حضور مستقیم آمریکا در منطقه، نشان‌دهنده قدرت محور مقاومت است / صبر سوریه هم حدی دارد
کد خبر: 3901439
تاریخ انتشار : ۰۶ خرداد ۱۳۹۹ - ۲۲:۳۷
سیدحسن نصرالله:

حضور مستقیم آمریکا در منطقه، نشان‌دهنده قدرت محور مقاومت است / صبر سوریه هم حدی دارد

دبیرکل حزب‌الله لبنان حضور آمریکا در منطقه را نشانه قدرت محور مقاومت و ناتوانی رژیم صهیونیستی و همپیمانان آن دانست و گفت: اسرائیل اذعان دارد که قدرت مقاومت چندین برابر شده است.

به گزارش ایکنا؛ «سید‌حسن نصرالله»، دبیرکل حزب‌الله همزمان با فرارسیدن بیستمین سالروز عید مقاومت و آزادسازی جنوب لبنان، گفت‌وگویی با رادیو «النور» انجام داد.

سیدحسن نصرالله گفت که روحیه مقاومت که با آن بر دشمن پیروز شده‌ایم، همچنان وجود دارد و به اصحاب مقاومت اعتماد زیادی داریم.

وی با تأکید بر اینکه اعتماد خیلی زیادی به مقاومت وجود دارد، تصریح کرد: علی‌رغم همه تلاش‌ها برای از بین بردن روحیه مقاومت، این روحیه در بطن مقاومت وجود دارد.

دبیرکل حزب‌الله گفت که وزیر جنگ رژیم صهیونیستی امروز تجربه بزرگی از شکست را در جنوب لبنان به دست آورده است.

نصرالله افزود: عبارت «اسرائیل سست‌تر از خانه عنکبوت است»، همزمان با شکست ارتش رژیم صهیونیستی در برابر مقاومت آمده است.

نصرالله با بیان اینکه طرح وطن جایگزین برای فلسطینیان در اردن همچنان روی میز اسرائیل است، گفت: به اردنی‌ها می‌گویم که اسرائیل در سال 1982 علیه اردن توطئه کرده بود و امروز نیز از طریق معامله قرن توطئه خواهد کرد.

سیدحسن نصرالله افزود: اکنون حزب‌الله امکانات نظامی و تجهیزاتی دارد که قبل از سال ۲۰۰۰ نداشت و این مسئله‌ای است که تحلیلگران رژیم صهیونیستی به آن اذعان دارند.

وی ادامه داد: وقتی عوامل خارجی که اسرائیل به آنها تکیه دارد، تضعیف می‌شوند، اسرائیل نیز فرو خواهد پاشید.

نصرالله تصریح کرد: رژیم صهیونیستی نژاد‌پرست دیگر مانند قبل از سال 2000 نیست و فرو خواهد پاشید. رژیم صهیونیستی در هر جنگ آتی با شکست روبرو خواهد شد.

دبیرکل حزب‌الله لبنان گفت: حضور مستقیم آمریکا در منطقه نشان‌دهنده ضعف همپیمانان آن و قدرت محور مقاومت است. اسرائیل اذعان دارد که قدرت مقاومت چندین برابر شده است.

دبیرکل حزب‌الله لبنان با اشاره به ادعای برتری قوم یهود در کره زمین گفت که رژیم صهیونیستی یک دولت یهودی و دینی نیست و دولتی که ارتکاب جنایت‌ها و کشتارها را در کارنامه خود دارد، نمی‎تواند یک دولت دینی باشد.

وی با اشاره به شکست رژیم صهیونیستی در سوریه گفت: اسرائیل در ابتدای جنگ سوریه فقط از گروه‌های تروریستی حمایت می‌کرد و برای سقوط دولت سوریه و خروج ایرانی‌ها و حزب‌الله از این کشور، دل به همین گروه‌های مسلح بسته بود، اما پس از آنکه امیدش را از دست داد، خود مستقیم وارد عمل شد.

دبیرکل حزب‌الله دلیل این امر را ترس رژیم صهیونیستی از پاسخ متقابل مقاومت ارزیابی کرد و گفت: علت آن همان معادله پاسخ متقابل بود، زیرا می‌دانست که در صورت هدف قرار دادن، مقاومت پاسخ آن را خواهد گرفت.‎

نصرالله همچنین به تصمیم بین‌المللی برای حضور نیروهای حافظ صلح (یونیفل) در مرز لبنان اشاره و تأکید کرد که حضور یونیفل برای اعمال فشار به مقاومت است و این خواسته اسرائیل است، نه لبنان.

وی تأکید کرد که یونیفل بیش از آنکه به نفع لبنان عمل کند، منفعت رژیم صهیونیستی را در نظر خواهد گرفت، اما این مسئله برای ما نگران‌کننده نیست، چراکه مواضع رسمی دولت لبنان مشخص است و به نقض حاکمیت خود تن نخواهد داد.

دبیرکل حزب‌الله لبنان ضمن هشدار به رژیم صهیونیستی درباره استمرار تجاوزات آن به خاک سوریه گفت: صبر رهبران سوریه هم حدی دارد. شاید صبر سوریه تمام شود و منجر به جنگ و درگیری شود‎ که چنین چیزی به نفع اسرائیل نخواهد بود.

نصرالله با بیان اینکه حزب‌الله دنبال حکومت بر کل کشور لبنان نیست، افزود: اگر همه لبنانی‌ها جمع شوند و از حزب‌الله بخواهند که کل دولت را دست بگیرند، ما با آن مخالفت خواهیم کرد.

سید‌حسن نصرالله اعلام کرد که انتخابات پارلمانی جایی است که مردم می‌توانند مفسدان را مجازات کنند و بدون دستگاه قضا هم مبارزه با فساد امکان‌پذیر نیست.

انتهای پیام
captcha