جهاددانشگاهی؛ سرمنشاء تحول در حوزه علوم و فنون
کد خبر: 3915085
تاریخ انتشار : ۱۶ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۴:۰۷
استاندار آذربایجان‌شرقی بیان کرد:

جهاددانشگاهی؛ سرمنشاء تحول در حوزه علوم و فنون

استاندار آذربایجان‌شرقی با بیان این‌که جهاددانشگاهی سرمنشاء تحول در حوزه علوم و فنون است، گفت: دانشگاه‌های پیش از انقلاب، عمدتا آموزش محور و بر مبنای نظریه‌پردازی بودند که ورود به جامعه و انجام کارهای علمی برای جامعه توسط دانشگاه‌ها از سوی جهاددانشگاهی آغاز شد.

جهاددانشگاهی؛ سرمنشاء تحول در حوزه علوم و فنونمحمدرضا پورمحمدی، استاندار آذربایجان‌شرقی، در گفت‌وگو با ایکنا، با بیان این‌که جهاددانشگاهی سرمنشاء تحول در حوزه علوم و فنون است، گفت: دانشگاه‌های پیش از انقلاب، عمدتا آموزش محور و بر مبنای نظریه‌پردازی بودند که ورود به جامعه و انجام کارهای علمی برای جامعه توسط دانشگاه‌ها از سوی جهاددانشگاهی آغاز شد.

وی در ادامه به دستاوردهای جهاددانشگاهی اشاره کرد و افزود: شاید جهاددانشگاهی ۴۰ سال پیش، با همان هدف تشکیل پارک علم و فناوری، شرکت‌های دانش بنیان و دانشگاه‌های نسل چهارم مسئولیت پذیر اجتماعی امروزی، تاسیس شده و با این منظور تشکیل یافته است، چرا که این موارد را درون خود دارد.

پورمحمدی، با بیان این‌که ساختارهای علمی که سال‌ها پیش بر روی‌شان سرمایه گذاری شده بود، در دوران کرونایی، در سطح مناسبی نمود پیدا کردند، افزود: کارهایی که ساختارهای علمی ما در ارتباط با بیماری کرونا عرضه کردند، آزمون خوبی بود و نشان داد که سرمایه گذاری بر ساختارهای علمی، نقش اساسی دارد.

استاندار آذربایجان‌شرقی اضافه کرد: ارزیابی بنده این است که کارهای خوبی توسط جهاددانشگاهی انجام شده و در حال انجام است؛ امیدواریم این اهتمام و جدیت تداوم یابد و شاهد تحولات بیشتر در حوزه‌های علمی و فناوری استان باشیم.

انتهای پیام
captcha