اجرای عملیات مرمت اضطراری سی و سه پل اصفهان
کد خبر: 3909258
تاریخ انتشار : ۱۷ تير ۱۳۹۹ - ۱۵:۱۷

اجرای عملیات مرمت اضطراری سی و سه پل اصفهان

مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان اصفهان از اجرای عملیات مرمت اضطراری سی و سه پل اصفهان توسط گروه امانی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان خبر داد.

اجرای عملیات مرمت اضطراری سی و سه پل اصفهان

به گزارش ایکنا به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان اصفهان، فریدون الهیاری با اعلام این مطلب گفت: طبق برنامه ریزی‌های انجام شده در اداره کل، کارشناسان حوزه میراث فرهنگی، به صورت متناوب بناهای تاریخی را مورد بررسی و پایش قرار می‌دهند، که در آخرین بازدید این کارشناسان از پل سی و سه پل اصفهان، پس از بررسی‌های کارشناسی، متوجه آسیب به سه دهانه از این پل بر اثر فرسایش و عوامل طبیعی و انسانی شدند.

او افزود: بلافاصله پس از اعلام این کارشناسان، گروه امانی این اداره کل در محل حاضر و نسبت به مرمت اضطراری این پل اقدام کردند.

الهیاری خاطر نشان کرد: گروه امانی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان اصفهان که از استادکاران زبده مرمت بناهای تاریخی بهره می‌برد، در اقدامی فوری، این سه دهانه را مورد مرمت و بازپیرایی قرار دادند.

مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان اصفهان تصریح کرد: این عملیات مرمتی شامل: مرمت و استحکام بخشی آجرهای فرسوده و بندکشی آجرهای طبقه بالای پل سی و سه پل و همچنین مرمت تزئینات این سه دهانه می باشد، که به مدت یک روز به طول انجامید.

انتهای پیام
captcha