دعوت مراجع تقلید از مردم برای حضور در راهپیمایی 22 بهمن در صفحات معارفی رسانه‌ها
کد خبر: 3877979
تاریخ انتشار : ۲۱ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۶:۴۶

دعوت مراجع تقلید از مردم برای حضور در راهپیمایی 22 بهمن در صفحات معارفی رسانه‌ها

مراجع عظام تقلید در جلسات تفسیر و خارج فقه خود از مردم برای حضور پرشور در راهپیمایی 22 بهمن دعوت به عمل آوردند.

به گزارش ایکنا؛ اخبار صفحات معارفی رسانه‌ها امروز، 21 بهمن‌ماه تحت‌الشعاع دعوت مراجع عظام تقلید در جلسات تفسیر و خارج فقه خود از مردم برای حضور پر شور در راهپیمایی 22 بهمن بودند؛

تسنیم

صفحه دین، قرآن و اندیشه خبرگزاری تسنیم تا ساعت ۱۴ امروز تعداد 9 خبر منتشر کرده است که عناوین آنها عبارت از «اسامی داوران رویداد ملّی «فهما» اعلام شد/ تقدیر از ۱۸۰ کانون برگزیده»، «ویژه‌برنامه هیئت رزمندگان اسلام برای اربعین حاج قاسم سلیمانی»، «توصیه‌های انتخاباتی حجت‌الاسلام قرائتی»، «مداحی محمود کریمی در تجلیل از مقام شهیدان سلیمانی و ابومهندس + فیلم»، «بخوان قاسم سلیمانی جدیدترین اثر گروه محمد رسول‌الله(ص)»، «قرار جامعه مداحان در راهپیمایی ۲۲ بهمن + فیلم»، «روایت سردار فضلی از گفت‌وگوی آیت‌الله خامنه‌ای و شهید کلهر درباره دستان مجروحشان»، «کتاب «موسوعه کلمات حضرت فاطمه(ع)» رونمایی شد + تصاویر» و «یادداشت|ایام الله دهه فجر و رویکردهای نو» هستند.

خبر «اسامی داوران رویداد ملّی «فهما» اعلام شد/ تقدیر از ۱۸۰ کانون برگزیده» مربوط به مصاحبه تسنیم با مرتضی طاهریان، معاون ساماندهی و شبکه‌سازی ستاد هماهنگی کانون‌های مساجد است که در بخش‌هایی از آن می‌خوانیم: در مرحله دوم ارزیابی عملکرد کانون‌هاییم. در مرحله اول حدود 25 هزار کانون فرهنگی هنری اطلاعات خود را در سامانه بچه‌های مسجد ثبت کردند. پیش‌بینی می‌کردیم 2 هزار و 500 کانون به مرحله دوم راه پیدا کنند، اما با توجه به امتیازاتی که به دست آورده بودند، بیش از اینها به مرحله دوم راه پیدا کردند.

از حیث کمّی حدود 1200 کانون به مرحله دوم راه پیدا کردند، اما این تعداد در چندین رشته قابیلت داوری داشتند؛ مثلاً کانونی بود که بر اساس عملکردش قابلیت ارزیابی در 18 رشته را داشت. از بین این کانون‌ها تقریباً 500 تا 700 کانون به مرحله نهایی داوری راه پیدا می‌کنند. مرحله نهایی داوری‌ها هم از 26 تا 30 بهمن خواهد بود. 10 تیم داوری برای ارزیابی عملکرد کانون‌ها آماده‌اند که هر کدام از داوران یک یا چند رشته را مورد ارزیابی قرار می‌دهد. داوران علاوه بر اینکه در حوزه‌ها تخصص دارند، از سوابق اجرایی خوبی هم برخورداند.

فارس

صفحه قرآن و فعالیت‌های قرآنی خبرگزاری فارس تا ساعت ۱۴ امروز هفت خبر را روی خروجی خود برده است و طبق روال روزانه در ابتدا ترتیل یک صفحه از قرآن منتشر شده است و تیتر دیگر اخبار عبارت از «۱۵ توصیه انتخاباتی حجت‌الاسلام قرائتی به عموم مردم»، «توصیه‌‌های آیت‌الله فاطمی‌نیا به جوانان/ حاضرجواب نباشید +صوت»، «گفت‌وگوی منتشرنشده با آیت‌الله طبرسی| امام خمینی؛ رهبری که در سوییس حساب نداشت»، ‌««بخوان قاسم سلیمانی» جدید‌ترین اثر گروه محمد رسول الله(ص) رونمایی شد+فیلم»،‌ «برگزاری مسابقه «سرباز کوچک وطن هستم» در آستانه یوم‌الله 22 بهمن»، «وظایف روحانیت و طلاب براساس قرآن و حدیث/ حضور در اجتماع شرط تحقق تمدن اسلامی» هستند.

