«طاروطی کوچک»، پسری که نشان از پدر دارد + فیلم تلاوت
کد خبر: 3901343
تاریخ انتشار : ۰۶ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۲:۵۳

«طاروطی کوچک»، پسری که نشان از پدر دارد + فیلم تلاوت

«محمود عبدالفتاح الطاروطی» قاری نوجوان مصری و معروف به «طاروطی کوچک»،‌ پسر عبدالفتاح طاروطی، قاری معروف مصری است که مانند پدر به تلاوت قرآن روی آورده است.

به گزارش ایکنا؛ به نقل از «menafn.com»، «محمود عبدالفتاح الطاروطی» فرزند عبدالفتاح الطاروطی، قاری رادیو و تلویزیون مصر است. عموی او نیز شیخ محمد الطاروطی، قاری رادیو مصر است.
 
این قاری 16 ساله مصری صوت زیبا و تجوید کامل و دستگاه‌های موسیقی در تلاوت را در خانواده‌ای قرآنی و نزد پدر و عموی خود فراگرفته است. او در روستای طاروط، در شهر زقازیق مصر زندگی می‌کند و در سال اول متوسطه مشغول به تحصیل است.
 
وی در پنج سالگی حفظ قرآن کریم را آغاز کرد و در 13 سالگی و زمانی که دانش‌آموز دوره ابتدایی بود توانست با کمک اساتید قرآن و پدر و عمویش، قرآن را به طور کامل حفظ کند.
 
محمود الطاروطی، ملقب به طاروطی کوچک، در تحصیل خود بسیار کوشا است و آرزویش این است که در دانشکده پزشکی مشغول به تحصیل شود و در رادیو قرآن مصر فعالیت کند.
 
پدر او، شیخ عبدالفتاح الطاروطی در آموزش قرآن به فرزندش بسیار تلاش و او را با قرائت قاریان گذشته مصری آشنا کرده است. او در رادیو قرآن مصر به قرائت قرآن می‌پردازد و یکی از ستون‌های قرائت قرآن جدید در مصر است.
 
طاروطی پدر در 8 سالگی قرآن را حفظ کرد و به واسطه تلاوت کلام وحی، شهرت جهانی یافت به گونه‌ای که 16 غیرمسلمان آمریکایی و اسپانیایی با شنیدن قرائت او مسلمان شدند.
 
فرازی از تلاوت فرزند شیخ عبدالفتاح الطاروطی را در زیر مشاهده کنید:
 
انتهای پیام
captcha