مستند «آیت‌الله دیار ما» ساخته شد
کد خبر: 3909471
تاریخ انتشار : ۱۸ تير ۱۳۹۹ - ۱۶:۵۷

مستند «آیت‌الله دیار ما» ساخته شد

کارگردان مستند «آیت الله دیار ما» از تولید این اثر با محوریت زندگی‌نامه آیت‌الله سیدجمال‌الدین رضوی بربرودی خبر داد.

مستند «آیت‌الله دیار ما» ساخته شدبه گزارش ایکنا؛ سلمان حمزه‌پور، مستندساز و عضو انجمن صنفی کارگردانان سینمای مستند ایران درباره مستند «آیت‌الله دیار ما» گفت: مرحوم آیت‌الله سیدجمال‌الدین رضوی بربرودی از بزرگان طوایف ایل بختیاری است، وی از شاگردان آیت‌الله العظمی عبدالکریم حائری یزدی است که در کنار امام خمینی(ره)، آیت‌الله العظمی گلپایگانی، آیت‌الله العظمی میرزاخلیل کمره‌ای و بسیاری دیگر از علما گواهی اجتهاد خود را در حوزه علمیه قم کسب کرد. آیت‌الله بربرودی با وجود داشتن بسیاری از امکانات در اقصی نقاط کشور راهی الیگودرز شده و خدمات بسیاری را به مردم شهرستان الیگودرز و اطراف آن انجام داده است.

وی افزود: راوی این مستند سیدشمس‌الدین رضوی بربرودی، نوه مرحوم آیت‌الله سیدجمال الدین است که اخیراً کتاب نفیس «آیت‌الله دیار ما» را به رشته تحریر آورده است. در زمینه پخش این مستند، رایزنی‌هایی انجام شده است که از گروه معارف شبکه سوم سیما و شبکه استانی لرستان نیز پخش شود.

حمزه‌پور در پایان گفت: مستند روایی و زندگینامه آیت‌الله مانند معمایی است که نوه ایشان به سختی و در طی دوره زمانی بسیاری گوشه‌های مجهول آن را از طریق کشف مستندات، نامه‌ها و اسناد ساواک به دست آورده است. ساخت این مستند قدری طول کشید، به طوری که برخی از مصاحبه‌شوندگان که از خوانین و بزرگان طوایف الیگودرز بودند به دیار باقی شتافتند.

انتهای پیام
captcha