خبر «وظایف روحانیت و طلاب براساس قرآن و حدیث/ حضور در اجتماع شرط تحقق تمدن اسلامی» مربوط به مصاحبه فارس با محمد محمدرضایی، عضو شورای عالی قطب فلسفه دین ایران است که در بخش‌هایی از آن می‌خوانیم باید طلاب انقلابی در حوزه اجتماع برای تحقق تمدن نوین اسلامی حضور داشته باشند و از عدالت دفاع کنند. همانطور که پیامبر(ص) برای اجرای عدالت قیام می‌کرد. بنابراین روحانیت وظیفه دارد این کار را انجام دهد.

مقام معظم رهبری فرمودند: وظیفه طلاب جوان این است که منشور روحانیت حضرت امام(ره) را الگوی خودشان قرار دهند و بر اساس آن عمل کنند. در ابتدا باید ببینیم در دوران معاصر وظایف روحانیت چیست؟ در واقع «حوزه علمیه» یک نهاد آموزشی ـ‌ پژوهشی است که وظیفه اولیه آن تبیین، گسترش، تبلیغ و حفظ دین اسلام و اجرای دستورات اسلام است. در تاریخ اسلام تبیین، گسترش و حفظ دین نیازمند کسانی بوده که آموزه‌های دین را بیاموزند و سپس به دیگران آموزش دهند. زیرا برای همگان ممکن نبوده است. اسلام این وظیفه را بر عهده کسانی گذاشته که در مراکز اسلامی حاضر شوند و پس از تعلیم و فراگیری آموزه‌های دینی این آموزه‌ها را به دیگران آموزش دهند، در واقع رسالت روحانیت همان رسالت پیامبر گرامی اسلام(ص) و ائمه معصومین(ع) است.

همچنین در بخش‌هایی از خبر «برگزاری مسابقه «سرباز کوچک وطن هستم» در آستانه یوم‌الله 22 بهمن» می‌خوانیم: مسابقه سرباز کوچک وطن هستم در آستانه یوم‌الله ۲۲ بهمن باهمت آستان قدس رضوی برگزار می‌شود. کودکان علاقه‌مند به شرکت در این مسابقه می‌توانند یک شعر با موضوع ایران بخوانند و یا یک نقاشی با موضوع ایران ترسیم کنند و در آخر اثر بگویند یا بنویسند «من سرباز کوچک وطن هستم در گام دوم انقلاب».

پدر و مادر‌ها می‌توانند آثار کودکانشان را از طریق آیدی به نشانی @razaviadmin3 در شبکه‌های اجتماعی ارسال کنند.

ایسنا

صفحه دین و اندیشه خبرگزاری ایسنا تا ساعت ۱۴ به انتشار پنج خبر پرداخته که عناوین آنها عبارت از «مراجع عظام تقلید قم مردم را برای حضور در راهیپمایی 22 بهمن دعوت کردند»، «صالحی:کانون‌های فرهنگی هنری مساجد نقطه سرمایه‌گذاری کمی و کیفی فرهنگی در کشور محسوب می‌شوند»، «رقابت 5600 نفر از برادران در سیزدهمین دوره مسابقات قرآن دارالقرآن امام علی(ع)»، «محصولات محافل قرآنی را در فضای مجازی و حقیقی ارایه دهید» و «امضای تفاهم‌نامه همکاری بین ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور با سازمان بسیج» هستند.

در بخش‌هایی از خبر «مراجع عظام تقلید قم مردم را برای حضور در راهیپمایی 22 بهمن دعوت کردند» آمده است: مراجع تقلید شیعه در قم مردم را برای حضور در راهپیمایی دشمن‌شکن 22 بهمن دعوت کردند. آیت‌الله ناصر مکارم شیرازی از مراجع تقلید در درس خارج فقه خود ضمن دعوت از مردم برای حضور در راهپیمایی ۲۲ بهمن و انتخابات دوم اسفند، گفت: حضور گسترده مردم در این ۲ رویداد مهم باعث یاس دشمنان خواهد شد.

وی تاکید کرد: بنده با صراحت عرض می‌کنم که به لحاظ اعتقاد شرعی هم حضور در راهپیمایی ۲۲ بهمن را شرعا وظیفه می‌دانم، چراکه در غیر این صورت نظام و کشور تضعیف می‌شود و از سویی دیگر دشمن امیدوار و باعث فشار و تحریم بیشتر خواهد شد.

آیت‌الله عبدالله جوادی آملی از مراجع تقلید نیز در درس خارج فقه خود با دعوت از آحاد مختلف مردم برای حضور در راهپیمایی ۲۲ بهمن، گفت: در این رویداد مهم به لطف الهی همه ما شرکت کنیم و این را حق و وظیفه خود بدانیم.

وی افزود: همان‌طور که در راهپیمایی قبل از انقلاب مشخص بود که چه می‌خواهیم، الآن هم مشخص است که چه می‌خواهیم؛ شعار ما، محتوای قطع‌نامه‌های ما، بیانیه پایانی ما، باید همان شعارها و اصول کلی قبل از انقلاب باشد.

آیت‌الله سید محمدعلی علوی گرگانی از مراجع تقلید نیز در پیامی آورده است: ملت شریف ایران، شرایط حساسی را پشت سر می‌گذارند؛ ازیک‌طرف نقشه‌های شوم استکبار و شهادت سردار رشید اسلام حاج قاسم سلیمانی موجب جریحه‌دار شدن قلب ملت شد و از طرفی در آستانه انتخابات مهم مجلس شورای اسلامی و میان‌دوره‌ای مجلس خبرگان هستیم.

