طرح «نسیم انتظار» در اصفهان برگزار می‌شود
کد خبر: 3889987
تاریخ انتشار : ۱۹ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۶:۴۴

طرح «نسیم انتظار» در اصفهان برگزار می‌شود

طرح «نسیم انتظار» به مناسبت فرارسیدن اعیاد شعبانیه به ویژه عید بزرگ نیمه شعبان در اصفهان برگزار می‌شود.

طرح «نسیم انتظار» در اصفهان برگزار می‌شود

به گزارش ایکنا به نقل از روابط عمومی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان، حجت‌الاسلام‌ روان اظهار کرد: با عنایت به ایجاد محدودیت‌ها در برگزاری مراسم مذهبی و تجمعات دینی به‌منظور قطع زنجیره انتقال کرونا ویروس و ضرورت برنامه‌ریزی جهت یک اقدام مناسب فرهنگی اجرای ویژه‌ برنامه نسیم انتظار در دستور کار قرارگرفته است.

روان گفت: با هدف ایجاد نشاط و طراوت در ایام ولادت منجی عالم بشریت و به دلیل عدم امکان حضور مردم در مراسم حضوری در بقاع متبرکه کاروان‌های نسیم انتظار را به حرکت درآورده و نوای دلنشین یا مهدی را به گوش جان تک تک اعضای جامعه می‌رسانیم که براین اساس تعداد ۲۵ بقعه متبرکه در استان مجری اجرای این طرح هستند.

معاونت فرهنگی اجتماعی خاطرنشان کرد: براساس ابلاغیه سازمان مرکزی این طرح در سه بخش شامل بخش اول برنامه‌های تبلیغی بخش دوم برنامه های معارفی بخش سوم برنامه‌های اجتماعی برگزار می‌شود.

وی گفت: ترویج و تبیین اندیشه مهدویت و انتظار حقیقی، گسترش یاد و نام امام زمان علیه‌السلام و تعمیق ارتباط با ایشان، ایجاد نشاط معنوی و طراوت در شرایط کنونی جامعه و حمایت و پشتیبانی از اقشار ضعیف جامعه را از مهم‌ترین اهداف این ویژه‌برنامه است.

روان در ادامه درمورد جزئیات طرح گفت : جزئیات برنامه مشتمل بر مداحی مذهبی با صوت و لحن دلنشین، اجرای گروه‌های سرود و یا تواشیح نوجوانان، انتخاب وسیله نقلیه مناسب جهت کاروان و اجرای مداحی و سرود در محلات و معابر عمومی پیرامونی بقاع متبرکه است. 

حجت‌الاسلام‌ روان در ادامه افزود: در بخش برنامه‌های معارفی نیز با توجه به ظرفیت‌های موجود در بقاع متبرکه استان و با همکاری هیئات مذهبی برنامه‌هایی مانند برنامه استغاثه به حضرت مهدی(عج)، احیای شب نیمه شعبان، پخش زیارت آل یاسین در روز نیمه شعبان و عصر جمعه‌ها، پخش دعای هفتم صحیفیه سجادیه و دعا و مناجات در اوقات مناسب بدون حضور مراجعین و مجاورین بقعه و به‌صورت مجازی و در بستر شبکه‌های اجتماعی اجرا خواهد شد.

انتهای پیام
captcha