هیئات مذهبی ظرفیتی برای رشد فرهنگ دینی
کد خبر: 3879246
تاریخ انتشار : ۲۷ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۷:۳۵

هیئات مذهبی ظرفیتی برای رشد فرهنگ دینی

نماینده ولی فقیه در استان اصفهان گفت: باید از ظرفیت‌های هیئات مذهبی برای رشد فرهنگی دین استفاده کنیم.

هیئات مذهبی ظرفیتی برای رشد فرهنگ دینی

به گزارش ایکنا از اصفهان، به نقل از آیت الله سید یوسف طباطبایی نژاد درجمع مسئولان هیئات مذهبی استان اصفهان، اظهار کرد: در کنار جمعی هستیم که به وسیله آن‌ها قدم‌های بلندی در کل کشور برای پیروزی انقلاب اسلامی برداشته شده است.

وی ادامه داد: هیئات مذهبی در پیروزی انقلاب اسلامی اثر واضح و روشنی داشته اند همچنین امام خمینی(ره) نیز در این باره فرموده اند هر چه داریم از عاشورا داریم و هیات مذهبی در پررنگ کردن جلوه عاشورا و اقدام انقلابی امام حسین (ع) نقش به‌سزایی داشته‌اند.

نماینده ولی فقیه در استان اصفهان تصریح کرد: دشمنان اسلام همواره از آثار هیئات و مراسم‌های عزاداری باخبر بودند چرا که در دوران پهلوی سال‌های سال برپایی مراسم‌های عزاداری و تعزیه از اقدامات ممنوعه بود.

آیت الله طباطبایی نژاد با تبریک ریاست جدید هیات مذهبی استان اصفهان گفت: در اسلام رئیس به معنای خدمتگزار است و همه کارها باید بر اساس شور و مشورت انجام شود چراکه خداوند مشورت را از مهم‌ترین اقدامات در تصمیم گیری دانسته است.

وی با بیان اینکه به کمک مشورت و همفکری نظم قابل توجهی در هیئات مذهبی پدیدار شده است، تاکید کرد: به وسیله نظم و برنامه ریزی های موثری که در هیئات مذهبی طرح ریزی شده باید از این ظرفیت‌ها برای رشد فرهنگی دین و جذب جوانان استفاده کنیم.

نماینده ولی فقیه در استان اصفهان با اشاره به اینکه هیئات مذهبی در هشت سال دفاع مقدس نیز نقش به سزایی داشتند، گفت: اگر به زندگی نامه شهدای ۸ سال دفاع مقدس دقت کنیم در میابیم که بیشتر آنان از جمله کسانی بودند که در هیات مذهبی بزرگ شده بودند و دل به شهادت سپرده بودند.

آیت الله طباطبایی نژاد با تبریک ولادت با سعادت حضرت زهرا(سلام الله علیها) اظهار کرد: مقام حضرت زهرا چنان بلند مرتبه است که حتی یکی از برادران اهل تسنن در کتاب خود با اشاره به روایتی نوشته است اولین شخصی که در بهشت وارد می‌شود حضرت فاطمه و این امر دلیل بر این است که حضرت فاطمه(س) نزد خداوند بسیار با اهمیت است.

وی در خصوص پاسداشت فرهنگ ولایت و ولایتمداری گفت: یکی از نعمات بزرگی که باید برای داشتن آن از خدا بسیار سپاسگذار باشیم نعمت ولایت است و به واسطه حضور جوانان در هیئات مذهبی است که می‌توان این فرهنگ را زنده نگه داشت و اگر بخواهیم هر چند این انقلاب به دست حضرت ولیعصر(عج) برسد باید بر تعداد جوانان ولایی بیفزاییم چرا که چشمه انقلاب اگر جاری نباشد روزی به اتمام خواهد رسید.

نماینده ولی فقیه در استان اصفهان با اشاره به اینکه افرادی که در هیئات مذهبی حضور دارند باید خانواده خود را به این جمع‌ها هدایت کنند، خاطرنشان کرد: حسینی بودن و فاطمی بودن خرج دارد و اگر هیئتی نتوانست از حضور جوانان استفاده کند ضعیف عمل کرده همچنین اگر افراد هیئت نتوانند فرزندان خود را به هیئت ورود دهند مشخص است که ارزش این مکان مقدس را درک نکرده‌اند.

انتهای پیام
captcha