عدالت‌خواهی و مبارزه با فساد دو شعار آرمانی مردم/ گسترش عدالت اجتماعی با گام دوم انقلاب
کد خبر: 3879826
تاریخ انتشار : ۰۲ اسفند ۱۳۹۸ - ۰۱:۲۵

عدالت‌خواهی و مبارزه با فساد دو شعار آرمانی مردم/ گسترش عدالت اجتماعی با گام دوم انقلاب

عدالت‌خواهی و مبارزه با فساد دو شعار آرمانی مردم انقلابی جمهوری اسلامی ایران است، گام دوم انقلاب برای گسترش عدالت اجتماعی و رسیدن به تمدن نوین اسلامی یعنی عدل الهی است.

امرالله شیخیانی، جامعه‌شناس و کنشگر علوم سیاسی و معارف قرآنی در گفت‌و‌گو با کانون خبرنگاران ایکنا، نبأ با بیان اینکه عدالت‌خواهی و مبارزه با فساد دو شعار آرمانی مردم انقلابی جمهوری اسلامی ایران است، گفت: گام دوم انقلاب برای گسترش عدالت اجتماعی و رسیدن به تمدن نوین اسلامی یعنی عدل الهی است.

وی با اشاره به اینکه مردم‌سالاری دینی امنیت‌آفرین و وحدت‌آفرین است، اظهار کرد: مردم‌سالاری دینی یکی از دستاوردهای بزرگ جمهوری اسلامی ایران است و پشتیبانی از ولایت فقیه و حفظ نظام جمهوری اسلامی ایران به‌عنوان یک امر به معروف، از اوجب واجبات است.

دبیرکل حزب مردم مسلمان ایران یکی از ارزشمندترین دارایی‌های دسته جمعی مردم کشور را حکومت جمهوری اسلامی ایران دانست و افزود: ولایت فقیه است که ما را به سمت خداوند سبحان سوق می‌دهد و بندگی خداست که ما را به کسب اخلاص و عمل صالح سوق می‌دهد و می‌بایست همگان قدردان داده‌های الهی و مجاهدت‌های گمنامان و نعمات خداوندی باشند.


حضور حداکثری در پای صندوق‌های رأی


این کارشناس مسائل سیاسی و امور بین‌الملل با اشاره به اینکه معماری کلان انقلاب‌ ایران براساس آموزه‌های قرآنی و سیره عملی اهل بیت رسول الله(ص) پایه‌گذاری شده است، گفت: مجلس شورای اسلامی مولد 22 بهمن و پیروزی انقلاب اسلامی ایران است و حضور حداکثری مردم در پای صندوق‌های اخذ رأی، اهمیت دادن به امنیت کشور، بیعت با مقام معظم رهبری، بیمه کردن نظام و توجه به آرمان‌های وحدت‌آفرین انقلاب اسلامی ایران است.

شیخیانی با بیان اینکه اگر معنویت و اخلاق به مانند اکسیژن در جامعه فراگیر شود، زندگی مردم پر از موفقیت و تعالی خواهد شد، اظهار کرد: شرکت و حضور حداکثری مردم در انتخابات در اصل تعهد عملی به نظام اسلامی و یک امتحان الهی و تکلیف بزرگ سیاسی در تعیین سرنوشت مردم غیور ایران اسلامی است. این حماسه و مشارکت سیاسی، کشور را از خطرها بیمه می‌کند.


حاج قاسم سلیمانی مظهر آزادی و آزادگی


وی با بیان اینکه پیشرفت جهانی نظام اسلامی ایران محصول خون شهیدان است، گفت: سردار شهید حاج قاسم سلیمانی مظهر و نماد آزادی، آزادگی و ولایت‌مداری و جهاد فی سبیل الله بود و این شهید فقید «الْكَلِمُ الطَّيِّبُ وَالْعَمَلُ الصَّالِحُ يَرْفَعُهُ» است.

وی بیان کرد: امام خمینی(ره) در بیاناتی فرمودند «نویسندگان ما در خود امید ایجاد کنند و به مردم امید بدهند، تا آنها بدانند قوی هستیم و ما می‌توانیم وابسته به غرب و شرق نباشیم.»، بی‌تکلفی و پرهیز از وسوسه‌های بیهوده در امور مربوط به زندگی از شاخصه‌های تفکر و تدبر در زندگی است، چراکه اسلام برای شئون گوناگون زندگی انسان برنامه دارد و در هیچ یک از عرصه‌های عبادی، اخلاقی، مادی و معنوی، تکلیف توانفرسا ندارد و همچنین قرآن کریم و احادیث، انسان‌ها را به تفکر فرا خوانده‌اند و قرآن اندیشیدن را از اوصاف خردمندان به شمار آورده است. لذا، بهترین سبک زندگی برای انسان‌ها در زندگی این است که با خداوند متعال معامله کنند.

