کتابچه «انتخابات، اولین آزمون گام دومی» منتشر شد
کد خبر: 3879732
تاریخ انتشار : ۲۹ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۵:۰۴

کتابچه «انتخابات، اولین آزمون گام دومی» منتشر شد

کتابچه «انتخابات، اولین آزمون گام دومی» در آستانه یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی، با حمایت اداره کل تبلیغات اسلامی استان اصفهان منتشر شد.

کتابچه «انتخابات، اولین آزمون گام دومی» منتشر شدبه گزارش ایکنا از اصفهان، در آستانه فرارسیدن یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی، کتاب انتخابات، اولین آزمون گام دومی به همت حجت‌الاسلام محمدرضا طاهری و با حمایت اداره کل استان اصفهان منتشر شد.

آیات و روایات ناظر به انتخاب کارگزاران امور مسلمین، شاخصه‌های فرد انتخاب شونده، نظر برخی از فقهای معاصر در خصوص شرکت در انتخابات، بیانات اخیر رهبر معظم انقلاب اسلامی در خصوص انتخابات و شاخصه کارگزاران نظام در گام دوم انقلاب از جمله فصول این کتابچه است.

در مقدمه این کتاب می‌خوانیم: هرچند «شاخص‌های گزینش کارگزاران حاکمیت اسلامی» و «ویژگی‌های کسی که متولی امری از امور مسلمین می‌شود»، به تفصیل در آیات و روایات مورد توجه قرار گرفته و بخش قابل اعتنایی از منظومه معارفی اسلام را تشکیل می‌دهد، اما پس از پیروزی انقلاب اسلامی این بحث مورد عنایت ویژه علما، نویسندگان حوزه دین و مبلّغان قرار گرفت. تصدی مناصب اثرگذار در پیشرفت نظام اسلامی، خصوصا ریاست جمهوری و نمایندگی مجلس شورای اسلامی، بر اساس الگوی روایی-فقهی اسلام در گام دوم انقلاب، نیازمند بازخوانی و توجهی مجدد است که در این مجموعه مروری سریع بر آن گردیده است.

این کتاب شامل پنج فصل و در ۵۶ صفحه توسط انتشارات عروج ایمان به چاپ رسیده و نسخه دیجیتال آن نیز از آدرس esfahantebyan.ir قابل مشاهده است.

انتهای پیام
captcha