سخنان مراجع و علما پای صندوق‌های رأی
کد خبر: 3880319
تاریخ انتشار : ۰۲ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۲:۵۵

سخنان مراجع و علما پای صندوق‌های رأی

مراجع تقلید و علما با حضور در پای صندوق رأی در یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی و میان‌دوره‌ای خبرگان رهبری شرکت کردند.

سخنان مراجع و علما در پای صندوق رای انتخابات مجلسبه گزارش ایکنا در قم، مراجع تقلید عظام و علما همگام با ملت ایران با حضور در پای صندوق رأی در قم در یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی و میان‌دوره‌ای خبرگان رهبری شرکت کردند.

آیت‌الله نوری همدانی با حضور در پای صندوق رأی در سخنانی گفت: حفظ نظام از اوجب واجبات است و انتخابات مظهر مردم‌سالاری دینی است. این مملکت، مملکت امام زمان(عج) است و هر کس که به امام زمان(ع) علاقه و ایمان دارد باید در انتخابات شرکت کند. الحمدلله امروز نظامی اسلامی در ایران مستقر است که در اوج اقتدار و عظمت قرار دارد و بر پایه مردم‌سالاری دینی است.

وی ادامه داد: مردم متدین ایران امتحان‌های بزرگی را پشت سر گذاشتند و امروز باید پای صندوق‌های رأی حضور پیدا کنند و رأی بدهند، ما وظیفه داریم این نظام اسلامی، دینی و مردمی را تا ظهور امام عصر(عج) حفظ و حراست کنیم. بر همه مردم لازم است که در انتخابات شرکت داشته باشند و کشور خود را تقویت کنند.

آیت الله مکارم شیرازی

همچنین آیت‌الله مکارم شیرازی در حاشیه شرکت در انتخابات در سخنانی از آحاد ملت خواست که در انتخابات پای صندوق‌های رأی حاضر شوند.

آیت‌الله مکارم شیرازی با بیان اینکه امروز روزی سرنوشت‌ساز برای ملت ایران است، تأکید کرد: آن شاء‌الله مردم برگ زرین دیگری بر برگ‌های زرین خود خواهند افزود و دشمنان را مأیوس خواهد کرد. بحمدالله همه دارای رشد فکری بوه و می‌دانند که نظام اسلامی و کشور را نباید تنها بگذارند و در قبال آن احساس مسئولیت می‌کنند.

استاد سطوح عالی حوزه‌های علمیه قم بیان کرد: همگان به‌عنوان یک وظیفه الهی و تکلیف اجتماعی در این انتخابات شرکت کرده و انتخابات پرثمری خواهیم داشت.

سخنان مراجع و علما در پای صندوق رای انتخابات مجلس

آیت‌الله جعفر سبحانی از مراجع تقلید امروز با حضور در پای صندوق انتخابات مجلس شورای اسلامی و میان دوره‌ای مجلس خبرگان رهبری در قم رأی خود را به صندوق سیار انتخابات انداخت.

وی در گفتگو با رسانه‌ها، گفت: شرکت در انتخابات از ارکان حفظ نظام است وحفظ نظام بر همه واجب است. مجلس شورای اسلامی از جمله نهادی مهم نظام اسلامی است و همه باید در شکل‌گیری آن سهیم باشند. همشهریان و هم‌وطنان به افراد عالم، فاضل، عاقل و کاردان رأی دهند تا مشکلات را رفع کنند و کمال مطلوب به دست آید.

سخنان مراجع و علما در پای صندوق رای انتخابات مجلس

آیت‌الله امینی امروز پس از انداختن رأی خود به صندوق سیار انتخابات در قم گفت: شرکت در انتخابات برهمه واجب و لازم است چرا که وظیفه‌ای ملی و شرعی است. همه باید درانتخابات شرکت کنند. توصیه من به انتخاب شوندگان و منتخبان مردم این است که طبق وظیفه عمل کنند، چرا که عمل به وظیفه شرعاً واجب است. این انتخابات و نتیجه آن نیز برای کشور و همه مبارک باشد.

سخنان مراجع و علما در پای صندوق رای انتخابات مجلس

علی لاریجانی هم که به استان قم سفر کرده است در اولین ساعات انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی و اولین میان دوره پنجمین دوره مجلس خبرگان در قم رأی خود را به صندوق شماره 435 انداخت.

وی پس از شرکت در انتخابات مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان رهبری در جمع خبرنگاران بر لزوم حضور حداکثری مردم در این انتخابات و نقش آن در ارتقای سطح قدرت ملی تأکید کرد.

لاریجانی با تبریک به ملت ایران برای برپایی این روز بزرگ در کشور گفت: این روز، روز سرنوشت ملت ایران است و ملت با رای خود نمایندگان را انتخاب می‌کنند. مردم با رأی خود سازمان کشور را برای اداره شدن تقویت کرده و یک پشتیبانی سیاسی و امنیتی از کشور دارند.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی با بیان این مطلب که در روزهای اخیر آمریکایی‌ها به دنبال این بودند که مردم را از شرکت در انتخابات مأیوس کنند افزود: علت تلاش آنها این است که از این ظرفیت بتوانند استفاده کرده و فشارها را بر روی ملت ایران افزایش دهند.

وی با ذکر این مطلب که حضور حداکثری مردم از یک سو کارآمدی سیستم حکومت برای حل مسائل کشور را افزایش داده و از سوی دیگر افراد شایسته مد نظر ملت نیز انتخاب می‌شوند، گفت: وقتی رأی مردم در پای صندوق‌ها افزایش یابد به همین میزان طرف مقابل مجبور است که از خواسته‌های خود صرف‌نظر کرده و یا آن را کاهش دهد. به همین جهت است که روز بسیار مبارکی است و امیدواریم نتیجه انتخابات نیز مورد رضایت حق تعالی باشد.

سخنان مراجع و علما در پای صندوق رای انتخابات مجلس

همچنین آیت‌الله علوی‌گرگانی در سخنانی با اشاره به اهمیت مشارکت در انتخابات اظهار کرد: مردم در رأی‌دادن در انتخابات مجلس شورای اسلامی و همچنین مجلس خبرگان رهبری باید به دو موضوع توجه ویژه‌ای داشته باشند.

وی با اشاره به آیه‌ای از قرآن‌ کریم بیان کرد: خداوند با دو دسته از افراد است که نخست انسان‌های اهل تقوا و همچنین افرادی که به مردم خدمت می‌کنند. مجلس شورای اسلامی محل خدمت به مردم است و مردم باید به افرادی رأی بدهند که خدمت گذار مردم باشند و تقوا را رعایت کنند.

آیت‌الله علوی‌گرگانی اظهار کرد: از خداوند می‌خواهیم این نظام مقدس را زیر سایه امام زمان(عج) حفظ کند و همچنین مقام معظم رهبری و مراجع تقلید و ملت ایران را نگهداری کند.

انتهای پیام
captcha