حفظ زبان؛ راه دستیابی به باطن روزه‌داری
کد خبر: 3894338
تاریخ انتشار : ۰۷ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۳:۱۶

حفظ زبان؛ راه دستیابی به باطن روزه‌داری

به اعتقاد حجت‌الاسلام قاسمیان اگر کسی می خواهد روزه را برای خود عمیق کند و به بواطن آن دست پیدا کند، قطع به یقین یکی از کارهایی که باید بکند، حفظ زبان است.

به گزارش ایکنا؛ کانال تلگرامی حجت‌الاسلام قاسمیان هر روز یک توصیه اخلاقی مرتبط با ماه مبارک رمضان را منتشر می‌کند. نخستین توصیه درباره حفظ زبان است که متن آن در ادامه می‌آید؛

«امیرالمومنین(ع) در نهج‌البلاغه می‌فرمایند خیلی‌ها روزه‌دارند ولی فقط تشنه و گرسنه‌اند. خیلی‌ها هم هستند که از خواب بیدار می‌شوند ولی فقط زحمت آن برایشان باقی می‌ماند! «حَبَّذَا نَوْمُ الْأَكْيَاسِ وَ إِفْطَارُهُمْ». خوش به حال آدم زرنگ‌هایی که هم می‌خورند و هم می‌خوابند! این یعنی اگر به باطن روزه دست پیدا نکنیم و فقط تشنه و گرسنه باشیم خسارت است

اگر کسی می خواهد روزه را برای خود عمیق کند و به بواطن آن دست پیدا کند، قطع به یقین یکی از کارهایی که باید بکند، حفظ زبان است. در خطبه شعبانیه، دستورات و توصیفاتی از پیامبر (ص) در جمعه آخر ماه شعبان در خصوص ماه رمضان ارائه شده. در بخشی از آن، حضرت توصیه جدی می کنند که در این ماه «احفظوا ألسنتكم» اگر میخواهید نتیجه بگیرید در این ماه، زبانتان را نگاه دارید.

دروغ نگوید، تهمت نزند، غیبت نکند، پرخاشگری نکند. قرار جدی با خودمان در این ماه بگذاریم که پیام الکی فروارد نکنیم، دلی را نیازاریم. این زبان چیز عجیبی است. بهترین و بدترین چیز است! باید کار کنیم و وقت بگذاریم برای بحث زبان که به اشتباه و دروغ نچرخد. این همیشه بد است و در ماه رمضان واقعا خسارت است.»

انتهای پیام
captcha