نگاه به ائمه اطهار؛ عامل پایداری رسانه‌ها در شرایط بی‌مهری این حرفه
کد خبر: 3915133
تاریخ انتشار : ۱۶ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۵:۱۲

نگاه به ائمه اطهار؛ عامل پایداری رسانه‌ها در شرایط بی‌مهری این حرفه

فرمانده سپاه انصارالحسین استان همدان گفت: شاید در حق رسانه و اهالی آن بی مهری‌های بسیاری صورت گیرد اما آنچه می‌تواند آنها را در این شرایط پایدار نگاه دارد «نگاه به الگوها یعنی ائمه اطهار» است.

نگاه به ائمه اطهار، عامل پایداری رسانه‌ها در شرایط بی‌مهری این حرفهبه گزارش ایکنا از همدان، مظاهر مجیدی، فرمانده سپاه انصارالحسین استان همدان، پنج شنبه 16 مرداد ماه در همایش تجلیل از خبرنگاران نیز در این مراسم گفت: غدیر در آخرین سال‌های عمر پیامبر اکرم(ص) زمانی که ایشان تمام احکام دین را برای مردم بیان کرده بودند از سوی خداوند بر ایشان واجب شد.
وی افزود: معرفی جانشین از سوی خداوند بود که تکمیل رسالت پیامبر در گرو انجام این دستور الهی بود، به عبارتی تمام رسالت پیامبر یک سو و معرفی حضرت علی(ع) به عنوان جانشین خود، یک سوی دیگر بود این مهم نشان از آن دارد که وزنه اسلام یک طرف و ولایت طرف دیگر قرار دارد.
مجیدی ادامه داد: امروز همه ما ولایت را با پوست و گوشت و استخوان خود درک و تجربه می‌کنیم چرا که می‌دانیم جامعه بدون ولایت، پوچی و عواقب بسیار بدی را رقم خواهد زد و از سوی دیگر بودن با ولایت است که کارهای ما را معنا دار می‌کند.
فرمانده سپاه استان با اشاره به اینکه باید از ولایت برای تغییر منش و رفتار خود در بعد مثبت بهره مند شویم گفت: آنچه در دفاع مقدس به رزمندگان تسکین می‌داد رجوع به ائمه اطهار بود.
وی ادامه داد: می‌توان گفت که ادامه کار رسانه‌ای و خبرنگاری نیز تمسک به اهل به ولایت است اگر اهالی رسانه این مهم را در دستور کار خود قرار دهند بسیاری از مشکلات آنها حل خواهد شد.
مجیدی ادامه داد: شاید در حق رسانه و اهالی آن بی مهری‌های بسیاری صورت گیرد اما آنچه می‌تواند آنها را در این شرایط پایدار نگاه دارد «نگاه به الگوها یعنی ائمه اطهار» است.
وی با بیان اینکه تاریخ را خبرنگاران و اهالی رسانه می‌نگارند گفت: تاریخ را شما نیروهای رسانه نگارش می‌کنید، در این 40 سال انقلاب واقعیت‌های تلخ و شیرین بسیاری برای این نظام رقم خورده است که توسط خبرنگاران بیان شده است شاید یکی از سخت‌ترین شغل‌ها خبرنگاری است چرا که باید همانند رزمندگان همواره باید در خط مقدم جبهه باشند.
فرمانده سپاه انصارالحسین استان اظهار کرد: تاریخ هر کشوری مدیون زحمات خبرنگاران است چرا که هر واقعیت و اتفاقی را ثبت و نگارش می‌کنند لذا شما خبرنگاران باید همواره حقایق را بگویید هرچند که سخت باشد و برای شما مشکل ساز شود.
مجیدی با اشاره به اینکه ما در شرایط خاصی نسبت به گذشته به سر می‌بریم بیان کرد: مجموعه ای از تهدیدات، آسیب‌ها و فرصت‌هایی در استان وجود دارد که شناخت این سه مولفه باید مورد توجه رسانه قرار گیرد اگر مشکلات حوزه فرهنگی، اجتماعی، تبدیل به گفتمان شود بسیاری از مشکلات رفع رجوع خواهد شد.
وی ضمن تأکید بر هم افزایی ادامه داد: اگر ما به صورت جبهه‌ای عمل کنیم موفق خواهیم شد، اگر ما این هم افزایی را در میان خود داشته باشیم جایی است که تهدید و آسیب به فرصت تبدیل خواهد شد بنابراین ما باید هم افزایی میان خود را بیش از بیش کرده و آن را تقویت ببخشیم.
این مقام مسئول با بیان اینکه مردم کشور ما مردم بزرگواری هستند گفت: در مرحله نخست کمک مومنانه، 170 هزار بسته معیشتی و تعدادی کارت هدیه که در مجموع مبلغی بالغ بر 40 میلیارد تومان بود تهیه و در میان آسیب دیدگاه از کرونا توزیع شد.
وی ضمن تأکید بر انعکاس مشکلات مردم به موقع و در سروقت آن گفت: دهه ولایت و پس از آن محرم و صفر فرصت‌های مغتمی است برای انعکاس مشکلات مردم و تلاشی مصاعف جهت کمک‌های مومنانه به نیازمندان.
مجیدی با بیان اینکه آمریکا می‌خواهد در شرایطی خاص، میان کشورهای اسلامی جبهه مقاومت تفرقه ایجاد کند گفت: این کشور مستکبر می‌خواهد برای برداشتن فشار افکار عمومی داخل و حضور آنان در انتخابات ریاست جمهوری آبان ماه این کشور، اقدامات خود را در دو کشور یعنی ایران و کشورهای اسلامی اجرایی کند بنابراین باید مراقب باشیم و در این بین رسانه‌ها مراقیت ویژه ای را در این راستا مبذول کنند.

انتهای پیام
captcha