انتخابات در شهرستان‌های خراسان رضوی
کد خبر: 3880256
تاریخ انتشار : ۰۲ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۹:۱۵

انتخابات در شهرستان‌های خراسان رضوی

همزمان با دوم اسفندماه و با اینکه چندین ساعت از آغاز رأی گیری می‎گذرد، همچنان شاهد حضور مردم برای شرکت در یازدهمین انتخابات مجلس شورای اسلامی و میان‌دوره‌ای خبرگان رهبری در شهرستان‌های خراسان رضوی هستیم.

انتخابات در شهرستان‌های خراسان رضویبه گزارش ایکنا از خراسان رضوی، امروز دووم اسفندماه و همزمان با برگزاری یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی و میان‌دوره‌ای خبرگان رهبری در کاشمر، مسلم ساقی، فرماندار کاشمر در مراسم رونمایی از تمبر اختصاص انتخابات که برای اولین بار در این شهرستان رونمایی شد، اظهار کرد: به رغم تمامی یاوه‌گویی‎ها و ترفندهای دشمنان برای کم‎رنگ جلوه دادن انتخابات، اما از اولین ساعات شروع اخذ رأی شاهد حضور باشکوه مردم در محل شعبه‎های اخذ رأی هستیم.

وی ادامه داد: رای گیری برای یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی و میان‌دوره‌ای پنجمین دوره خبرگان رهبری از ساعت ۸ صبح امروز در 100 شعبه اخذ رأی شهر کاشمر آغاز شد.

ساقی بیان کرد: امسال برای اولین بار دستگاه‌های احراز هویت در همه شعب سراسر کشور تعبیه و با تائید شورای نگهبان پیکربندی شده و امروز قبل از ساعت 7 صبح تست‎های لازم صورت گرفته و وارد مدار گردیدند.

فرماندار کاشمر تصریح کرد: با توجه به اینکه در ستاد اجرایی انتخابات به دنبال اقدامات جدیدی بودیم، یکی از این اقدامات که حتی در سطح خراسان رضوی کم‎نظیر و حتی بی‎سابقه بوده، رونمایی از تمبر یادبودی به مناسبت یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی و اولین میان‌دوره‌ای پنجمین دوره خبرگان رهبری است.

رئیس حوزه انتخابیه شهرستان‌های کاشمر، خلیل‎آباد و بردسکن گفت: تاکنون شاهد انتخابات بسیار باشکوه، پرشور و سالم در بستر امن و مشارکت حداکثری بوده‎ایم.

حجت‌الاسلام سید کاظم طباطبایی، امام جمعه کاشمر نیز در این مراسم گفت: حضور پرشور مردم، برنامه‎ریزی و نظم در برگزاری انتخابات و امنیت در ایران را سه مولفه‎ای دانست که کمتر در دیگر کشورها شاهد آن هستیم.

پایبندی به انقلاب

وی مطرح کرد: امروز شاهد برگزاری امن‎ترین انتخابات دنیا در ایران و همچنین شهرستان کاشمر هستیم، اینکه از اولین ساعات آغاز اخذ رأی شاهد حضور مردم در پای صندوق‎های رأی هستیم، نشانه پایبندی به انقلاب است.


امام جمعه کاشمر تصریح کرد: اگر دشمن برای گفتن حرفی دارد باید این شکوه حضور را ببیند و به درستی منعکس کنند، قطعأ این ملت راه خود را پیدا کرده و اهمیت خاصی برای شهادت، مقاومت و نیروهای وفادار و رهبری وولایت قائل هستند.

وی تاکید کرد: صحبت‎ها و آوازهای دشمن همانند طبل توخالی شده و دیگر رنگی ندارد، حضور پرشور مردم در پای صندوق‎های رأی پاسخ دندان‎شکنی به تمامی یاوه‎گویی‎ها و توطئه‌های دشمنان به خصوص آمریکای جنایتکار است.

در اولین ساعات شروع اخذ رأی فرماندار، امام جمعه، اعضاء شورای تامین و جمعی از مسئولان با حضور در محل زیارتگاه شهید مدرس شعبه شماره 25 به صف رأی دهندگان پیوستند و رأی خود را به صندوق انداختند.

85 هزار نفر در تایباد واجد شرایط شرکت در انتخابات هستند

فرماندار شهرستان تایباد، محسن سیاح نیز با بیان اینکه از جمعیت ۱۲۰ هزار نفری این شهرستان 85 هزار نفر واجد شرایط شرکت در انتخابات اسفند ماه امسال هستند، اظهار کرد: تعداد ۶۷ شعبه ثابت و سیار در شهرستان تایباد برای انتخابات مجلس یازدهم و میان دوره‌ای پنجمین مجلس خبرگان رهبری فعال شده است.