وی افزوده است: لذا در روز ۲۲ بهمن با حضور آگاهانه خود به دشمنان ملت می‌فهماند که به‌رغم برخی کاستی‌ها و کم‌توجهی‌ها بر استقلال و عزت خود پافشاری خواهند نمود و با آرمان‌های امام راحل و رهبر معظم انقلاب بیعت مجدد خواهند کرد.

ایرنا

صفحه معارف خبرگزاری جمهوری اسلامی نیز تا ساعت ۱۴ امروز یک خبر را منتشر کرده است که تیتر آن عبارت از «انقلاب اسلامی‌ایران موجب بازنگری‌جهانی در مطالعات دینی شد» است.

این خبر مربوط به صحبت‌های آیت‌الله رضا رمضانی، دبیرکل مجمع جهانی اهل بیت‌(ع) در جلسه خارج فقه است که در بخش‌هایی از آن می‌خوانیم: مباحثی مانند این که دین چقدر می تواند در عرصه های فردی، اجتماعی، فرهنگی و سیاسی حضور داشته باشد، پس از پیروزی انقلاب اسلامی در دانشگاه هایی مانند هاروارد و آکسفورد مطرح شده است. انقلاب اسلامی ایران اتفاق بسیار بزرگی است. ۴۰ سال از انقلاب گذشت ولی بعضی نمی خواهند متوجه شوند که اتفاق بزرگی محقّق شده است؛ اتفاقی که دنیا را متحیّر کرد و در مسیر پیش رو که گام دوم انقلاب است باید سعی در برطرف کردن نقص ها و آسیب ها داشته باشیم.

امروز ایران در متن تحولات و مناسبات بوده و تأثیرگذار است. زمانی قدرت بزرگ در مقابل آمریکا، بلوک شرق بود که بعد از ۷۰ سال به زباله دان تاریخ رفت. امروزه تنها قدرتی که در مقابل نظام سلطه قرار گرفته نظام جمهوری اسلامی ایران است. ایران همه معادلات استعمارگران را به هم زده و مجدّدا دنبال محاسبات جدید هستند. محاسبه ای که نظام سلطه در تفکّر جهانی شدن و تحمیل اندیشه های غربی به همه عالم داشت، این بود که انقلاب های دنیا سکولار یا لائیک خواهد بود و دیگر انقلاب دینی رخ نخواهد داد.

باشگاه خبرنگاران جوان

صفحه قرآن و عترت این خبرگزاری تا ساعت ۱۴ به انتشار دو خبر پرداخته که تیتر آنها عبارت از « مداحی محمود کریمی برای حاج قاسم سلیمانی به زبان عربی + دانلود» و «مومنان واقعی از منظر امام باقر (ع) چگونه‌اند؟» هستند.

مهر

صفحه قرآن و متون دینی خبرگزاری مهر تا این ساعت به انتشار سه خبر پرداخته که تیتر آنها عبارت از «کارگاه «روش تفکرگرا و پژوهش‌محور ویژه اساتید تفسیر قرآن» برگزار شد»، «کتاب شرح لغت موران منتشر می شود» و «اگر ما واقعاً طمعی در مال نمی‌کردیم، اکنون مشکلی نداشتیم» هستند.

خبر اخیر مربوط به سخنان آیت‌الله جوادی آملی در درس تفسیر است که در بخش‌هایی از آن می‌خوانیم: الآن ما در آستانه چهل و یکمین سال نظام اسلامی و انقلاب اسلامی به برکات خون شهدا هستیم؛ فرمود شما به جای ظالمین نشسته‌اید یعنی آنها چون ظلم کردند نمانده‌اند، نگذاشتیم بمانند و شما به جای آنها نشسته‌اید شما اگر بخواهید بمانید باید راه آنها را نروید. یک وقت است که کسی خدای ناکرده مشکل جدّی با نظام الهی دارد، این دسته افراد خیلی کم‌اند؛ اما اکثریت مردم وقتی ببینند کسی عالم دینی است و عامل به دین است، دین را رها نمی‌کنند؛ نه تنها دین‌ستیز نیستند، دین‌گریز هم نیستند.

حضرت امیر (ع) در یک بیان نورانی فرمود «أَلَا حُرٌّ یدَعُ هَذِهِ اللُّمَاظَةَ» فرمود حواستان جمع باشد شما رفتید در این کاخ‌ها نشستید، روی زمین‌ها نشستید، آنچه به نام پهلوی بود الآن در دست شماست، مواظب باشید! «أَلَا حُرٌّ یدَعُ هَذِهِ اللُّمَاظَةَ» این حکم رادمردی و آزادگی است.

ایبنا

صفحه دین خبرگزاری کتاب ایران تا این ساعت خبری را منتشر نکرده است.

میزان

در صفحه دین و اندیشه خبرگزاری میزان تا ساعت 14 امروز خبری منتشر نشده است.

انتهای پیام
captcha