خانه هنرمندان همچنان خانه هنرمندان باقی بماند
کد خبر: 3914244
تاریخ انتشار : ۱۲ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۶:۴۹

خانه هنرمندان همچنان خانه هنرمندان باقی بماند

در هفته‌ای که گذشت هنرمندان اصفهان علاوه برآنکه سوگوار غم از دست دادن سید مجید عقیلی هنرمند گرافیست اصفهان بودند، دغدغه دیگری چون از دست دادن مأمن و محل گردهمایی‌های خود را داشتند، محلی که بیش از سی سال است «خانه هنرمندان» نامیده شده و در اختیار حوزه هنری استان اصفهان است.

اطلاعیه حوزه هنری استان اصفهان در خصوص خانه هنرمندان

به گزارش ایکنا از اصفهان، به نقل از حوزه هنری اصفهان، مهدی احمدی‌فر، رئیس حوزه هنری استان اصفهان، در مورد انتشار خبر مالکیت بنیاد شهید و امور ایثارگران استان اصفهان در خصوص خانه هنرمندان گفت: در مورد خانه هنرمندان خبری که در فضای مجازی و در میان هنرمندان مطرح شده است، اصل خبر درست است اما نوع تحلیل و نوع مخابره‌ای که صورت گرفته ایراداتی دارد که توضیحاتی در این خصوص وجود دارد.

وی افزود: آنچه که در واقع زمینه اصلی موضوع است یک بحث حقوقی است میان چند دستگاه ، بحث حقوقی که از یک طرف میان آموزش و پرورش استان و بنیاد شهید و اداره ارشاد اسلامی و شهرداری استان و حوزه هنری اصفهان مطرح بوده است، در این بحث موضوع در مورد مالکیت آن ساختمان (خانه هنرمندان) و زمین‌های اطرافش است که البته مورد پیگیری کارشناسان حقوقی این دستگاه ها قرار گرفته است و در نهایت رای صادره از جانب قوه قضاییه مبنی بر مالکیت بنیاد شهید و امور ایثارگران اصفهان قرار گرفته است.

احمدی‌فر در تشریح صدور حکم تخلیه خانه هنرمندان و نگرانی هنرمندان در خصوص تغییر کاربری این خانه گفت: مالکیت خانه هنرمندان از ابتدا به این دستگاه (بنیاد شهید) تعلق داشته است و قریب سی سال است که خانه هنرمندان با این نام و مسمی به عنوان محور و مرکز گردهمایی هنرمندان اصفهان بوده ، هست و انشاء الله خواهد بود.

وی ادامه داد: به دلیل اینکه این یک بحث حقوقی است، هم اکنون نیز از سوی امور حقوقی حوزه هنری تهران و شخص رئیس حوزه هنری کشور پیگیری می‌شود و مشکل خاصی نیست، زیرا هر دو مجموعه بنیاد شهید در استان اصفهان و در کلان کشور و حوزه هنری اصفهان و کشور تمام دغدغه شان این است که درست‌ترین اقدام انجام شود.

رئیس حوزه هنری استان اصفهان تاکید کرد: در خصوص مالکیت این مکان حرفی نیست اما در مورد کاربری آن امیدواریم چون سی سال گذشته اینجا همچنان خانه هنرمندان بماند و به عنوان مرکز حضور هنرمندان استان باشد و امیدواریم به زودی زود این توافق حاصل شود و این مشکل برطرف شود.

وی اظهار امیدواری کرد: سعی داریم با پیگیری جدی و عزم اینکه همچنان خانه هنرمندان ، خانه هنرمندان بماند کارها را به انجام برسانیم و نیازی نیست که هنرمندان عزیزمان نگران این موضوع باشند و یا بخواهند حرکتی انجام دهند زیرا که همت همه مجموعه‌های فرهنگی و هنری استان این است که از نظر کاربری اینجا همچنان خانه هنرمندان بماند.

در متن این اطلاعیه آمده است: قابل توجه هنرمندان و مردم فرهنگ دوست اصفهان، بر اساس مذاکرات انجام شده توسط دکتر مجید مصلحی معاون امور استان‌ها و مجلس حوزه هنری کشور با داریوش وکیلی، مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان اصفهان، انشاالله حل مسئله خانه هنرمندان در سطح استان قابل انجام است و این مسئله‌ای نیست که در سطح مسئولیت دو نهاد حل نشود و دلیلی بر نگرانی هنرمندان نیست.

حوزه هنری استان اصفهان ضمن اعلام خبر انجام مذاکرات میان حوزه هنری و بنیاد شهید استان اصفهان در اطلاعیه ای درخصوص حفظ کاربری خانه هنرمندان اصفهان اعلام کرد.

به گزارش ایکنا از اصفهان، در متن این اطلاعیه آمده است: قابل توجه هنرمندان و مردم فرهنگ دوست اصفهان، بر اساس مذاکرات انجام شده توسط دکتر مجید مصلحی معاون امور استان‌ها و مجلس حوزه هنری کشور با داریوش وکیلی، مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان اصفهان، انشاالله حل مسئله خانه هنرمندان در سطح استان قابل انجام است و این مسئله‌ای نیست که در سطح مسئولیت دو نهاد حل نشود و دلیلی بر نگرانی هنرمندان نیست.

انتهای پیام
captcha