نماز عید فطر در فضای روباز مساجد و بقاع متبرکه برگزار می‌شود
کد خبر: 3900943
تاریخ انتشار : ۰۳ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۲:۲۶
در استان اصفهان؛

نماز عید فطر در فضای روباز مساجد و بقاع متبرکه برگزار می‌شود

معاون فرهنگی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان گفت: نماز عید فطر با رعایت پروتکل‌های بهداشتی، در فضای باز مساجد محله و آن دسته از بقاع متبرکه که دارای فضای کافی و روباز باشند، برگزار می‌شود.

نماز عید فطر در فضای روباز مساجد و بقاع متبرکه برگزار می‌شود

به گزارش ایکنا از اصفهان، به نقل از روابط عمومی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان، حجت‌الاسلام و المسلمین ولی‌الله روان، با اشاره به برگزاری نماز عید سعید فطر در استان اصفهان، اظهار داشت: همه ساله روزه‌داران و مردم مومن اشتیاق بسیاری برای برپایی نماز عید فطر در امام‌زاده‌ها و بقاع متبرکه دارند.

وی افزود: در این راستا ریاست ستاد ملی کرونا اقامه نماز عید فطر را با رعایت نکات و پروتکل‌های بهداشتی در اماکن روباز مجاز اعلام کرد.

معاون فرهنگی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان با بیان اینکه رعایت پروتکل‌های بهداشتی برای اقامه نماز عید فطر الزامی است، گفت: برای ادارات اوقاف استان اصفهان ابلاغیه‌ای مبنی بر برگزاری نماز عید فطر با رعایت پروتکل‌های بهداشتی تنظیم و مقرر شد بقاعی که پتانسیل برگزاری نماز در مکان‌های روباز دارند، به این امر بپردازند.

وی تصریح کرد: رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی با فاصله یک متر از هر چهار طرف، استفاده از ماسک، دستکش، کتاب دعا، مهر و جانماز شخصی از جمله مواردی است که نمازگزاران باید مورد توجه ویژه قرار دهند.

حجت‌الاسلام روان ادامه داد: سال گذشته، 106 امامزاده اقدام به برگزاری نماز عید سعید فطر کردند، ولی امسال با توجه به شرایط فعلی حاکم بر جامعه این تعداد کمتر شده و فقط بقاعی می‌توانند نماز عید را به جای بیاورند که دارای ظرفیت و پتانسیل فضای کافی و روباز باشند.

وی با اشاره به برگزاری نماز عید سعید فطر در شهرستان اصفهان، اظهار داشت: امام‌زاده شاه میرحمزه، زینبیه و ابوالعباس خوراسگان، امامزاده اسحاق و امامزاده سید محمد قهدریجان، از جمله امام‌زاده‌هایی هستند که نماز عید در آنها اقامه می‌شود.

معاون فرهنگی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان خاطرنشان کرد: مردم نمازگزار می‌توانند در فضای باز مساجد محله با رعایت پروتکل‌های بهداشتی مذکور نماز عید فطر را به جا بیاورند.

 

انتهای پیام
captcha