دلسرد کردن مردم از انتخابات حرکتی ضد ملی است
کد خبر: 3880060
تاریخ انتشار : ۰۲ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۲:۱۸
همبستگی ملی؛ اقتدار ملی/ 5

دلسرد کردن مردم از انتخابات حرکتی ضد ملی است

یک استاد حوزه و دانشگاه با بیان اینکه دلسرد کردن دیگران از شرکت در انتخابات، حرکتی ضد دینی و ضد ملی است‌،‌ گفت:‌ وجود مشکلات نباید ما را از انجام مسئولیت‌هایمان باز دارد.

دلسرد کردن مردم از انتخابات؛ حرکتی ضد دینی و ضد ملی

حجت‌الاسلام مهدی اژه‌ای، استاد حوزه و دانشگاه، در گفت‌وگو با ایکنا اصفهان، با اشاره به اهمیت شرکت در انتخابات، اظهار کرد: سیستم‌های حکومتی که در دویست سال اخیر در دنیا مطرح شده‌اند معمولاً باید پشتوانه مردمی داشته باشند و قدرت در واقع همان قدرت ملت است که به شکل مجلس و دولت در می‌آید؛ لذا در دنیا مجلس یعنی ملت، و قدرت هم متعلق به آنها است.

وی ادامه داد: هرگز امکان ندارد که مردم بتوانند در همه مسائل نظر بدهند، به همین دلیل مجلس به وجود آمده است و ملتی که می‌خواهد سرنوشتش را در دست گرفته و به دور از استبداد و استعمار بماند، باید مجلس و گزینش و انتخاب را به وجود بیاورد. اینکه برخی دیگران را از شرکت در انتخابات مأیوس می‌کنند، حرکتی ضد دینی و ضد ملی است.

این استاد حوزه و دانشگاه افزود: دولت‌های سلطنتی و کودتایی مانند رضا شاه یا محمدرضا شاه احتیاجی به پشتوانه ملت ندارند، چرا که تکیه‌گاهشان بیگانه است، اما در حال حاضر حکومت ما متعلق به خود مردم و مستقل است و دشمنانی که قبلا نوکری مانند محمدرضا در ایران داشتند، امروز مایل نیستند دولتی که تکیه‌گاه خارجی نداشته و متکی به مردم است، به کار خود ادامه دهد. پس ما برای نشان دادن عظمتمان به دشمنان نیز باید ثابت کنیم خودمان تکیه‌گاه خودمان هستیم.

حجت‌الاسلام اژه‌ای بیان کرد: دشمنان مدام مطرح می‌کنند که در ایران مشکلات و کمبودهای بسیاری وجود دارد، ولی کدام کشور ضعف و مشکل ندارد؟ آمارها نشان می‌دهد کشورهای بزرگ مشکلات بزرگتری هم دارند، مثلاً آمار فقر و گرسنگی در آمریکا بسیار بالا است. مشکلات همواره وجود دارند، ولی نمی‌توانند ما را از قبول مسئولیت باز دارند. در واقع مجلس یعنی اینکه ما برای اداره خانه خود، خودمان تصمیم بگیریم و عده‌ای را وکیل خود قرار دهیم. شرکت در انتخابات وظیفه‌ای دینی است

این استاد حوزه و دانشگاه تصریح کرد: این نوع از کشورداری تجربه تازه‌ای برای ما محسوب می‌شود و حکومتی مانند ما در دنیا وجود ندارد که دین و دنیا را به هم گره زده باشد و مانند کشورهای غربی هم نیست که دو یا یک حزب داشته باشد و همه تابع تصمیمات آنها باشند، بلکه معمولاً افرادی که کاندیدا می‌شوند، خود علاقمند هستند و احساس می‌کنند می‌توانند کار مفیدی انجام دهند و مردم هم سهم ملی خود را انتخاب کرده و وارد مجلس می‌کنند.

وی اضافه کرد: کاندیداها باید در سطح ملی، اطلاعات و آگاهی داشته باشند و چون کشور ما کشوری اسلامی و انقلابی است، کاندیداها باید به مسائل سیاست خارجی نیز اشراف داشته باشند و در مقابل ترفندهای دشمن مقاومت کنند. مردم هم باید کاندیداهای ملی، انقلابی، شایسته و اهل مشورت را انتخاب کنند. ضمن اینکه کاندیداها در صورت انتخاب شدن واقعا باید برای ملت کار کنند.

انتهای پیام
captcha