بقاع متبركه فارس آغاز به كار كردند / عدم برگزاری نماز جماعت در حرم‌ها
کد خبر: 3901317
تاریخ انتشار : ۰۶ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۱:۲۳

بقاع متبركه فارس آغاز به كار كردند / عدم برگزاری نماز جماعت در حرم‌ها

معاون فرهنگی ـ اجتماعی اداره‌كل اوقاف و امور خیریه فارس از بازگشایی 800 بقعه متبركه استان كه ظرفیت بازگشایی با رعایت تمام پروتكل‌های بهداشتی را دارند، خبر داد.

حجت‌الاسلام رحیم صفری گرائی، معاون فرهنگی ـ اجتماعی اداره‌كل اوقاف و امور خیریه فارس در گفت‌وگو با ایكنا از فارس، با اشاره به بازگشایی حرم‌های بزرگ كشورمان از روز گذشته، گفت: بعد از این تصمیم ستاد ملی مبارزه با كرونا، بقاع متبركه استان فارس نیز از امروز، 6 خردادماه بازگشایی شدند.

وی با یادآوری اینكه بیش از یك هزار و 400 بقعه متبركه در سطح استان فارس وجود دارند، افزود: از این تعداد تنها 800 بقعه متبركه پتانسیل بازگشایی با رعایت تمام پروتكل‌های بهداشتی را دارند چون برخی از بقاع تنها یك ضریح هستند و نزدیك شدن به ضریح‌ها نیز در این شرایط ممنوع است.

صفری گرائی با تأكید بر اینكه تمام پروتكل‌های بهداشتی ابلاغی از سوی ستاد ملی مبارزه با كرونا در بقاع متبركه رعایت می‌شود، گفت: ورود زائران با ماسك و دستكش الزامی است و همچنین فاصله‌گذاری اجتماعی نیز باید از سوی زائران رعایت شود.

معاون فرهنگی ـ اجتماعی اداره‌كل اوقاف و امور خیریه فارس گفت: همچنین به‌منظور حفظ سلامت زائران و عاشقان خاندان عصمت و طهارت نمازهای جماعت در بقاع متبركه تا اطلاع ثانوی برگزار نمی‌شود و تنها امكان زیارت با شرط عدم نزدیك شدن به ضریح برای زائران وجود دارد.

وی اظهار كرد: در برخی از بقاع متبركه شاخص و پرتردد نظیر حرم مطهر حضرت سیدعلاءالدین حسین(ع) به‌عنوان دومین حرم بزرگ این كلان‌شهر، تمهیدات ویژه بهداشتی نظیر كارگذاشتن تونل ضدعفونی‌كننده در قسمت بازرسی ورود و كار گذاشتن دستگاه‌های ضدعفونی كننده دست در قسمت‌های ورود و خروجی نیز تمهید شده است.

صفری گرائی همچنین گفت: به‌منظور حفظ سلامتی شیفتگان و زائران تقاضا داریم كه در زمان تشرف به زیارت، حداکثر همکاری را با خادمان خود در آستان‌های مقدس داشته باشند و نسبت به رعایت شیوه‌نامه‌های ابلاغی و اصول بهداشتی اعم از همراه داشتن ماسک و دستکش، توجه جدی به عمل آورند.

وی تأكید كرد: همچنین از زائران درخواست داریم هنگام تشرف به حرم‎های مطهر ضمن حفظ فاصله اجتماعی مناسب (۲ متر) جانماز، کتب ادعیه، قرآن شخصی و بانوان چادر به همراه داشته باشند.

معاون فرهنگی اوقاف فارس در پايان ساعات كاری بقاع متبركه را در اين ايام، يك ساعت بعد از اذان صبح و يك ساعت قبل از اذان مغرب يعنی از ساعت 7 صبح تا 19 اعلام كرد. 

انتهای پیام
captcha