ضرورت گفتمان‌سازی بیانیه گام دوم انقلاب از سوی جامعه مداحان
کد خبر: 3915431
تاریخ انتشار : ۱۹ مرداد ۱۳۹۹ - ۰۰:۱۴

ضرورت گفتمان‌سازی بیانیه گام دوم انقلاب از سوی جامعه مداحان

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان مرکزی بیان کرد: هیئت‌های مذهبی و مداحان وظیفه دارند سرفصل‌های بیانیه گام دوم انقلاب را در برنامه‌های خود جای داده و در ایجاد موج امیدآفرینی نقش‌آفرین باشند.

حجت‌الاسلام صفر قربان‌پور، مدیرکل تبلیغات اسلامی استان مرکزی، در گفت‌و‌گو با ایکنا از استان مرکزی، با اشاره به نزدیک شدن ماه محرم و ضرورت رعایت هرچه بیشتر شیوه‌نامه‌های بهداشتی، اظهار کرد: کانون مداحان در رعایت حداکثری و فاصله‌گذاری اجتماعی نقش بسیار مهمی دارد. برای مهار کرونا و جلوگیری از موج دیگر رؤسای کانون مداحان شهرستانی موظف هستند نکات را کاربردی به رؤسای هیئت‌های مذهبی گوشزد و نظارت کافی داشته باشند.

وی با تأکید بر اینکه کانون مداحان استان و شهرستان موظف هستند بر محتوای اشعار ارائه شده از سوی مداحان جهت جلوگیری از اشاعه خرافات نظارت دقیق داشته باشند، تصریح کرد: رؤسای کانون پیوند دهنده رابطه بین مردم و مسئولان دستگاه‌ها به ویژه سازمان تبلیغات اسلامی هستند.   

قربان‌پور بیان کرد: دشمنان گوش به زنگ فرا رسیدن محرم و صفر هستند تا تبلیغات رسانه‌ای خود را علیه اسلام و هویت مسلمانان آغاز کنند، اما خوشبختانه اکثر قریب به اتفاق مداحان با این توطئه‌ها آشنا بوده و اجازه هر گونه فعالیت رسانه‌ای علیه محرم و صفر را از دشمن می‌گیرند. مداحان هر سال باید اطلاعات خود را در حوزه‌های مختلف ارتقا بخشند تا محتواها غنی شده در اختیار مستمع قرار گیرد.

وی با بیان اینکه رؤسای کانون مداحان در استان و شهرستان‌ها توانمندی موجود در استان را شناخته و با معرفی ظرفیت دیگر استان‌ها سعی در افزایش توانمندی مداحان داشته باشند، ضرورت برگزاری دوره‌های مختلف آموزشی ویژه مداحان تازه کار را مورد توجه برشمرد.

قربان‌پور با اشاره به اینکه روح معنویت، استقلال و عزت هرچه بیشتر در منویات معظم‌له در بیانیه گام دوم حاکم است، تصریح کرد: هیئت‌های مذهبی و مداحان وظیفه دارند سرفصل‌های این بیانیه را در برنامه‌های خود جای داده و در ایجاد موج امیدآفرینی نقش‌آفرین بوده و گفتمان‌سازی را در راستای تقویت مبانی دینی در جامعه گسترش دهند.

وی در خصوص انتخابات اعضای کانون مداحان و مداحان شاخص در استان تصریح کرد: از هر شهرستان یک نفر در کانون مداحان استان عضو هستند که از این تعداد 5 نفر به عنوان اعضای اصلی انتخاب شدند، از بین 13 مداح شاخص نیز 4 نفر عضو کانون مداحان هستند. رأی‌گیری برای انتخاب رئیس، نائب‌رئیس و دبیر انجام شد که طیبی، قاسمی و حجت‌الاسلام ربیعی به ترتیب به عنوان رئیس، نائب رئیس و دبیر انتخاب شدند.

انتهای پیام
captcha