توانمندی‌های جهاددانشگاهی در توسعه فعالیت‌های علمی و فرهنگی به کار گرفته شود
کد خبر: 3915060
تاریخ انتشار : ۱۶ مرداد ۱۳۹۹ - ۰۹:۰۵

توانمندی‌های جهاددانشگاهی در توسعه فعالیت‌های علمی و فرهنگی به کار گرفته شود

رئیس دانشگاه فنی و حرفه‌ای استان فارس با اشاره به توانمندی‌های جهاددانشگاهی در زمینه‌های مختلف پژوهشی، علمی، آموزشی و فرهنگی، بر لزوم بهره‌گیری مطلوب‌تر از توان این نهاد در توسعه فعالیت‌های علمی و فرهنگی تأکید کرد.

به گزارش ایکنا از فارس، محمد جامعی، رئیس دانشگاه فنی و حرفه‌ای استان فارس عصر دیروز، 15 مردادماه در جمع خبرنگاران ضمن تبریک فرا رسیدن چهلمین سالروز تاسیس جهاددانشگاهی، گفت: ایجاد پژوهشکده‌های متعدد توسط جهاددانشگاهی، نظیر پژوهشگاه علوم سلولی رویان از دستاوردهای مهم این نهاد به‌شمار می‌رود؛ تحقیقات در زمینه سلول‌های بنیادی و به نتیجه رساندن آن گامی مهم در راستای رشد و تعالی نظام جمهوری اسلامی ایران بوده است.

وی در پاسخ به این پرسش که جهاددانشگاهی به‌عنوان نهادی پیشرو و نوآور چه نقشی در رصد و شناسایی نیازهای جامعه می‌تواند ایفا کند؟، گفت: برقراری ارتباط نزدیک‌تر بین جهاددانشگاهی و دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی خصوصاً در استان فارس و حرکت به سمت کاربردی کردن پژوهش‌های اساتید دانشگاه می‌تواند راهکار موثری برای تاثیرگذاری بیشتر در جامعه باشد.

جامعی بیان کرد: دانشگاه فنی و حرفه‌ای استان فارس به‌عنوان یک مرکز دانشگاهی که نظام آموزش عالی مهارتی را دنبال می‌کند، آماده همکاری با جهاددانشگاهی در برگزاری دوره‌های مهارتی کوتاه مدت و مشارکت در ایجاد زمینه‌های مناسب برای اشتغال بیشتر فارغ‌التحصیلان دانشگاهی است.

این استاد دانشگاه یادآور شد: با توانمندی‌های علمی و به خصوص تجهیزات کارگاهی که در دانشکده‌های فنی و حرفه‌ای وجود دارد، و با توجه به توانمندی‌ها و تجارب جهاددانشگاهی، همکاری بیشتر بین این ۲ نهاد، نقش موثری در آموزش و تربیت نیروهای مهارتی خواهد داشت.

وی در خصوص شاخص‌های متمایزکننده جهاددانشگاهی به‌عنوان نهادی برخاسته از دل انقلاب، گفت: فعالیت جهاددانشگاهی به‌عنوان یک نهاد عمومی غیردولتی، زیرنظر شورای عالی انقلاب فرهنگی خود یکی از شاخص های مهم به عنوان نهاد برخاسته از دل انقلاب است.

جامعی گفت: تشکیل جهاددانشگاهی به فرمان رهبرکبیر انقلاب اسلامی ایران امام خمینی (ره) در سال ۵۹، آغازگر تشکیل یک مجموعه انقلابی برای  تبلیغ و ترویج فرهنگ و هنر اسلامی بود و تا به امروز نیز با جریان‌سازی‌های فرهنگی انجام شده، جهاددانشگاهی به خوبی در انجام مأموریت و رسالت‌های فرهنگی خود خوش درخشیده است.

وی تاکید کرد: بر این باوریم حضور و مشارکت جهاددانشگاهی به‌عنوان یک نهاد برخاسته از دل انقلاب باید در رویدادهای مختلف فرهنگی و اجتماعی و مشارکت در سیاستگذاری‌ها و اجرای برنامه‌های فرهنگی استان فارس به ویژه کلان شهر شیراز پررنگ‌تر باشد تا مردم بیشتر حضور موثر این نهاد در جامعه را احساس کنند.

جامعی ادامه داد: وجود مراکز رشد، فعال بودن آزمایشگاه‌ها و همچنین پرداختن جهاد دانشگاهی به حوزه اشتغال و تجاری‌سازی فناوری فرصت بسیار مناسبی برای تعامل بیشتر با مراکز دانشگاهی به ویژه دانشگاه فنی و حرفه‌ای است.

رئیس دانشگاه فنی و حرفه‌ای استان فارس اظهار کرد: این دانشگاه آماده برقراری یک تعامل سازنده با جهاددانشگاهی در راستای کمک به ارتقای شاخص‌های آموزش‌های عالی مهارتی در جامعه و تاثیرگذاری در اشتغال بیشتر فارغ التحصیلان دانشگاهی هستیم.

جامعی در ادامه با تبریک روز ۱۷ مرداد، روز خبرنگار، یکی از اقدامات شاخص فرهنگی جهاددانشگاهی را تاسیس خبرگزاری‌های دانشجویان ایران(ایسنا) و قرآنی(ایکنا) ذکر کرد و گفت: طی این سال‌ها خبرگزاری‌های تحت مدیریت جهاددانشگاهی، در حوزه اطلاع‌رسانی و آگاهی‌بخشی و ارتقای دانش عمومی جامعه، خدمات شایسته و تاثیرگذاری را پایه‌ریزی و دنبال کرده‌اند.

رئیس دانشگاه فنی و حرفه‌ای استان فارس، انعکاس اخبار، رویدادها و فعالیت‌های دانشگاهی و ارتباط با اساتید و دانشجویان را از شاخصه‌های مهم این خبرگزاری‌ها دانست و تأکید کرد که ایسنا و ایکنا، کارنامه قابل دفاع و تاثیرگذار جهاددانشگاهی فارس در حوزه رسانه و اطلاع‌رسانی محسوب می‌شوند.

انتهای پیام
captcha