برگزاری آزمون شفاهی طرح تشویقی حافظان پنج جزء قرآن در هرمزگان
کد خبر: 3880798
تاریخ انتشار : ۰۴ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۳:۰۸

برگزاری آزمون شفاهی طرح تشویقی حافظان پنج جزء قرآن در هرمزگان

رئیس اداره امور قرآنی اوقاف هرمزگان به تشریح جزئیات آزمون طرح تشویقی حافظان پنج جزء قرآنی سازمان اوقاف در این استان پرداخت و گفت: این آزمون در هرمزگان در بازه زمانی ۵ تا ۱۶ اسفندماه برگزار خواهد شد.

حجت‌الاسلام‌ والمسلمین بهرام رنجبر، رئیس اداره امور قرآنی اداره‌كل اوقاف و امور خیریه هرمزگان در گفت‌وگو با ایکنا، اظهار کرد: طبق فرمایش مقام معظم رهبری مبنی بر تربیت ۱۰ میلیون حافظ قرآن در كشور، طرح تربیت حافظان قرآن در دستور كار این سازمان قرار گرفت و طی سال‌های گذشته با سهمیه‌بندی‌های مشخص برای هر استان اجرا می‌شد.

وی گفت: هر ساله سازمان اوقاف و امور خیریه به‌صورت جداگانه آزمون‌های طرح تربیت حافظان را در بقاع متبركه سطح كشور برگزار می‌كرد تا اینكه دو سال پیش همكاری مشترک اوقاف و وزارت ارشاد در برگزاری مسابقات رقم خورد.

رئیس اداره امور قرآنی اداره‌كل اوقاف هرمزگان ادامه داد: در این همكاری، وزارت ارشاد و اوقاف با یکدیگر در برگزاری آزمون‌های كتبی و شفاهی همكاری داشتند، اما از سال جاری دوباره برگزاری این آزمون‌ها به‌صورت مجزا از یكدیگر انجام می‌شود.  

رنجبر ادامه داد: شركت‌كنندگان طرح تشویقی پنج جزء حافظان قرآن اوقاف باید در آزمون كتبی كه توسط وزارت ارشاد برگزار شد، حداقل ۸۰ درصد نمره را كسب كرده باشند و در آزمون شفاهی نیز كه توسط اوقاف برگزار خواهد شد، حداقل نمره را كسب كنند، تا شامل این طرح تشویقی شوند.

رئیس اداره امور قرآنی اوقاف هرمزگان با بیان اینكه امسال در طرح تربیت حافظان قرآن اوقاف تنها حفظ پنج جزء قرآن مدنظر قرار گرفته است، گفت: سال‌های گذشته این محدودیت وجود نداشت و هر کسی در هر جزئی می‌توانست در این آزمون شركت كند.

وی در تشریح جزئیات آزمون طرح تشویقی پنج جزء حافظان قرآن اوقاف، گفت: این آزمون به‌صورت شفاهی از پنج جزء محفوظات گرفته می‌شود، یعنی اگر فردی ۲۰ جزء از قرآن را حفظ است، تنها از ۵ جزئی كه به آن مسلط است، آزمون گرفته می‌شود.

رنجبر گفت: اگر شخصی در رشته حفظ بیش از ۵ جزء در آزمون كتبی شركت كرده و در این آزمون نیز قبول شده باشد، در آزمون شفاهی تشویقی اوقاف تنها ۵ جزء آن لحاظ می‌شود، به همین دلیل جایزه همه‌ کسانی كه در این طرح شركت می‌كنند، یكسان است.

وی میزان مبلغ جایزه این طرح را ۵۰۰ هزار تومان به‌عنوان کمک‌هزینه سفر زیارتی اعلام کرد و افزود: این جایزه از طرف امور قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه كشور به كسانی كه حد نصاب نمره را در آزمون‌های كتبی و شفاهی كسب كرده باشند، اعطا می‌شود و ادارات اوقاف استان‌ها نقشی در این زمینه ندارند.

رئیس اداره قرآنی اوقاف هرمزگان با اشاره به اینكه آزمون كتبی وزارت ارشاد نیز دارای قرعه‌كشی است، گفت: كسانی كه در آزمون كتبی وزارت ارشاد در هر رشته حفظی شركت كرده باشند، می‌توانند در قرعه‌كشی این وزارتخانه شركت كنند و قرعه‌كشی سازمان اوقاف به‌صورت مجزا برگزار می‌شود و ربطی به قرعه‌كشی وزارت ارشاد ندارد.

رنجبر با بیان اینکه زمان برگزاری آزمون طرح تشویقی پنج جزء حافظان قرآن در این استان طی روزهای ۵ تا ۱۶ اسفندماه است، گفت: بیش از  200 نفر از افرادی که در هرمزگان در آزمون كتبی حائز امتیازات لازم شده‌اند، می‌توانند در آزمون شفاهی اوقاف نیز شركت كنند.

رئیس اداره امور قرآنی اوقاف هرمزگان تصریح کرد: مکان برگزاری مسابقات در استان هرمزگان شامل امامزاده سیدمظفر(ع) بندرعباس، اداره‌های اوقاف میناب، رودان، حاجی‌آباد، بندرلنگه، بستک، قشم، پارسیان، بندرخمیر و بشاگرد خواهد بود.

انتهای پیام
captcha