تلاش صهیونیست‌ها برای فروش مخفیانه محصولات در جهان اسلام
کد خبر: 3899713
تاریخ انتشار : ۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۳:۱۷
قدیری‌ابیانه بیان کرد:

تلاش صهیونیست‌ها برای فروش مخفیانه محصولات در جهان اسلام

سفیر اسبق ایران در استرالیا و مکزیک اظهار کرد: تلاش‌هایی در برخی از کشورهایی اسلامی در راستای تحریم کالاهای ساخت رژیم صهیونیستی صورت گرفته است، اما آنها از ترفندهایی برای فروش محصولات خود استفاده می‌کنند، مثلاً کالاهای کشاورزی خود را بدون اینکه نامی از این رژیم برده شود، در بازار کشورهای اسلامی به فروش می‌رسانند.

محمدحسن قدیری ابیانه، سفیر اسبق ایران در استرالیا و مکزیک

محمدحسن قدیری ابیانه، کارشناس عالی مدیریت استراتژیک و سفیر اسبق ایران در استرالیا و مکزیک، در گفت‌وگو با ایکنا، درباره اهمیت تحریم اقتصادی رژیم صهیونیستی از سوی جهان اسلام اظهار کرد: غربی‌ها حامی رژیم صهیونیستی هستند و قراردادهایی را با این رژیم بسته‌اند که یک‌طرفه به نفع رژیم صهیونیستی است. لذا این رژیم می‌تواند با تعرفه‌های پایین، کالاهای ساخت خود را به این کشورها صادر کند.


بیشتر بخوانید:


گشایش دفاتر تجاری؛ مقدمه افتتاح سفارتخانه رژیم صهیونیستی

وی ادامه داد: البته این موضوع فقط شامل آمریکایی‌ها نمی‌شود بلکه صهیونیست‌ها در اروپا و آمریکای لاتین هم صاحب نفوذ هستند و برخلاف مصالح آن کشورها اقدام به وضع قراردادهای تجاری کرده‌اند. از سوی دیگر لازم به اشاره است که به دلیل ماهیت خشن و ضد انسانی این رژیم، در کشورهای غربی نیز جنبش‌هایی برای نخریدن کالاهای ساخت رژیم صهیونیستی شکل گرفته است. لذا دولت‌های این کشورها سعی می‌کنند از این اقدام با وضع قوانین ممانعت کنند.

تحریم این رژیم فقط به مسائل اقتصادی محدود نشود. برخی از دانشگاه‌های غربی نیز بنا را بر این گذاشتند که به دانشجویان اسرائیلی اجازه تحصیل ندهند اما با واکنش و لابی‌گری رژیم صهیونیستی مواجه شد

قدیری‌ابیانه با اشاره به تلاش برخی از کشورهای عربی برای عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی، اظهار کرد: از طرف دیگر کشورهای عربی و وابسته منطقه نیز در صدد عادی‌سازی روابط خود با رژیم صهیونیستی هستند که در برخی از موارد از طریق گشایش دفاتر تجاری رژیم صهیونیستی در برخی کشورهای اسلامی، این‌کار شروع شده است تا بعداً کار به باز کردن سفارتخانه برسد. متأسفانه مصر و اردن به صورت رسمی، آنها را به رسمیت شناخته‌اند و اخیراً رئیس دولت کودتایی سودان نیز در راستای عادی‌سازی روابط به این کشور سفر کرد.

همکاری برخی کشورهای اسلامی با صهیونیست‌ها

کارشناس عالی مدیریت استراتژیک بیان کرد: البته آمریکا تحریم‌هایی را علیه برخی از دولت‌های اسلامی وضع می‌کند و شرط رفع این تحریم‌ها را برقراری روابط با رژیم صهیونیستی اعلام کرده است. یکی از این کشورها سودان است که کودتا در آن با حمایت دولت عربستان سعودی صورت گرفت. بنابراین برخی از کشورهای غربی سعی می‌‌کنند سران این کشور را به سمت منافع خودشان سوق دهند و متأسفانه این کشورها سعی می‌کنند راه ورود کالاهای ساخت رژیم صهیونیستی به کشور خود را هموار کنند.

سفیر اسبق ایران در استرالیا و مکزیک با اشاره به اقدامات اخیر سعودی‌ها در برقراری روابط با رژیم صهیونیستی، گفت: اخیراً این بحث نیز مطرح شده که عربستان مقداری سلاح از خود رژیم صهیونیستی خریداری کند. بن سلمان که به صورت غیرقانونی به ولیعهدی عربستان دست پیدا کرده، بنا دارد در راستای موفقیت کودتای خود، امتیازات زیادی را به صهیونیست‌ها و آمریکایی‌ها بدهد و از جمله این موارد، تأمین هزینه‌های معامله قرن است.

دور زدن تحریم‌ها از سوی رژیم صهیونیستی

وی یادآور شد: البته این وضعیت بدان معنا نیست که اجازه دهیم کالاهای ساخت رژیم صهیونیستی آزادانه در کشورهای اسلامی خرید و فروش شود بلکه باید این کالاها تحریم شده و البته تحریم این رژیم فقط به مسائل اقتصادی محدود نشود. برخی از دانشگاه‌های غربی نیز بنا را بر این گذاشتند که به دانشجویان اسرائیلی اجازه تحصیل ندهند اما با واکنش و لابی‌گری رژیم صهیونیستی مواجه شد.

قدیری‌ابیانه درباره میزان موفقیت اقدامات کشورهای اسلامی در تحریم اقتصادی رژیم اشغالگر قدس اظهار کرد: تلاش‌هایی در برخی از کشورهایی اسلامی در راستای تحریم کالاهای ساخت این رژیم انجام گرفته و واردات کالاهای ساخت این رژیم مجاز نیست اما آن‌ها از ترفندهایی برای فروش محصولات خود در بازار این کشورها استفاده کرده و مثلاً کالاهای کشاورزی خود را بدون اینکه نامی از این رژیم برده شود در بازار این کشورهای اسلامی به فروش می‌رسانند.

اقدامات مخرب اقتصادی صهیونیست‌ها قبل از انقلاب

کارشناس عالی مدیریت استراتژیک در پایان با اشاره به اقدامات اقتصادی رژیم صهیونیستی در ایران قبل از انقلاب اسلامی، بیان کرد: در رژیم گذشته نیز ایران بازار بسیار خوبی برای محصولات صهیونیستی بود و آنها از این حربه برای زمین زدن تولید در داخل کشور استفاده می‌کردند. برای مثال قبل از انقلاب، تخم مرغ را وارد ایران کرده و اقدام به دامپینگ می‌کردند و در واقع مدتی زیان را تحمل کرده و سپس با ورشکست شدن تولیدکنندگان داخلی، قیمت‌ها را مجدداً افزایش می‌دادند اما با پیروزی انقلاب اسلامی تمام نقشه‌های آنها شکست خورد.

انتهای پیام
captcha