زندگی در دوران کرونا نیازمند تمهیدات است
کد خبر: 3913992
تاریخ انتشار : ۱۱ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۵:۱۸

زندگی در دوران کرونا نیازمند تمهیدات است

نائب رئیس شورای فرهنگ عمومی استان اصفهان گفت: زندگی در دوران کرونا نیازمند تمهیدات بوده و لازم است سیستم ایمنی بدن را تقویت نماییم و یکی از راه‌های تقویت سیستم ایمنی امیدبخشی به جامعه است.

زندگی در دوران کرونا نیازمند تمهیدات است

به گزارش ایکنا از اصفهان به نقل از روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان، آیت الله سید یوسف طباطبایی‌نژاد، رئیس شورای فرهنگ عمومی استان اصفهان در هشتاد و دومین جلسه این شورا با تبریک اعیاد و مناسبت‌های ماه ذی الحجه از تشکیل شورای فرهنگ عمومی استان تقدیر نمود و گفت: شورای فرهنگ عمومی استان فرصت مناسبی برای ارائه مباحث مهم در حوزه فرهنگی بوده و لازم است جلسات این شورا به صورت منظم و ماهانه با دستور جلسه مشخص تشکیل شود.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اصفهان با اشاره به روایتی در خصوص برپایی نماز جمعه گفت: در روایات ذکر شده که نماز جمعه با حداقل 5 یا حداقل 7 نفر که یکی از آنها امام است برگزار شود، برخی گفتند امام یعنی امام معصوم در حالی که لفظ امام معصوم در هیچ روایتی نیامده و واژه امام به معنی جلودار و پیشوا است بنابراین لازم نیست تنها در زمان معصوم علیه السلام این نماز اقامه شود و در سایر اوقات نیز اقامه آن مورد تاکید قرار گرفته است.

وی با اشاره به آیه «اذا نودی للصلاه من یوم الجمعه فاسعوا الی ذکر الله و ذروا البیع »، افزود: این آیه به صراحت اقامه نماز جمعه را مورد تاکید قرار داده است.

 استاندار اصفهان و نائب رئیس شورای فرهنگ عمومی استان اصفهان نیز در این جلسه با خیر مقدم به حاضران پیرامون دستور جلسه در خصوص برگزاری مراسمات دینی در ایام کرونا گفت: زندگی در دوران کرونا نیازمند تمهیدات بوده و لازم است سیستم ایمنی بدن را تقویت نماییم و یکی از راه‌های تقویت سیستم ایمنی امیدبخشی به جامعه است.

عباس رضایی خاطرنشان کرد: از هیئات مذهبی انتظار داریم همچون گذشته همراهی داشته باشند و دستورالعمل‌های بهداشتی را رعایت نمایند همچنین مسئولان هیئات از فرصت منابر برای افزایش آگاهی مردم در خصوص این ویروس استفاده کنند.

دبیر شورای فرهنگ عمومی استان اصفهان در این جلسه با تبریک روز عرفه، عید قربان و غدیر؛ به دستور جلسه اشاره کرد و گفت: ارائه گزارش شورای سیاست گذاری ائمه جمعه استان به مناسبت سالروز تشکیل نماز جمعه، گزارش اداره کل تبلیغات اسلامی استان پیرامون اقدامات صورت گرفته در کمیته معنوی ستاد استانی مدیریت کرونا ویژه ایام محرم و صفر و معرفی ظرفیت‌های قرآنی مردمی از جمله دستور جلسه‌ امروز است.

حجت‌الاسلام رمضانعلی معتمدی با بیان اینکه شورای فرهنگ عمومی فرصت خوبی برای بررسی وضعیت فرهنگی استان و پیشبرد اهداف فرهنگی است، خاطرنشان کرد: تلاش می‌کنیم در هرکدام از جلسات شورای فرهنگ عمومی یکی از ظرفیت‌های فرهنگی، هنری، قرآنی استان را معرفی نماییم.

وی با اشاره به فعالیت‌های دینی و قرآنی موسسه دارالقرآن اهل بیت علیهم السلام خمینی شهر اظهار کرد: این موسسه بزرگترین موسسه فرهنگی قرآنی استان و کشور بوده و فعالیت‌های کم نظیری در حوزه نشر و گسترش فرهنگ قرآن و اهل بیت علیهم السلام در شهرستان خمینی‌شهر انجام داده است.

 

انتهای پیام
captcha