 وی بیان کرد: از این تعداد ۲۴ شعبه در شهر تایباد و ۴۳ شعبه در دو بخش مرکزی و میان ولایت این شهرستان مستقر شد، همچنین 12 شعبه سیار از نخستین ساعات رای گیری فعالیت خود را در سطح شهرستان آغاز نموده‎اند.

سیاح مطرح کرد: بیش از هزار و ۵۰۰ عامل اجرایی، بازرسی، نظارت، امنیت و برگزاری انتخابات مجلس یازدهم و میان‌دوره‌ای پنجمین مجلس خبرگان رهبری در حوزه انتخابیه تایباد را بر عهده دارند.

وی با بیان اینکه 85 هزار نفر در تایباد واجد شرایط شرکت در انتخابات هستند، گفت: از این تعداد6007 نفر را رای اولی‌ها تشکیل می‌دهند.

هزار و 830 نفر رأی اولی در کلات

مهدی ناصری، فرماندار کلات نیز همچنین عنوان کرد: به رغم تمامی سختی‎ها، مشکلات و برخی کاستی‌‏ها و دیگر مسائل اما حضور و مشارکت مردم در یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی و میان‌دوره‌ای خبرگان رهبری بسیار معنادار است.

وی این حضور را پاسخ محکمی برای استکبار و دشمنان و کسانی که اشک تمساح برای مردم می‎ریزند که غیر از دشمنی کار دیگری برای این ملت انجام نداده‎اند، دانست و بیان کرد: مردم همیشه پایبند به نظام و انقلاب بوده و هستند.

ناصری تصریح کرد: حضور پرشور و گسترده مردم در این دوره از انتخابات پاسخ محکمی به یاوه‎گویی‎های دشمنان خواهد بود، بدون شک مردم در راستای دفاع از آرمان‌های انقلاب اسلامی و تبعیت از منویات رهبر معظم انقلاب با حضور در انتخابات مجلس شورای اسلامی و میان دوره‌ای مجلس خبرگان رهبری حماسه دیگر می آفریدند.

وی با بیان اینکه تاکنون مشکل خاصی که منجر به تخلف و تشکیل پرونده شود در شهرستان نداشته‎ایم، مطرح کرد: با توجه به اینکه دستگاه احراز هویت در شعبات اخذ رأی وجود دارد، برابر اعلام ستاد انتخابات کشور استفاده از استامپ و اثر انگشت الزامی ندارد و کسانی که تمایل ندارند می‏‌توانند انگشت نزنند.

فرماندار کلات افزود: آمار واجدین شرایط رای دادن را 27 هزار نفر اعلام نمود که از این تعداد هزار و 830 نفر رأی اولی هستند، 50 شعبه که 18 شعبه ثابت و 32 شعبه سیار هستند از محله‎های دامداری و عشایری کار رأی گیری را انجام می‎دهند.

حضور پرشور رأی اولی‎ها در گناباد

حامد قربانی، فرماندار گناباد نیز گفت: شهرستان گناباد نشان داده که در طول 41 سال بعد از پیروزی انقلاب در همه ابعاد مختلف مردم حضور چشم‎گیری دارند، میزان تراکم رأی دهندگان در شعبه‏‌های اصلی بسیاری بالا است.

وی بیان کرد: در این دوره تخلفات بسیار کاهش یافته و تمامی مسائل رصد می‏‌شود و تاکنونی گزارش خاصی در سطح حخوزه انتخابیه نداشته‎ایم، در یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی و اولین میان‎دوره‎ای پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری حدود 88 هزار و 518 نفر از حوزه انتخابیه گناباد و بجستان واجد شرایط رأی دادن هستند.

قربانی بیان کرد: برای این دوره از انتخابات 117 شعبه اخذ رأی پیش‌بینی شده که 80 شعبه در شهرستان گناباد و 37 شعبه در شهرستان بجستان است، همچنین تعداد واجدین شرایط رأی دادن در شهرستان گناباد 65 هزار و 834 نفر هستند که تاکنون در حدود 16 هزار و 600 نفر رأی داده‌‏اند.

فرماندار گناباد تصریح کرد: اشتیاق 600 رأی اولی این شهرستان در انتخابات مجلس یازدهم ستودنی است و حضورشان تاکنون در پای صندوق‎های اخذ رأی مطلوب ارزیابی می‌‏شود.

 

انتهای پیام
captcha