مراسم معنوی «اعتکاف» در یزد برگزار می‌شود
کد خبر: 3878522
تاریخ انتشار : ۲۴ بهمن ۱۳۹۸ - ۰۷:۴۳

مراسم معنوی «اعتکاف» در یزد برگزار می‌شود

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان یزد از برگزاری مراسم معنوی اعتکاف از 13 تا 15 رجب در مساجد منتخب استان خبر داد.

حجت‌الاسلام نجیمی، مدیرکل تبلیغات اسلامی استان یزدبه گزارش ایکنا از یزد، حجت‌الاسلام علیرضا نجیمی، مدیرکل تبلیغات اسلامی استان یزد 23 بهمن ماه در نخستین جلسه ستاد مردمی مراسم معنوی اعتکاف رجبیه ضمن تقدیر از حضور حماسی مردم در راهپیمایی 22بهمن اظهار کرد: ملت ایران با حضور حماسی خود بار دیگر دلدادگی و پایبندی خود به آرمان‌های امام(ره) و انقلاب را به تصویر کشیدند.

وی با اشاره به برگزاری مراسم معنوی اعتکاف از 13 تا 15 رجب در مساجد منتخب استان گفت: نقش این اداره کل نقش هدایت کننده و در این ایام با تشکیل ستاد اعتکاف پرشور و پررنگ جهت مشارکت مردمی و زمینه سازی نسل جوان به سوی معنویات دینی و مذهبی تلاش خواهیم کرد.

نجیمی بر لزوم بهره‌گیری از فرصت معنوی اعتکاف در جهت انتقال آموزه‌های دینی، اخلاقی و انقلابی تاکید کرد و افزود: باید تمام مساجد استان که در آن مراسم اعتکاف برگزار می‌شود به تکفیک خواهران، برادران، دانشجویی و دانش آموزی شناسایی و به عموم مردم اطلاع رسانی شود.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان یزد با اشاره به انتخاب استان به عنوان پایتخت کتاب ایران در سال جاری بیان کرد: باید از ظرفیت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و نهاد کتابخانه‌های عمومی استان جهت راه‌اندازی کتابخانه با محوریت کتاب‌های دینی، اعتقادی و ... در مساجد میزبان معتکفان بهره برد.

نجیمی بر لزوم توجه به فرهنگ کتاب و کتابخوانی تاکید کرد و افزود: باید با دعوت از برخی نویسندگان مطرح استان در مراسم معنوی اعتکاف، با یادآور شدن ضرورت بحث مطالعه به معتکفان آنان را به فرهنگ کتاب و کتابخوانی آشنا نماییم.

حجت‌الاسلام کارگر، معاون فرهنگی اداره کل تبلیغات اسلامی استان یزد نیز در جلسه با اشاره به در پیش بودن ایام البیض گفت: مراسم معنوی اعتکاف رجبیه درسال گذشته در 148 مسجد در سطح استان باحضور 12000نفر اعم از خواهر و بردار برگزار شد.

کارگر با تقدیر از زحمات دست اندرکاران مساجد میزبان معتکفان رجبیه اظهار کرد: دستگاه‌های اجرایی نیز جهت برگزاری هر چه بهتر این مراسم همکاری خوبی را با این اداره کل داشته اند.

وی با بیان اینکه نقش اصلی در اعتکاف رجبیه بر دوش مساجد و مجموعه‌های مردمی فعال در این حوزه است افزود: این اداره کل در سازماندهی و هماهنگی برنامه معنوی و مذهبی این مراسمات و همچنین هم افزایی بین دستگاه‌های اجرایی مرتبط با این حوزه تمام ظرفیت خود را به میدان می‌آورد.

کارگر با اشاره به ثبت نام اعتکاف به صورت اینترنتی در استان گفت: ثبت نام این مراسم معنوی در شهرستان یزد و برخی از شهرستان‌ها به صورت کاملا اینترنتی و در برخی از مساجد روستاها و حاشیه شهرها به صورت حضوری صورت می‌گیرد.

 

انتهای پیام
captcha