حل مسئله فلسطین در گرو به رسمیت شناختن حق تعیین سرنوشت ساکنان اصلی آن است
کد خبر: 3900586
تاریخ انتشار : ۰۱ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۵:۳۲

حل مسئله فلسطین در گرو به رسمیت شناختن حق تعیین سرنوشت ساکنان اصلی آن است

یک نماینده مجلس گفت: راه‌حل مسئله فلسطین، بازگشت ساکنان اصلی این سرزمین از تمام اقوام و مذاهب به کشور خود و دادن حق تعیین سرنوشت به آنها از طریق برگزاری انتخابات و همه‌پرسی است.

حل مسئله فلسطین در گرو به رسمیت شناختن حق تعیین سرنوشت ساکنان اصلی آن است

ابوالفضل ابوترابی، نماینده مردم نجف‌آباد و تیران و کرون در مجلس شورای اسلامی، در گفت‌وگو با ایکنا از اصفهان، درباره اهمیت و ضرورت مسئله فلسطین، اظهار کرد: همان‌طور که وقتی یک غده چرکین سرطانی در بدن انسان وجود داشته باشد و تا ریشه‌کن نشود، انسان به آرامش و سلامتی نمی‌رسد، تا زمانی که غده چرکینی به نام اسرائیل غاصب نیز وجود دارد، دنیا روی آرامش به خود نخواهد دید. بنابراین این غده سرطانی باید ریشه‌کن شود تا شاهد برقراری آرامش در جهان باشیم.

وی افزود: برای حل مسئله فلسطین، کشورهای اسلامی باید با یکدیگر متحد شده و دست به دست هم بدهند. از طرف دیگر، همان مردمی که قبل از اعلام موجودیت اسرائیل در سال ۱۹۴۸، از هر قوم و مذهبی در سرزمین فلسطین زندگی می‌کردند، باید امکان بازگشت آنها به کشورشان فراهم شود و خودشان با برگزاری انتخابات سرنوشت خود را تعیین کنند. این راهکاری مبتنی بر دموکراسی است که مقام معظم رهبری آن را بیان کردند.

این نماینده مجلس بیان کرد: اگرچه امسال شرایط برای برگزاری راهپیمایی روز قدس فراهم نیست، ولی بهترین جایگزین آن، روشنگری برای افکار عمومی و به خصوص جوانان در خصوص اهمیت مسئله فلسطین و آزادسازی قدس است.

انتهای پیام
captcha