تحولات ایجاد شده در کشور از متن حرکت‌های جهادی شکل گرفته است
کد خبر: 3915098
تاریخ انتشار : ۱۶ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۳:۲۳

تحولات ایجاد شده در کشور از متن حرکت‌های جهادی شکل گرفته است

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه جهاددانشگاهی قرار بود در مجموعه آموزش عالی کارهای برزمین مانده را جهادی انجام دهد، گفت: فعالیت در عرصه سلول‌های بنیادی و تحولاتی که در کشور مشاهده می‌کنیم از متن حرکت‌های جهادی شکل گرفته است.

تحولات ایجاد شده در کشور از متن حرکت‌های جهادی شکل گرفته استحجت‌الاسلام و‌المسلمین احمدحسین فلاحی، نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی، در دیدار با رئیس جهاددانشگاهی واحد همدان، اظهارکرد: در مجلس انقلابی هم، اگر بخواهد حرکت‌هایی شکل بگیرد باید جهادی عمل کرد، نه در فراکسیون و نه کمیسیون بلکه باید گروهی حرکت‌های جهادی را در کنار کمیسیون‌ها و صحن و فراکسیون داشته باشند.
وی بااشاره به اینکه جهاددانشگاهی با هدف پژوهشی و فرهنگی شکل گرفته است، تصریح کرد: باید با این مفاهیم پیش برویم و اگر جاهایی توانستیم تحریم‌ها را دور بزنیم و روی پای خودمان ایستادیم کارهای جهادی با پیوست فرهنگی بوده است.
نماینده مردم همدان در مجلسی با توصیه به اینکه جهاددانشگاهی به رسالت اصلی خود که پژوهش است بازگردد، خاطرنشان کرد: اگر جهاددانشگاهی برروی بخش پژوهشی تمرکز می‌کرد اتفاقات بهتری می‌افتاد.
فلاحی با بیان اینکه درحال حاضر نیاز به حرکت‌های علمی جهادی نیاز داریم، بیان کرد: در حال حاضر با وجود تحریم‌ها و اینکه نفت مارا نمی‌خرند توفیقی شده تا به دغدغه‌هایی که سال‌ها مقام معظم رهبری تأکید داشتند جامه عمل بپوشانیم.
وی با تأکید براینکه اقتصاد دانش بنیان باید شکل بگیرد، عنوان کرد: الآن به حرکت‌های علمی جهادی نیاز داریم و باید اقتصاد دانش بنیان باید شکل‌ بگیرد که قسمتی از آن بر عهده جهاددانشگاهی است.
منتخب مردم همدان در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه همدان سهم کمی در بخش پژوهشی و دانش‌بنیان‌ها دارد، اظهارکرد: در حوزه‌های پژوهشی کارهای بر زمین مانده زیاد است که باید رویکرد جهاددانشگاهی به این سمت برود وبیشتر به سمت پژوهش و حل مشکلاتی که از عهده دانشگاه‌ها برنمی‌آید حرکت کند.
فلاحی با اشاره به این فرموده مقام معظم رهبری که 70 درصد پژوهش‌های علمی کشور در راستای نیازهای واقعی کشور نیست، تصریح کرد: 30 درصد از پژوهش های ما مطابق نیازهای کشور است اما اینکه چقدر این پژوهشها در راستای توسعه و پیشرفت کشور بوده است، مهم است.

انتهای پیام
captcha