۳۰۰ مددجوی اصفهانی از پرداخت هزینه دادرسی معاف شدند
کد خبر: 3879979
تاریخ انتشار : ۳۰ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۶:۰۱
در سال جاری؛

۳۰۰ مددجوی اصفهانی از پرداخت هزینه دادرسی معاف شدند

سرپرست کمیته امداد استان اصفهان گفت: بیش از ۳۰۰ مددجوی اصفهانی در سال جاری تاکنون با همکاری دادگستری استان و بر اساس تبصره ماده پنج قانون حمایت از خانواده و تبصره ماده ۵۰۵ آیین دادرسی مدنی از پرداخت هزینه دادرسی معاف شدند.

۳۰۰ مددجوی اصفهانی از پرداخت هزینه دادرسی معاف شدند

به گزارش ایکنا از اصفهان، به نقل از کمیته امداد استان اصفهان، کریم زارع، سرپرست کمیته امداد امام خمینی(ره) استان، در دیدار با محمدرضا حبیبی، رئیس کل دادگستری استان، ضمن تقدیر و تشکر از خدمات و همراهی آن دستگاه در زمینه حمایت از مددجویان و نیازمندان، اظهار کرد: بیش از ۱۱۰ هزار خانوار در سراسر استان از خدمات کمیته امداد مانند مستمری ماهیانه، بیمه درمانی، کمک هزینه ازدواج، جهیزیه و تحصیل، دوره‌های آموزشی و حرفه‌آموزی، تسهیلات اشتغال و خدمات فرهنگی و زیارتی بهره‌مند هستند.

وی با تأکید بر تأثیر متقابل نیازمندی و معضلات فرهنگی و اجتماعی، گفت: کمیته امداد استان اصفهان در کاهش آسیب‌های اجتماعی نقش مؤثری دارد.

سرپرست کمیته امداد استان اصفهان ادامه داد: جلوگیری از مهاجرت از روستا به شهر و کاهش حاشیه‌نشینی، کمک به سلامت اجتماعی، تسهیل اشتغال نیازمندان، جلوگیری از گرایش به اعتیاد و ترویج و گسترش فرهنگ انفاق و نوع‌دوستی، از مهمترین مواردی است که خدمات کمیته امداد تأثیر مثبت و ملموسی در آنها داشته است.

زارع در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به مشارکت بخشی از کارکنان دستگاه قضایی استان در طرح‌های اکرام ایتام و فرزندان محسنین، بیان کرد: هم اکنون طرح جدیدی برای افزایش حامیان این فرزندان نیازمند توسط کمیته امداد پیگیری می‌شود که بر اساس آن هر کارمند می‌تواند حامی ایتام و فرزندان نیازمند شود.

وی ادامه داد: امیدواریم با توجه به سابقه روشن کارکنان دادگستری استان در زمینه خیر و احسان شاهد مشارکت گسترده آنها در این طرح جدید و خداپسندانه نیز باشیم.

سرپرست کمیته امداد استان اصفهان در انتها گفت: بیش از ۳۰۰ مددجوی اصفهانی در سال جاری تاکنون با همکاری دادگستری استان و بر اساس تبصره ماده پنج قانون حمایت از خانواده و تبصره ماده ۵۰۵ آیین دادرسی مدنی از پرداخت هزینه دادرسی معاف شدند.

محمدرضا حبیبی، رئیس کل دادگستری استان اصفهان نیز در این دیدار با بیان اینکه فعالیت‌های کمیته امداد تماما معنوی است، تأکید کرد: خدمات این نهاد نقش مؤثری در امنیت جامعه نیز بر عهده دارد.

وی ادامه داد: بسیاری از مشکلات از جمله مباحث مربوط به امنیت عمومی، طلاق و اعتیاد در صورت رسیدگی نشدن به نیازمندان، تشدید می‌شود.

انتهای پیام
captcha