درخواست آیت‌الله سیستانی برای همبستگی با ملت لبنان
کد خبر: 3915092
تاریخ انتشار : ۱۶ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۳:۰۵

درخواست آیت‌الله سیستانی برای همبستگی با ملت لبنان

دفتر آیت‌الله سیستانی، مرجعیت عالی شیعیان در عراق، در بیانیه‌ای خواستار همبستگی با ملت لبنان و کمک به آنها در پی انفجار مهیب شهر بیروت شد.  

به گزارش ایکنا به نقل از «المنار»، در بیانیه‌ای که دفتر آیت‌الله سیدعلی سیستانی آن را در پی انفجار مهیب بیروت صادر کرد، آمده است: مرجعیت عالی شیعیان در نجف اشرف اندوه و تأسف فراوان خود را در پی حادثه اندوه‌بار شهر بیروت ابراز می‌دارد؛ انفجار مهیبی که موجب کشته و مفقود شدن شمار زیادی از لبنانی‌ها و همچنین زخمی و آواره شدن دهها هزار نفر از اهالی بیروت شده و خسارت مادی جبران‌ناپذیری را در این شهر بر جای گذاشته است.
 
در ادامه این بیانیه آمده است: به ملت بزرگوار لبنان این مصیبت را خالصانه تسلیت می‌گوییم و از خداوند متعال مسئلت می‌کنیم که به این ملت قدرت، صبر و همبستگی برای گذر از این مصیبت بزرگ عطا کند.
 
در این بیانیه از همه مؤمنان بزرگوار و همه خیرخواهان جهان خواسته شده است که با ملت لبنان در این شرایط دشوار همبستگی داشته باشند و کمک‌های خود را برای کاهش اثرات این حادثه بزرگ از هر راهی که ممکن است به مردم لبنان ارسال کنند.
 
در پایان این بیانیه از خداوند متعال نیز مسئلت شده است که قربانیان این حادثه را شامل رحمت واسعه خود گرداند و به بازماندگان آنان صبر و به مجروحان این حادثه شفا و عافیت عطا کند.

 

بيانيه آیت‌الله حکیم درباره حادثه انفجار بیروت

آیت‌الله سیدمحمد سعید حکیم، مرجع تقلید شیعیان جهان در عراق ، با انتشار بیانیه‌ای رسمی با ملت لبنان ابراز همدردی کرد.

در این بیانیه آمده است: حادثه دهشتناک و انفجار مهیب بندر بیروت که باعث جان باختن، مفقود شدن و زخمی شدن صدها تن شده و خانه‌ها و نهادهای عمومی و خصوصی بسیاری را ویران کرده، حادثه‌ای دردناک و آزاردهنده است؛ به مردم عزیز لبنان تسلیت می‌گوییم و با آنان ابراز همدردی می‌کنیم.

مردم عزیز لبنان را به همبستگی و یکپارچگی و تلاش جدی برای مرهم نهادن بر این زخم و پشت سر گذاشتن این مصیبت فرامی‌خوانیم.

از خدای متعال می‌خواهیم که قربانیان را مشمول رحمت واسعه خویش سازد و به خانواده‌هایشان صبر و آرامش و به مجروحان شفای عاجل عنایت کند و این کشور و مردمش را در پشت سر گذاشتن این مصیبت و کاهش پیامدهای بعدی آن یار و یاور باشد.

شیخ الازهر: کمک به مردم لبنان واجب شرعی است
 

به دنبال وقوع حادثه انفجار در بندر بیروت، که به کشته و مجروح شدن شمار زیادی از مردم لبنان منجر شد، شیخ «احمد الطیب»، شیخ الازهر مصر، نیز در فتوایی اعلام کرد که ارسال کمک به ملت لبنان واجب شرعی و انسانی است.
 
الطیب در صفحه شخصی خود در فیسبوک از کشورهای عربی و اسلامی و کشورهایی که قادر به ارسال کمک هستند خواست که با ارسال کمک‌های خود به لبنان، از درد و غم مردم این کشور بکاهند.
 

انتهای پیام
captcha