شکل‌گیری اردوهای جهادی مهارتی امری ضروری است
کد خبر: 3915144
تاریخ انتشار : ۱۶ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۵:۴۱

شکل‌گیری اردوهای جهادی مهارتی امری ضروری است

رئیس دانشگاه فنی و حرفه‌ای استان سمنان با اشاره به اینکه در این دانشگاه روحیه جهادی در بین اساتید ، همکاران و دانشجویان موج می‌زند گفت: شکل‌گیری اردوهای جهادی مهارتی امری ضروری است.

شکل‌گیری اردوهای جهادی مهارتی امری ضروری است

به گزارش ایکنا از سمنان، به نقل از روابط عمومی دانشگاه فنی و حرفه‌ای استان،رضا نقدی امروز 16 مرداد در مراسم تکریم و معارفه مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه فنی و حرفه‌ای استان با اشاره به مطالبات مقام معظم رهبری از جوانان در بیانیه گام دوم انقلاب گفت: نقش بسيج دانشجويی برای تحقق يک سند راهبردی مانند بيانيه گام دوم نقشی اثرگذاراست .
وی با اشاره به اینکه در این دانشگاه روحیه جهادی در بین اساتید، همکاران و دانشجویان موج می‌زند اظهار کرد: شکل‌گیری اردوهای جهادی مهارتی امری ضروری است.
وی اقتصادی‌ترین نوع آموزش را آموزش مهارتی دانست و دانشگاه فنی و حرفه‌ای استان را تنها دانشگاه دولتی مهارتی در سطح استان دانست که بیش از 70 درصد دروس دانشجویان این مجموعه در کارگاه‌ها و آزمایشگاه‌ها انجام می‌گردد .
رئیس دانشگاه فنی و حرفه‌ای استان با اشاره به آمار اشتغال بیش از 63 درصدی فارغ‌التحصیلان این دانشگاه گفت: خروجی اشتغال منتج به جهش تولید خواهد شد .
نقدی بر لزوم جذب حداکثری در بسیج تاکید کرد و خواستار همگرایی و هم افزایی بسیج دانشجویی با سایر تشکل‌های دانشجویی دانشگاه شد .

وی در این مراسم ضمن قدردانی از خدمات مسئول اسبق بسیج دانشجویی دانشگاه فنی و حرفه‌ای استان یادآور شد: باید نقش بسیج دانشجویی در مباحث علمی و پژوهشی تقویت گردد و جایگاه جوان مومن انقلابی در حوزه مهارتی در بیانیه گام دوم هر چه بیشتر تبیین گردد.

محمد امین بخشیان، مسئول ناحیه بسیج دانشجویی استان با ابراز رضایت از عملکرد فعالیت‌های بسیج دانشجویی دانشگاه فنی و حرفه‌ای استان اظهار کرد: فعالیت‌های بسیج دانشجویی این واحد دانشگاهی در انجام امورات محوله بسیار موفقیت آمیز بوده است و امید است در برنامه‌های مختلف با تلاش و کوشش بسیار توانمند و سربلند بیرون بیایند.
به گفته وی؛ دانشجویان جهادگر بسیجی دانشگاه فنی و حرفه‌ای استان در قالب گروه جهادی شهید چمران در محله‌های اسلامی سرداران شهید شهرستان سمنان با نام طرح جهادی هادیان مهر، و به صورت پروژه‌های شهید عباس آبیاری و شهید بهنام محمودی در زمینه‌های عمرانی ، فرهنگی ، آموزشی و رفاهی خدمت‌رسانی نمودند.

بخشیان با اشاره به شرایط این روزهای کشور و شیوع ویروس کرونا و به تبع آن حضور نداشتن دانشجویان در دانشگاهها افزود: فضای فرهنگی تعطیل‌پذیر نیست و باید با به کار گرفتن روشهای جدید تعامل با دانشجویان و تشکل‌ها بیش از پیش تقویت شود تا فضای پر جنب و جوش دانشجویی خاموش نگردد.
وی گفت: مرحله دوم رزمایش مواسات و کمک مومنانه با رمز  لبیک یا مولا علی ابن ابیطالب (ع) انتخاب شده و این رزمایش در سه بازه زمانی دهه ولایت و امامت، دهه اول ماه محرم و دهه آخر ماه صفر اجرا می‌شود و علاوه بر بسته‌های معیشتی، حمایت‌های مالی و قرض الحسنه، بسته‌های لوازم التحریر، کمک به ازدواج و تهیه جهیزیه، اعطای تسهیلات اشتغال، تهیه البسه ، طرح اطعام علوی، توزیع گوشت قربانی و پرداخت اجاره بهاء مستاجران آسیب دیده و محروم در فهرست جذب و ارائه کمک‌ها قرار گرفته است.

یادآور می‌شود براساس حکم ابلاغي رضا چروی به عنوان سرپرست جديد بسيج دانشجويي این دانشگاه منصوب و از زحمات علی حبیبی مسئول سابق بسيج دانشجويي دانشگاه فنی و حرفه ای استان سمنان در مدت زمان تصدي اين پست تقدير و تشکر به عمل آمد.

انتهای پیام
captcha