روحانیون نقش مهمی در فرهنگ سازی پرداخت امر زکات دارند
کد خبر: 3914905
تاریخ انتشار : ۱۶ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۲:۵۵
مدیرکل تبلیغات اسلامی گلستان:

روحانیون نقش مهمی در فرهنگ سازی پرداخت امر زکات دارند

حجت‌الاسلام نورالله ولی نژاد با اشاره به اینکه روحانیون نقش مهمی در فرهنگ سازی امر زکات دارند، گفت: از ظرفیت روحانیون اداره کل تبلیغات گلستان برای احیای فرهنگ زکات استفاده می‌شود.

به گزارش  ایکنا  از گلستان به نقل از روابط عمومی اداره کل تبلیغات اسلامی گلستان، عیسی بابایی مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره)،  با حضور در اداره کل تبلیغات اسلامی استان با حجت‌الاسلام نورالله ولی نژاد مدیرکل و حجت‌الاسلام رضا دیلمی معاون امور فرهنگی و تبلیغ اداره کل تبلیغات اسلامی دیدار و در خصوص فرهنگ سازی، تبلیغ و راه های جمع آوری زکات گفتگو کردند.

در ابتدا حجت‌الاسلام نورالله ولی نژاد با بیان این مطلب که روحانیون نقش مهمی در فرهنگ پرداخت زکات دارند، اظهار کرد: از ظرفیت روحانیون اداره کل تبلیغات گلستان برای احیای فرهنگ زکات در جامعه استفاده می‌شود.

وی بیان کرد: در طرح مواسات هیئات مذهبی، مساجد در ایام محرم، عزادارنی که نذورات دارند در اختیار کمیته امداد امام خمینی(ره) قرار دهند تا بین نیازمندان توزیع شود.

مدیرکل تبلیغات اسلامی گلستان افزود: در صورت فراهم شدن شرایط از محل درآمد زکات جهت ساخت خانه عالم، موسسات قرآنی و برگزاری دوره های آموزشی استفاده خواهد شد.

در ادامه حجت‌الاسلام رضا دیلمی بیان کرد: امر زکات باید به متن گفتمان جامعه تبدیل شود.

معاون امور فرهنگی و تبلیغ اداره کل تبلیغات اسلامی گلستان تصریح کرد: افتخار ما این است که مردم مقید به حدود شرعی و پرداخت زکات هستند.

در پایان عیسی بابایی مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) گلستان ضمن اعلام آمادگی و همکاری با اداره کل تبلیغات اسلامی استان در اجرای طرح مواسات در مناطق آسیب پذیر، گفت: همه دستگاه های فرهنگی در فرهنگ سازی و ترویج زکات تلاش کنند تا خدمات بیشتری در این حوزه انجام شود.

انتهای پیام
captcha