این کارشناس قرآنی با بیان اینکه دین ما را بلند همت، تربیت می‌کند، گفت: همه جوانان و خانواده‌ها در زندگی سعی کنند تزکیه را بر علم مقدر کنند.


بصیرت؛ راهبرد مقابله با فتنه‌انگیزی‌ها و نیرنگ‌ها


دبیرکل حزب مردم مسلمان ایران در ادامه با بیان اینکه ملت ولایت‌مدار، بصیر و انقلابی کشورمان مبارزان حقیقی و راستین ارزش‌های اسلامی هستند، اظهار کرد: اهداف غربی‌‌ها از تحریم‌ها بر علیه ایران به‌منظور براندازی نظام است و لذا بصیرت بهترین راهبرد در برابر و مقابله با فتنه‌انگیزی‌ها و نیرنگ‌ها است.

این جامعه‌شناس با تأکید بر اینکه شایسته است مردم جامعه در انجام کار خیر و برآوردن حاجت دیگران، وساطت کرده و مشکلات آنها را حل کنند، افزود: اصلاح ذات بین به معنای زدودن دشمنی‌ها و تبدیل آن به آشتی و دوستی و صمیمیت است که از مهم‌ترین برنامه اسلامی در نظام‌های اسلامی است و پروردگار سبحان در آیه یکم سوره انفال می‌فرماید «فَاتَّقُوا اللَّهَ وَأَصْلِحُوا ذَاتَ بَيْنِكُمْ»، همچنین نیز از آن طرف، واسطه‌گری در کارهای خلاف شرع و قانون، گناهی بزرگ و دور از شأن هر فرد مسلمان است و مرتکب آن در کیفر گناه شریک است.

کنشگر علوم سیاسی و معارف قرآنی با اشاره به حدیثی از پیامبر اعظم (ص) مندرج در جلد یکم کتاب «الجامع الصغیر» که فرمود خدای متعال بندگانی دارد که آنها را برای رفع نیازهای مردم اختصاص داده است و مردم در نیازمندی‌های‌شان به آنان پناه می‌برند و اینان از عذاب الهی در امان هستند، گفت: یاری رساندن به مردم و ادای حق آنها و دستگیری از آنها و تأمین نیازهای مادی و معنوی آنها از وظایف بسیار مهم هر انسان و به خصوص فرد مسلمان موحد است و انجام این عمل خیرخواهانه در بعضی از روایات معادل چند حج عمره و چند شبانه روز اعتکاف به‌شمار آمده است.


یکدیگر را به خوبی‌ها و ترک بدی‌ها فراخوانید


شیخیانی با اشاره به اینکه عدالت در فرهنگ اسلام و تشیع ارزش و اهمیت والایی دارد، اظهار کرد: عدالت نیاز هر جامعه و مایه نشاط و شادابی مردم است. جامعه بی‌عدالت، پیشرفت و توسعه ندارد. لذا، در جامعه‌ای که عدالت در آن برقرار است، بدگمانی و سوءظن معنا ندارد و خوب است در همه چیز حمل به صحت شود، مگر اینکه خلاف آن ثابت شده باشد. شایسته است مردم جامعه و به‌ویژه جامعه ایمانی و موحدین بر اساس وظیفه اجتماعی خود، یکدیگر را به خوبی‌ها و ترک بدی‌ها فراخوانند تا همگان به خیر و صلاح برسند.

دبیرکل حزب مردم مسلمان ایران در پایان با بیان اینکه امنیت پایدار از الزمات همه بخش‌های اقتصادی، سیاسی، اجتماعی و فرهنگی در هر جامعه است، گفت: علم و دانش‌افزایی مایه اقتدار ملت‌ها است و آموزه‌های قرآنی و سیره عملی اهل بیت(ع)  بهترین چراغ راهنما برای علم‌آموزی، قانون‌گذاری، مردم‌داری و مردم‌مداری، رشد و کمال انسانی است.

سیده‌فردوس رضوی
انتهای پیام
captcha