انتخاب آگاهانه شاکله تشکیل مجلس قوی است
کد خبر: 3879637
تاریخ انتشار : ۲۹ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۲:۱۶

انتخاب آگاهانه شاکله تشکیل مجلس قوی است

مدیر مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه کاشان گفت: نامزد انتخاباتی که با انتخاب آگاهانه، دقت و بصیرت مردم انتخاب می‌شود، شاکله یک مجلس خوب و قوی را تشکیل می‌دهد.

انتخاب آگاهانه؛ شاکله تشکیل یک مجلس قوی

حجت‌الاسلام منصور فرجی، مدیر مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه کاشان، در گفت‌و‌گو با ایکنا از اصفهان، اظهار کرد: نامزدهای انتخاباتی اگر احساس می‌کنند فردی تواناتر و قوی‌تر از آن‌ها وجود دارد، با توجه به حدیث پیامبر(ص) که می‌فرمایند «اگر کسی را توانمندتر در کاری یافتی و او را اولویت قرار ندادی، خیانت کردی»، این فرصت را برای وی فراهم کنند.

فرجی درباره منابع اطلاعاتی مردم برای انتخاب اصلح، گفت: شناخت افراد با بررسی موضوعاتی چون سوابق، حامیان، وعده‌هایی که به مردم می‌دهند که بسیاری از این وعده‌ها اصلاً در حیطه وظایف یک نماینده نمی‌گنجد و سوابق مدیریتی که برای مدیریت اداره و نهاد خوب است، اما برای نمایندگی در مجلس کفایت نمی‌کند حاصل می‌شود؛ لذا نماینده‌ای که با بصیرت و آگاهانه انتخاب شود و به مجلس راه پیدا کند در آینده این کشور تأثیرگذار خواهد بود.

مدیر مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه کاشان ادامه داد: اگر 10 سؤال در عرصه‌های مختلف چون سیاست خارجی، ارتباط با کشورهایی که با ما قطع رابطه کردند، اقتصاد مقاومتی و ... طراحی می‌شد، در اختیار تمام نامزدها قرار می‌گرفت و نهایتاً با بررسی و سنجش پاسخ‌ها، میزان آمادگی و اطلاعات آنان مشخص می‌شد، معیار خوبی به دست می‌آمد.

مجلس خوب مملکت را آباد می‌سازد

حجت‌الاسلام فرجی بیان کرد: با توجه به تعدد داوطلبان نمایندگی مجلس و اینکه آرا بر حسب آشنایی‌ها، دوستی‌ها و ... بین افراد شکسته می‌شود، خیلی خوب است که داوطلبان، فردی را که می‌دانند از خودشان قوی‌تر است و توانایی بیشتری برای کار کردن دارد، معرفی کنند و یا انصراف بدهند. در این صورت، هم از سردرگمی مردم کاسته می‌شود و هم کسی که می‌داند رأی نمی‌آورد، متحمل هزینه‌های بیشتر برای انتخابات نمی‌شود.

وی درباره شاخصه‌های یک مجلس قوی، گفت: نامزد انتخاباتی که با انتخاب آگاهانه، دقت و بصیرت مردم انتخاب می‌شود، شاکله یک مجلس خوب و قوی را تشکیل می‌دهد. مجلس خوب یک دولت خوب و دولت خوب نیز یک مملکت آباد را می‌سازد. راهکارهای مقام معظم رهبری را باید در نظر داشته باشیم و خود مردم هم حتما به این نتیجه رسیده‌اند که راهکارهای مطرح شده جزء شاخصه‌های تعیین‌کننده مجلس قوی به شمار می‌رود.

مدیر مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه کاشان در پاسخ به این سؤال که یک نماینده بعد از راهیابی به مجلس اولین اقدامی که باید انجام دهد چیست، اظهار کرد: وقتی نماینده فعلی کاشان رأی آورد و هم زمان، رقبای خیلی خوبی هم داشت، به وی پیشنهاد دادم که همه را دعوت کند و به آنها بگوید، هدف این بود که شهر را آبادتر کنیم. اگر در یک بازه زمانی مشخص به طور دوره‌ای با یکدیگر گردهمایی داشته باشیم و شما با ذهن، فکر، توان و آمادگی که دارید، مشاور من باشید و به من کمک کنید، حتما گام مهمی در پیشرفت و توسعه برنامه‌ها خواهیم برداشت که به نظرم این می‌تواند نقطه آغاز راه باشد.

وی با اشاره به وضعیت تبلیغات قبل از انتخابات در شهرستان کاشان، بیان کرد: بحث تبلیغات که شامل نوع عکس، لباس، حالت بدن، چهره و ... است، جزء مباحث روانشناسی به حساب می‌آید. بعضی شعارها به گونه‌ای است که اگر به خود کاندیداها هم بگوییم آن را تحلیل کنند، صددرصد نخواهند توانست. سوابق افراد، مهم است و مردم اگر نوع همین تبلیغات، طرفداران، حامیان و اماکن تبلیغاتی را با شاخصه‌های الهی بسنجند، بهترین انتخاب را خواهند داشت.

سود و منفعت انتخاب آگاهانه

حجت‌الاسلام فرجی اضافه کرد: در بعضی موارد یک داوطلب به عنوان شخصی معرفی می‌شود که می‌تواند مجلسی قوی و انقلابی را بسازد، اما اطرافیان وی که ملاکی برای انتخاب او هستند شاخصه‌های لازم را ندارند. در واقع بعضی اوقات سیاست‌بازی‌ها بر سیاستکاری ما غلبه می‌کند. یعنی ممکن است داوطلبان، اشخاصی را دور خود جمع کنند که شاید خودشان نسبت به آنها شناختی ندارند. نباید چون افراد خاصی از نامزد مورد نظر حمایت می‌کنند، حتماً او را انتخاب کنیم. این یک کد محسوب می‌شود و باید دقت کرد که از یک منظر، وجود این اشخاص به بالا بردن رأی کمک می‌کند.

وی ادامه داد: از طرف دیگر وقتی ببینیم 20 نفر با یک شاخصه خاص از نامزدی حمایت می‌کنند، حتماً سطح اشتباه این تعداد از افراد نسبت به اینکه پنج نفر با همان شاخصه حامی یک داوطلب باشند، کمتر است. اگر این‌ها را در نظر بگیریم، نُرم اصلی را متوجه می‌شویم و می‌توانیم به انتخاب خوبی برسیم که نفع این انتخاب خوب به همه خواهد رسید.

مدیر مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه کاشان درباره کارایی و مثمرثمر بودن پویش شفافیت و عدالت که تعهدنامه‌ای برای داوطلبان نمایندگی یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی است، گفت: در دوره‌های قبلی، مواردی بود که نماینده این تعهدنامه‌ها را امضا می‌کرد و بعد هم منکر می‌شد. به نظر من، مردم، صراحت و صداقت یک داوطلب را بیشتر می‌پسندند.

انتهای پیام
captcha