فضل و علم حجت‌الاسلام موسویان قرین تواضع مطبوع بود
کد خبر: 3915698
تاریخ انتشار : ۲۰ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۰:۰۱
آیت‌الله ابوالقاسم علیدوست:

فضل و علم حجت‌الاسلام موسویان قرین تواضع مطبوع بود

آیت‌الله ابوالقاسم علیدوست در پیامی به مناسبت رحلت حجت‌الاسلام سیدعباس موسویان بیان کرد: او اهل فضل بود. فضل و علمش قرین تواضع مطبوع بود. علم فراوان سر او را به پایین کشیده بود و به پایین‌ها هم نگاه مهربانانه داشت. گفتارش عین صواب و سداد. روشش به دور از افراط و تفریط. انقلابی‌ای متین. عمرش را وقف علم نافع و خدمت به دین کرده بود.

حجت‌الاسلام موسویان در حرم حضرت معصومه(س) دفن می‌شودبه گزارش ایکنا، مراسم تشییع و تدفین فقید سعید، حجت‌الاسلام والمسلمین سیدعباس موسویان، دوشنبه 20 مردادماه در قم برگزار می‌شود. این مراسم تا دقایقی دیگر همراه با اقامه نماز توسط آیت‌الله سعیدی، تولیت آستان حضرت معصومه(س) در حرم مطهر، صحن امام رضا(ع) برگزار می‌شود و پیکر آن مرحوم در حجره شماره 17 حرم مطهر دفن خواهد شد.

از طرف بیت مکرم آن مرحوم تقاضا شده است با توجه به محدودیت‌های احتمالی از تجمع و شلوغی که عدم رعایت نکات بهداشتی را به همراه دارد خودداری شود. هنوز از طرف حرم مطهر حضرت معصومه محدودیت و ممنوعیتی برای حضور علاقه‌مندان در این مراسم اعلام نشده است.

آیت‌الله ابوالقاسم علیدوست به همین مناسبت پیام تسلیتی صادر کرد که در آن آمده است: 

خبری برای برخی ساده و عادی و برای جمعی سوزان تا عمق پوست و استخوان امروز منتشر شد: حجت الاسلام و المسلمین سید عباس موسویان بر اثر ابتلا به کرونا درگذشت. برای کسانی که موسویان عزیز را از نزدیک می‌شناختند این مصیبت بسیار خردکننده است هرچند باید تسلیم امر الهی بود و بدون اینکه ابراز شکایتی باشد، گفت: الحمد لله علی کل حال. 

حجت‌الاسلام موسویان در حرم حضرت معصومه(س) دفن می‌شود

جناب موسویان اهل فضل بود. فضل و علمش قرین تواضع مطبوع بود. علم فراوان سر او را به پایین کشیده بود و به پایین ها هم نگاه مهربانانه داشت. گفتارش عین صواب و سداد. روشش به دور از افراط و تفریط. انقلابی ای متین. عمرش را وقف علم نافع و خدمت به دین کرده بود. شری نداشت. حاجاتش کوتاه و جانش عفیف. مطالب عمیق علمی را چنان بیان می‌کرد که مخاطبانش با تمام وجود آن را فهم می‌کردند. جای این عزیز هرجا فضل، صلاح، سداد، تواضع، علم نافع و تعهد هست خالی است.

همچنین آیت‌الله هادوی تهرانی پیام تسلیتی صادر کرد که متن آن به شرح زیر است:
 
خبر ارتحال عالمی متخلق، شاگردی شاخص، و همکاری پرکار حضرت حجت‌الاسلام و المسلمین سید عباس موسویان (رضوان الله علیه) موجب تأسف و تأثر و اندوهی غیر قابل وصف شد. ایشان سال‌های متمادی به تحقیق در زمینه اقتصاد اسلامی مشغول و در مراکز گوناگون در این ساحت فعال بود و ضمن تدریس و تحقیق، به تأسیس نهادهای مختلف در این باب نیز کمک نمود و بی‌شک چهره‌ای ماندگار در حوزه اقتصاد اسلامی محسوب می‌شد که فقدان وی یک ضایعه جبران‌ناپذیر است.
حجت‌الاسلام موسویان در حرم حضرت معصومه(س) دفن می‌شود
این جانب این حادثه دردناک را به حضور مقدس ولی عصر (عجل الله فرجه الشریف) و مراجع معظم تقلید (دامت برکاتهم) و رهبر عزیز انقلاب (مد ظله) و تمام فضلا و علمای حوزه علمیه قم و خانواده محترم آن مرحوم و تمام بازماندگان ایشان، تسلیت عرض می‌کنم و برای آن عزیز سفرکرده همراهی با خاندان عصمت و طهارت (علیهم السلام) در تمام مراحل حیات اخروی و برای تمام بازماندگان و دوستداران آن عزیز سفر کرده، اجر جزیل و صبر جمیل از درگاه ایزد بی‌بدیل خواستارم.
 
یادآور می‌شود، حجت‌الاسلام دکتر سیدعباس موسویان در حوزه اقتصاد اسلامی و بانکداری اسلامی دارای تحصیلات و تحقیقات زیادی است و در حوزه بانکداری اسلامی به‌عنوان یکی از صاحب‌نظران شناخته می‌شود و بسیاری از طرح‌های ارائه‌شده وی در کشور به اجرا درآمده است.
انتهای پیام
captcha