حرکت علمی کشور با همت جهاددانشگاهی در رفع تحریم‌ها
کد خبر: 3915095
تاریخ انتشار : ۱۶ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۳:۲۱

حرکت علمی کشور با همت جهاددانشگاهی در رفع تحریم‌ها

نماینده ولی‌فقیه در استان همدان گفت: با وجود تحریم‌ها کشور نیازمند یک جهاد علمی است که اگر این حرکت علمی با سرعت گذشته پیش برود پیشرفت‌های مورد نظر حاصل نخواهد شد بلکه لازم است تا روحیه تحقیق، پژوهش و مطالعه در کشور با یک حرکت جهادی از سوی جهاددگران جهاد دانشگاهی ایجاد شود.

نقش مؤثر حرکت علمی کشور با همت جهادگران جهاددانشگاهی در رفع تحریم‌هابه گزارش ایکنا از همدان، علی کلانترنیا، سرپرست جهاد دانشگاهی واحد همدان، امروز 16 مردادماه به همراه معاونان خود و با حضور دو خبرگزاری ایکنا و ایسنا در دیدار با نماینده ولی فقیه در استان همدان به مناسبت سالروز تأسییس جهاد دانشگاهی اظهار کرد: به پاس تلاش جهادگران این نهاد در کشور در حوزه پژوهشی در سلول‌های بنیادی، درمان ناباروری، مته‌های حفاری چاه‌های نفت، فرستنده‌های با قدرت رادیویی و موارد دیگر اتفاقات خوبی انجام شد و این موفقیت‌ها بدون نگاه به غرب حاصل شده است.
وی با اشاره به اینکه در استان همدان جهاد دانشگاهی با رویکرد پژوهشی و فرهنگی فعالیت می‌کند، گفت: دو خبرگزاری ایکنا، ایسنا و مرکز افکارسنجی، سازمان دانشجویان، مرکز انتشارات که به تازگی مجوز خود در استان را دریافت در حوزه فرهنگی مشغول به فعالیت هستند.
سرپرست جهاد دانشگاهی همدان، اضافه کرد: در حوزه پژوهشی نگاه این مجموعه به توانایی‌های بومی استان است و افتتاح مرکز سفال با رویکرد توجه به این ظرفیت‌ها راه‌اندازی شد، در حال حاضر نیز آزمایشگاه سفال و سرامیک به منظور مقاوم‌سازی و حذف سرب از لعاب سفال برای سلامت‌سازی راه‌اندازی شده است.
وی اشاره‌ای به مرکز درمان ناباروری جهاد دانشگاهی داشت و گفت: این مرکز مراحل پایانی خود را پشت سر می‌گذارد که تأخیر در افتتاح آن به دلیل مشکلات مربوط به تحریم بوده است و به زودی با رفع مشکلات موجود سعی در افتتاح و بهره‌برداری از آن را داریم.
کلانترنیا در پایان نیز خاطر نشان کرد: در ایام کرونا نیز جهاد دانشگاهی با ساخت کیت‌های تشخیص گامی در غربالگری و انجام تست برداشت.
حجت‌الاسلام والمسلمین حبیب‌الله شعبانی موثقی، نماینده ولی فقیه در استان همدان نیز در این دیدار با تبریک دهه امامت و ولایت، تبریک روزخبرنگار و سالروز تأسیس جهاد دانشگاهی اظهار کرد: جهاد دانشگاهی متشکل از دو عنوان کامل است، جهاد و دانشگاه؛ اساس اصلی علم دانشگاه است، همانطور که در روایات ما از علم نافع نام برده می‌شود این علم در دنیا نیز باید بتواند به مسائل روزمره زندگی پیوند بخورد، در کنار این علم نیز حرکت جهادی جهادگران این عنوان را جامعیت بخشیده است.
وی با بیان اینکه امیدواریم مرکز ناباروری جهاد دانشگاهی با همت عالی هرچه سریع‌تر افتتاح شود، افزود: با توجه به اینکه رشد جمعیت در استان همدان به نسبت میانگین کشوری پایین‌تر است این مرکز می‌تواند در رفع این مشکل نیز مؤثر واقع شود.
حجت‌الاسلام حبیب‌الله شعبانی با اشاره به یکی از نقاط مثبت جهاد دانشگاهی ابراز کرد: پیوند علم و صنعت در این نهاد یکی از اتفاقات خوبی است که از فضای انتزاعی ذهن خارج و وارد عمل شده است.
وی یادآور شد: با وجود تحریم‌ها کشور نیازمند یک جهاد علمی است که اگر این حرکت علمی با سرعت گذشته پیش برود پیشرفت‌های مورد نظر حاصل نخواهد شد بلکه لازم است تا روحیه تحقیق، پژوهش و مطالعه در کشور با یک حرکت جهادی نهادینه شود.
وی با تأکید بر اینکه نیازمند فرهنگ‌سازی بیشتری در این زمینه هستیم بیان کرد: روحیه جهادی باید حرکت علمی را به سمت پژوهش و تحقیق بیش از گذشته سوق دهد.
حجت‌الاسلام شعبانی با اشاره به وجود دو خبرگزاری ایکنا و ایسنا اضافه کرد: زحمت‌های زیادی از سوی خبرنگاران این دو خبرگزاری کشیده می‌شود و حضور جوانان پای‌کار در جهاد دانشگاهی نیز یکی دیگر از نقاط مثبت این نهادِ برخاسته از دل انقلاب است.
امام جمعه همدان در نهایت به شناخت اولویت‌ها در استان اشاره کرد و گفت: اولویت‌شناسی و نیازسنجی در استان یکی از وظایف جهاد دانشگاهی است که امید می‌رود این مهم نیز با مدیریت جدید تحقق یابد، در طول این 40 سال دریافتیم در هرجا کارها با نگاه و حرکت جهادی پیش رفت موفقیت حاصل شد اما در غیر این صورت خیر.

نقش مؤثر حرکت علمی کشور با همت جهادگران جهاددانشگاهی در رفع تحریم‌ها

انتهای پیام
captcha