عملکرد موفق رسانه قرآنی در جهاددانشگاهی
کد خبر: 3915049
تاریخ انتشار : ۱۶ مرداد ۱۳۹۹ - ۰۸:۱۶
صدقی تأکید کرد:

عملکرد موفق رسانه قرآنی در جهاددانشگاهی

مدیرعامل اتحادیه مؤسسات و تشکل‌های فرهنگی قرآن و عترت چهارمحال‌وبختیاری گفت: خبرگزاری قرآنی ایکنا به‌عنوان پویاترین و تأثیرگذارترین خبرگزاری در عرصه فعالیت‌های قرآنی کشور به شمار می‌رود و در استان نیز شاهد تعامل خوب این خبرگزاری با مجموعه‌های قرآنی استان هستیم.

حیدرقلی صدقی، مدیرعامل اتحادیه مؤسسات و تشکل‌های فرهنگی قرآن و عترت چهارمحال‌وبختیاری و مدیر مؤسسه نور شهرکرد در گفت‌وگو با ایکنا، با گرامیداشت چهل‌سالگی نهاد انقلابی جهاد دانشگاهی با اشاره فعالیت چندین ساله خبرگزاری بین‌المللی قرآن، ایکنا در عرصه فعالیت‌های قرآنی کشور، اظهار کرد: این خبرگزاری قرآنی به عنوان اقدام شاخص منحصربفرد جهاد دانشگاهی، برای قرآنیان از جایگاه ویژه و مهمی برخوردار است، چرا که هم در زمینه اطلاع‌رسانی و تولید محتوای فاخر و هم در زمینه ترویج و نشر آموزه‌های انسان‌ساز قرآن و تبلیغ سبک زندگی قرآنی، فعالیت‌های قابل توجه و ارزشمندی را انجام داده است.

وی ادامه داد: خبرگزاری قرآنی ایکنا به‌عنوان پویاترین و تأثیرگذارترین خبرگزاری در عرصه فعالیت‌های قرآنی کشور به شمار می‌رود و در استان نیز شاهد تعامل خوب این خبرگزاری با مجموعه‌های قرآنی استان هستیم. ایکنا می‌تواند با تمرکز بیشتر بر فعالیت‌های مراکز و مؤسسات قرآنی مردمی، نقش موثری در گسترش این دست فعالیت‌ها در استان داشته باشد.

صدقی با اشاره به فعالیت جهاد دانشگاهی در حوزه‌های آموزشی، پژوهشی، اشتغال‌زایی و فرهنگی، بیان کرد: ارائه آموزش‌های کاربردی، به‌ویژه آموزش‌های تخصصی کوتاه‌مدت، فعالیت مراکز علمی و پزشکی نظیر بانک خون و مرکز رویان، ایجاد فرصت‌های شغلی و کارآفرینی با آموزش مشاغل خانگی و فعالیت‌های گسترده فرهنگی از اقدامات شاخص و موثر این نهاد انقلابی است.

این فعال قرآنی استان تصریح کرد: جهاد دانشگاهی با ارائه آموزش‌های کوتاه‌مدت به هم‌استانی‌ها که آموزش‌های قرآن کریم در قالب دوره‌های تدبر در دانشگاه‌ها و نیز آموزش‌های عمومی و تخصصی قرآن برای عموم جوانان علاقمند را نیز شامل می‌شود، نقش مهمی در ارتقای آگاهی و فرهنگ در میان جوانان دارد.

صدقی آموزش‌های کوتاه‌مدت را نیاز جوانان و نوجوانان استان دانست و افزود: جهاد دانشگاهی می‌تواند این آموزش‌های گسترده و متنوع به‌ویژه در زمینه اشتغال‌زایی و مشاغل خانگی را تا دورترین روستاها و مناطق محروم گسترش دهد که این آموزش‌ها با توجه به نیازسنجی و ظرفیت‌های هر منطقه می‌تواند ساکنان این مناطق را در زمینه درآمدزایی خودکفا کند.

مدیرعامل اتحادیه مؤسسات و تشکل‌های فرهنگی قرآن و عترت استان تأکید کرد: جهاد دانشگاهی باوجود امکانات محدود و هزینه اندک توانسته است خدمات ارزشمندی را به جامعه ارائه کند و می‌طلبد که نهادهای تصمیم‌گیر بیش از پیش این نهاد انقلابی را حمایت کنند.

صدقی با بیان اینکه علاوه بر عموم مردم تمامی دستگاه‌های دولتی و خصوصی استان نیز می‌توانند از فرصت ایجاد شده در جهاد دانشگاهی در زمینه آموزشی بهره گیرند، افزود: این نهاد توانسته است با بهره‌گیری از نیروهای کارآمد و انقلابی آموزش‌های کاربردی و متنوعی در راستای نیازهای جامعه ارائه دهد‌.

انتهای پیام
captcha