جهاددانشگاهی؛ بهترین الگوها برای تلاش جهادی
کد خبر: 3915128
تاریخ انتشار : ۱۶ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۴:۵۰

جهاددانشگاهی؛ بهترین الگوها برای تلاش جهادی

استاندار سمنان با بیان اینکه ما در همه امور نیازمند الگوهای مناسب در کشور هستیم، گفت: امروز جهاددانشگاهی یکی از مصادیق و بهترین الگوها برای تلاش جهادی است، زیرا شرایط امروز کشور ما به گونه‌ای است که نیازمند تلاش جهادی هستیم، و برای اینکه تلاش جهادی داشته باشیم نیازمند الگو هستیم.

جهاددانشگاهی یکی از مصادیق و بهترین الگوها برای تلاش جهادی است

علیرضا آشناگر، استاندار سمنان، همزمان با فرارسیدن چهلمین سالروز تأسیس جهاددانشگاهی در گفت‌وگو با ایکنا از سمنان، با اشاره به بیانات ارزشمند مقام معظم رهبری در خصوص جهاددانشگاهی گفت: ایشان تأکید دارند که جهاددانشگاهی باید حرف برتر در همه زمینه‌ها باشد، که در این راستا جهاددانشگاهی امروز بهترین الگو برای تلاش جهادی در کشور است.

وی ادامه داد: امروز جهاددانشگاهی یکی از مصادیق و بهترین الگوها برای تلاش جهادی است که بر این اساس شرایط امروز کشور به گونه‌ای است که نیازمند تلاش جهادی هستیم، و برای اینکه تلاش جهادی داشته باشیم نیازمند الگو هستیم.

آشناگر بر نقش جهاددانشگاهی در توسعه و پیشرفت کشور و ضرورت بهره‌گیری از ظرفیت‌های جهاددانشگاهی در توسعه استان اشاره کرد و افزود: فعالیت‌های جهاددانشگاهی در حوزه‌های آموزشی، پژوهشی، علمی و تحقیقات و همچنین در حوزه فرهنگی بسیار مطلوب و اثرگذار بوده است.

این مقام عالی استان در خصوص برخی فعالیت‌ها و دستاوردهای شاخص جهاددانشگاهی در کشور اظهار کرد: دستاوردهای بزرگ علمی در حوزه سلول‌های بنیادین، نانو، فناوری، ایجاد مراکز و پژوهشگاه های علمی و تحقیقاتی همگی از افتخارات مجموعه جوان، انقلابی و دارای تفکر و روحیه جهادی جهاددانشگاهی است که برای کشور یک پشتوانه عظیم علمی به حساب می‌آید.

آشناگر با تاکید بر اینکه در شرایط حساس امروز کشور، وجود نهادی‌های علمی با روحیه انقلابی و جهادی و بدنه جوان و متخصص گره‌گشای بسیاری از مشکلات کشور خواهد بود یادآور شد: ضرورت دارد همه دستگاه‌ها و نهادها از جهاددانشگاهی حمایت کنند.

به گفته وی؛ ظرفیت بسیار خوبی برای فعالیت‌های پژوهشی و تحقیقاتی در مجموعه جهاددانشگاهی وجود دارد که می‌تواند بازوی توانمندی برای دولت و دستگاه‌های اجرایی باشد.

استاندار سمنان با تجلیل از خدمات تخصصی جهاددانشگاهی در حوزه های پژوهشی، آموزشی و فرهنگی، این خدمات را در جهت توسعه استان بسیار ارزشمند دانست و افزود: جهاددانشگاهی همواره پشتوانه علمی کشور بوده که بر این اساس فعالیت‌های پژوهشی و علمی جهاددانشگاهی زمینه‌ساز توسعه استان سمنان است.

وی با اشاره به اینکه عملکرد موفق این نهاد در حوزه‌های علمی، پژوهشی و رسانه‌ای، خود شاهدی بر عملکرد درخشان این نهاد انقلابی است یادآور شد: دستاوردهای منحصربه‌فردی در حوزه‌های علمی داشته و از نهادهای سرآمد محسوب می‌شود.

آشناگر جهاددانشگاهی را از نهادهای پرافتخار برآمده از متن انقلاب برشمرد و گفت: به فرموده مقام معظم رهبری، جهاددانشگاهی مولود مبارک انقلاب و از رویش‌های اصلی خود انقلاب است که با همین ویژگی، جهاددانشگاهی همیشه با برخورداری از روحیه انقلابی و جهادی نقش بسیار مثبت در توسعه و پیشرفت کشور در همه حوزه‌ها داشته است.

انتهای پیام
captcha