همخوانی خانواده قرآنی در «فارسی‌شو» / به آموزه‌های قرآن بازگردیم
کد خبر: 3907698
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۰ تير ۱۳۹۹ - ۰۱:۳۷

همخوانی خانواده قرآنی در «فارسی‌شو» / به آموزه‌های قرآن بازگردیم

چهارمین برنامه تلویزیونی «فارسی شو» شبکه فارس با حضور جامعه قرآنی استان به حضور یکی از قاریان برجسته استان فارس همراه با دو فرزند قرآنیش اختصاص یافت که در این برنامه به همخوانی قرآن پرداختند.

به گزارش ایکنا از فارس، چهارمین برنامه تلویزیونی «فارسی شو» شبکه فارس با حضور جامعه قرآنی استان شامگاه دوشنبه، 9 تیرماه به‌ صورت پخش زنده بر روی آنتن رفت. پیش از این نیز این برنامه با حضور قرآنیان استان فارس حسام قانعی، محمدمهدی روحانی و شامگاه یکشنبه، 8 تیرماه با حضور حجت‌الاسلام حیدری‌نیا، یکی از حافظان کل قرآن و مسئول دارالقرآن بسیج استان برگزار شده است.


بیشتر بخوانید:


چهارمین میهمان قرآنی برنامه «فارسی شو» عطاءاله امیداری، یکی از قاریان برجسته استان فارس و رئیس اداره توسعه فعالیت‌های قرآنی دانشگاه علوم پزشکی شیراز به همراه دو فرزند قرآنیش بود.

امیدواری در این برنامه ابتدا به معرفی خود پرداخت و گفت: از کودکی و تاکنون که 39 سال سن دارم، در حال انجام فعالیت‌های قرآنی به خصوص بحث قرائت قرآن هستم.

وی در پاسخ به این سؤال که چگونه به تلاوت قرآن روی آورده و آیا داشتن صدای خوب کافی است، گفت: یک قسمت بحث صوت مسائل ذاتی ست و قسمتی دیگر هم مسائل آموزشی است. از همان کودکی توفیق داشتم که در محضر یکی از اساتید بنام قرآنی شیراز مرحوم محمدرضا گل‌آرایش با مسائل صوت و لحن قرآن آشنا شوم و این مسیر را ادامه دهم.

این قاری برجسته استان فارس همچنین از برکت قرآن بر ابعاد مختلف زندگیش سخن گفت و ادامه داد: تأثیرات معنوی قرآن کریم بر زندگیم بسیار زیاد و فاخر است، اما از آنجایی که بسیاری از مردم آشنایی کافی با این برکات ندارند، موجب شده است که آنچنان که باید و شاید آموزه‌های قرآنی در جامعه اسلامی ظهور و بروز نکند.

امیدواری یادآور شد: تلاوت آیات وحی در قرآن کریم بسیار سفارش شده است و همچنین آیاتی پیرامون اصلاح امت و افزودن ایمان و اعراض از مشرکین و اهمیت روی آوردن به مسائل ایمانی آمده است ضمن اینکه پیامبر اسلام(ص) فرمودند هر زمان که قلب شما زنگار گرفت، به قرآن روی آورید و با آن قلب خود را جلا دهید.  

وی آیاتی از قرآن کریم را یادآور شد که در آن تأکید شده است قرآن مایه شفا، رحمت و هدایت مؤمنان است و سپس ادامه داد: به بحث استقلال اقتصادی مسلمانان نیز در قرآن کریم سفارش شده است و این همان چیزی است که امروزه مقام معظم رهبری بر آن بسیار تأکید دارند.

امیدواری با تصریح اینکه تحقیقاتی درباره آیات قرآن کریم انجام داده است، گفت: قرآن منابع را برای انسان‌ها معرفی کرده است برخی از منابع طبیعی که انسان در آن دخل و تصرفی ندارد مانند کوه و دشت، اما یکسری منابع هستند که انسان در آن‌ها دخل و تصرف دارد نظیر معدن، زنبورداری و غیره که اگر به بطن آموزه‌های قرآن مراجعه کنیم، قطعاً می‌توانیم تحول شگرفی در وضعیت اقتصادی کشور ایجاد کنیم.

در ادامه این برنامه دو فرزند رئیس اداره توسعه فعالیت‌های قرآنی دانشگاه علوم پزشکی شیراز به نام‌های امیرعلی 9 ساله و امیرمحمد 11 ساله به معرفی خود پرداختند.

امیرمحمد امیدواری گفت: از سن 7 سالگی کار تلاوت را آغاز کردم و از همان ابتدا زمانی که پدرم در منزل قرآن تلاوت می‌کرد علاقه‌مند شدم و تصمیم گرفتم راه پدر را ادامه دهم و برخی از اوقات نیز در خانه همراه پدر و برادرم به همخوانی قرآن می‌پردازیم.

پایان‌بخش این قسمت برنامه «فارسی شو» به همخوانی این خانواده قرآنی یعنی عطاءالله امیدواری همراه با دو فرزندش پرداخت که آیاتی چند از سوره تكوير را تلاوت کردند.

انتهای پیام
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۱
غیر قابل انتشار: ۰
حمیدرضالطیفی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳۹۹/۰۴/۱۰ - ۱۷:۰۶
0
0
باسلام.
احسنتم به خانواده موفق قرآنی جناب امیدواری.
captcha