلاب اسلامی است، شرکت کنیم.

سردار سلیمانی، نماد شجاعت بود

شیخ صمدی همچنین با اشاره به در پیش بودن چهلمین روز از شهادت سردار سلیمانی اظهار کرد: سردار سلیمانی نماد شجاعت بود، ایشان با توجه به شخصیتی که داشتند تنها متعلق به جمهوری اسلامی نبود بلکه متعلق به جهان اسلام بود.

وی افزود: شهید سلیمانی از آن جمله سردارانی بود که در جهت صلابت و سلامت اسلام حرکت کرد، موضع سردار فقط در حوزه جغرافیایی ایران نبود بلکه در حوزه جغرافیایی جهان اسلام بود پس سردار سلیمانی متعلق به یک قشر یا یک مذهب خاص نیست بلکه متعلق به جهان اسلام است.

انتهای پیام
captcha