اجرای طرح «تبرکات علوی» در ساوجبلاغ
کد خبر: 3915123
تاریخ انتشار : ۱۶ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۴:۲۵

اجرای طرح «تبرکات علوی» در ساوجبلاغ

همزمان با عید سعید غدیر خم، پنج هزار بسته معیشتی و فرهنگی با عنوان«تبرکات علوی» توسط اداره اوقاف و امور خیریه ساوجبلاغ بین نیازمندان و آسیب دیدگان از کرونا این شهرستان توزیع می‌شود.

اجرای طرح «تبرکات علوی» در ساوجبلاغ

حجت الاسلام محسن سراغی، رییس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان ساوجبلاغ، ح درگفت وگو با ایکنا از البرز، اظهارکرد: همزمان با عید سعیدغدیر، پنج هزار بسته معیشتی و فرهنگی با عنوان«تبرکات علوی» توسط اداره اوقاف و امور خیریه ساوجبلاغ بین نیازمندان و آسیب دیدگان از کرونا این شهرستان توزیع می‌شود.
وی با اشاره به اینکه این بسته‌های تبرکی از محل درآمدهای فرهنگی بقاع متبرکه و موقوفات تهیه شده است، گفت: محتوای این بسته‌ها با هم تفاوت دارند که بخشی شامل مرغ و برنج یا گوشت قربانی و تعدادی سبد کامل تبرکی است.
این مسئول بیان کرد: به دلیل شیوع بیماری کرونا، زایرین و خیرین می‌توانند به جای انداختن پول نقد به داخل ضریح امامزادگان، وجه نذری خود را به شماره کارت فرهنگی بقاع متبرکه واریز کنند.
سراغی گفت: همچنین با توجه به فرمایش امام رضا(ع) در خصوص سفارش بر اطعام در روز عید غدیر، ۱۰۰۰ پرس غذای گرم در روز و شب عید در امامزادگان اسماعیل(ع) زکی آباد، سلیمان(ع) خور و حسین(ع) ‌کردان بین نیازمندان توزیع می‌شود.
راه‌اندازی سه کاروان شادی در بقاع متبرکه ساوجبلاغ
رییس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان ساوجبلاغ گفت: همچنین همزمان با عید سعید غدیرخم سه کاروان شادی در بقاع متبرکه شهرستان شامل امامزادگان حسین(ع) کردان، سلیمان(ع) خور و جعفر(ع) هشتگرد به راه می‌افتد.
وی افزود: کاروان شادی امامزاده جعفر(ع) قدری متفاوت تر از کاروان‌های دیگر است زیرا علاوه بر مولودی‌خوانی و سرودهای شاد، اقدام به توزیع بسته‌های بهداشتی و تبرکی امامزاده می‌کنند.
سراغی اضافه کرد:‌ همچنین در روز عید کاروان شادی پیاده‌روی در شهر هشتگرد به راه می‌افتد و این کاروان که شامل خدام و سادات هستند که به صورت پیاده بسته‌های تبرکی را برای تک تک مغازه‌داران و پاساژهای این شهرستان با محوریت امامزاده جعفر(ع) هشتگرد می‌برند.
این مسئول یکی دیگر از برنامه‌های روز عید را تجلیل از سادات در امامزادگان عبدالقهار(ع) ورده و یحیی(ع) دوزعنبر برشمرد و گفت: علاوه بر این‌ها در روز پس از عید غدیر، خدام با حضور در تمام ادارات شهرستان اقدام به اهدای تبرکی امامزادگان جعفر(ع) هشتگرد، طاهر(ع) فشند و موسی(ع) و بی‌بی نساء(س) سرهه می‌کنند.

انتهای پیام
captcha