مردم در انتخاب نامزدها به شأن مجلس توجه کنند
کد خبر: 3879773
تاریخ انتشار : ۳۰ بهمن ۱۳۹۸ - ۰۸:۴۹

مردم در انتخاب نامزدها به شأن مجلس توجه کنند

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اصفهان گفت: مردم در انتخاب نامزدهای نمایندگی مجلس باید جایگاه و اهمیت مسئولیتی را که به این افراد سپرده می‌شود، در نظر داشته باشند و کسانی را انتخاب کنند که واقعا شأن و جایگاه پذیرش چنین مسئولیتی را داشته باشند.

مردم در انتخاب نامزدها به شأن و جایگاه مجلس توجه کنند

فریدون الهیاری، مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اصفهان، در گفت‌و‌گو با ایکنا از اصفهان، با بیان اینکه یکی از وجوه اساسی و ارکان نظام جمهوری اسلامی ایران، جمهوریت و نقش و مشارکت مردم در عرصه‌های مختلف است، اظهار کرد: طبیعتاً در نظامی که پایه‌های آن بر جمهوریت و مشارکت مردم استوار است، انتخابات یکی از تجلی‌گاه‌های حضور و نقش مردم محسوب می‌شود و به این اعتبار، شرکت مردم در انتخابات به مفهوم پشتیبانی از نظام است.

وی با تأکید بر اینکه انتخاب به عنوان حق عمومی مردم شناخته می‌شود، افزود: مردم می‌توانند گزینه‌های مدنظرشان را انتخاب کرده و از طریق آن، خواسته‌ها و مطالباتشان را در برنامه‌های مربوط به مدیریت کشور اعمال کنند. شاید مهم‌ترین انگیزه‌ای که مردم برای حضور و مشارکت در انتخابات دارند، به اهمیت آن در اعتبار و اقتدار ملی و جایگاه کشور در نظام بین‌الملل برمی‌گردد. اگر مردم بدانند که رأی‌شان تأثیرگذار است و خواسته‌ها و مطالبات آنها می‌تواند از طریق انتخابات محقق شود، حتماً مشارکت می‌کنند. این فضا باید به صورتی اطمینان‌بخش برای مردم به وجود آید.

الهیاری تصریح کرد: مردم در انتخابات مشارکت خواهند کرد، با وجود شکوه‌هایی که ممکن است داشته باشند و معیشت‌شان دچار مشکل باشد. البته این دلگرمی‌ها می‌تواند در مشارکت بیشتر آنها مؤثر باشد.

وی در خصوص معیارهای انتخاب اصلح، گفت: مردم در انتخاب نامزدهای نمایندگی مجلس باید جایگاه و اهمیت مسئولیتی را که به این افراد سپرده می‌شود، در نظر داشته باشند و کسانی را انتخاب کنند که واقعا شأن و جایگاه پذیرش چنین مسئولیتی را داشته باشند و بتوانند در عرصه تصمیم‌گیری، تأثیرگذاری مثبتی داشته باشند. در کنار ویژگی‌هایی نظیر تعهد، شایستگی، دلسوزی، مردمی بودن و ساده‌زیستی باید تخصص، کارآمدی و توانمندی نامزدها نیز مورد توجه قرار گیرد؛ چون مجلس نهاد مهم قانون‌گذاری کشور است و افرادی که در این جایگاه قرار می‌گیرند، به مدت چهار سال باید در خصوص سرنوشت عمومی جامعه تصمیم‌گیری کنند و هر چه به لحاظ کیفی و سطح توانمندی جایگاه بالاتری داشته باشند، در نظارت بر روند امور تأثیرگذاری معقول‌تری خواهند داشت.

انتهای پیام
captcha