تمدید مهلت ثبت‌نام در جشنواره قرآن و عترت وزارت بهداشت / مدافعان سلامت فارس دعوتند
کد خبر: 3915058
تاریخ انتشار : ۱۶ مرداد ۱۳۹۹ - ۰۸:۵۵

تمدید مهلت ثبت‌نام در جشنواره قرآن و عترت وزارت بهداشت / مدافعان سلامت فارس دعوتند

رئیس اداره توسعه فعالیت‌های دانشگاه علوم پزشکی شیراز از تمدید مهلت ثبت‌نام در بیست و پنجمین جشنواره سراسری قرآن و عترت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی کشور خبر داد.

به گزارش ایکنا از فارس، عطاءالله امیدواری، رئیس اداره توسعه فعالیت‌های دانشگاه علوم پزشکی شیراز امروز، 16 مرداد در جمع خبرنگاران گفت: مهلت نام‌نویسی برای حضور در بیست و پنجمین جشنواره قرآنی «هدهد»، یادواره شهید سپهبد «قاسم سلیمانی» تا پایان روز سی و یکم شهریور سال جاری تمدید شد.

وی، دلیل این تمدید مهلت این جشنواره را شیوع کروناویروس جدید در سطح کشور و مشکلات ناشی از حضور این بیماری عنوان کرد و گفت: تاکنون نزدیک به سه هزار نفر از اساتید، کارکنان و دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی شیراز در این دوره از جشنواره نام‌نویسی کرده‌اند.

امیدواری بیان کرد: بیست و پنجمین جشنواره قرآن و عترت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی کشور، در سال ۹۹ تحت عنوان یادواره شهید سپهبد حاج «قاسم سلیمانی» و به‌میزبانی دانشگاه علوم پزشکی مشهد در استان خراسان رضوی برگزار می‌‌شود.

وی اظهار کرد: بیست و پنجمین دوره از رقابت‌های سراسری قرآن و عترت وزارت بهداشت، در سه مرحله دانشگاهی، کشوری و ملی و در ۹ بخش شامل بخش‌‌های آوایی، معارف قرآنی، پژوهشی، فناوری، ادبی، هنری، گروهی، ویژه و تیمی و در رشته‌های متعدد و متنوع برگزار می‌شود و هر فرد می‌تواند در هر بخش تنها در یک رشته شرکت کند.

رئیس اداره توسعه فعالیت‌های قرآنی دانشگاه علوم پزشکی شیراز از تمامی دانشجویان، کارکنان و اساتید و اعضای هیئت علمی این دانشگاه دعوت کرد تا با حضور فعال و پر رنگ خود در این جشنواره، باز هم افتخارآفرینی کرده و روند قهرمانی‌های پی در پی این دانشگاه را ادامه دهند.

امیدواری با اشاره به لحاظ امتیاز آموزش ضمن خدمت برای کارکنان و امتیاز فرهنگی برای اساتید و دانشجویان افزود: با مصوبه هیئت ممیزه، امسال برای تمامی اساتید و اعضای هیات علمی که در این جشنواره شرکت کنند، امتیاز ارتقای فرهنگی در نظر گرفته شده که در صورت به دست آوردن رتبه‌های برتر در جشنواره، امتیاز بیشتری نیز کسب می‌کنند.

رئیس اداره توسعه فعالیت‌های قرآنی دانشگاه علوم پزشکی شیراز در خصوص رشته‌ها و بخش‌های متنوع این جشنواره اظهار کرد: یکی از بخش‌‌هایی که در این دوره برای نخستین بار به جشنواره اضافه شده، بخش ویژه شهید سپهبد «قاسم سلیمانی» است که ویژگی خاص آن نیز حضور عموم مردم در این بخش است.

وی در ادامه با اشاره به اهداف آشنایی هر چه بیشتر عموم با آرمان‌ها و شخصیت ممتاز شهید سلیمانی، افزود: بخش ویژه سردار سلیمانی شامل پنج رشته شعر، داستان، نماهنگ، اپلیکیشن و مقاله‌‌نویسی بوده و تمام شهروندان می‌‌توانند در آن نام‌نویسی کنند.

رئیس اداره توسعه فعالیت‌های قرآنی دانشگاه علوم پزشکی شیراز در خصوص نحوه برگزاری مسابقات و آزمون در شرایط شیوع کرونا  ویروس جدید نیز گفت: با هدف پیشگیری از انتشار بیماری و ابتلا شرکت‌کنندگان، تمهیداتی برای برگزاری دوره‌ها در نظر گرفته شده که برخی مسابقات به‌صورت حضوری و با رعایت پروتکل‌های اعلام شده و برخی به‌صورت غیرحضوری برگزار می‌شود.

امیدواری گفت: هر چند در شرایط فعلی امکان برگزاری مراسم و جلسات به‌صورت حضوری میسر نیست، اما فعالیت‌های قرآنی دانشگاه تعطیل نشده، بلکه با تغییر سبک و سیاق اجرای آن با توان مضاعف در حال پیگیری با قالب جدید است.

وی ادامه داد: برگزاری دوره مجازی تدبر در قرآن کریم، طرح با قرآن در رمضان، دوره آموزش مجازی صوت و لحن قرآن کریم ویژه برادران، دوره آموزش مجازی حفظ قرآن کریم ویژه خواهران، برگزاری محافل مجازی قرآن در مراکز بیمارستانی و درمانی درگیر با ویروس کرونا به مناسبت پاسداشت جایگاه مدافعان سلامت بخشی از دیگر برنامه‌های اجرا شده این اداره در سال جاری است.

رئیس اداره توسعه فعالیت‌های قرآنی دانشگاه علوم پزشکی شیراز افزود: علاقه‌‌مندان می‌‌توانند با مراجعه به وب ‌سایت معاونت فرهنگی و دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی شیراز به نشانی الکترونیکfarhangi.sums.ac.ir   ضمن کسب اطلاع از موضوعات و ضوابط مندرج در آیین نامه، فرآیند نام‌نویسی خود را تکمیل کنند.

امیدواری ادامه داد: همچنین علاقه‌مندان برای کسب اطلاعات بیشتر می‌‌توانند با شماره تلفن‌‌های ۳۲۱۲۲۶۴۸-۳۲۱۲۲۶۵۶-۳۲۱۲۲۶۵۱- ۰۷۱ تماس بگیرند.

یادآور می‌شود، دانشگاه علوم پزشکی شیراز، موفق شده در پنج سال گذشته به‌صورت پیاپی رتبه نخست معتبرترین جشنواره قرآنی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی کشور را با کسب امتیازات عالی و با فاصله زیاد از رقبا به خود اختصاص دهد.

انتهای پیام
captcha