شورای فرهنگ عمومی قانون‌گذار است
کد خبر: 3922830
تاریخ انتشار : ۲۴ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۱:۱۳

شورای فرهنگ عمومی قانون‌گذار است

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اصفهان گفت: شورای فرهنگ عمومی قانون‌گذار است و کمیته‌ها نیز پس از بررسی موضوعات مربوطه، مسائل مدنظر خود را در صحن شورا برای تصویب می‌آورند.

شورای فرهنگ عمومی قانون گذار است

به گزارش ایکنا از اصفهان، آیت‌الله سیدیوسف طباطبایی‌نژاد، نماینده ولی فقیه در استان در هشتاد و سومین نشست شورای فرهنگ عمومی استان اصفهان با تسلیت شهادت امام سجاد(ع)، اظهار کرد: علامت‌ها و نشانه‌های مؤمن در نگاه امام سجاد(ع)، پاکدامنی و دوری از گناه در تنهایی، صدقه در زمان احتیاج، صبر در هنگام مصیبت، حلم در هنگام عصبانیت و صداقت در زمان ترس و خوف است.

وی بیان کرد: شورای فرهنگ عمومی قانون‌گذار است و کمیته‌ها نیز پس از بررسی موضوعات مربوطه، مسائل مدنظر خود را در صحن شورا برای تصویب می‌آورند. کارگروه‌های ذیر نظر شورای فرهنگ عمومی بیشتر نقش نظارتی و هماهنگی دارند.

همچنین در ادامه عباس رضایی، استاندار اصفهان اظهار کرد: یکی از وظایف اصلی شورای فرهنگ عمومی این است که جایگاه سیاست‌گذاری و هماهنگی داشته باشد، ادارات، سازمان‌ها و نهادهای بسیاری فعالیت فرهنگی دارند و این شورا برای هماهنگی این قبیل فعالیت‌هاست.

وی تصریح کرد: کلیات کمیته‌های ذیر نظر شورای فرهنگ عمومی در این جلسه تصویب شود اما در خصوص عناوین کارگروه‌ها، پس از احصای دیدگاه‌های مختلف برای اجرا آماده شود.

نائب رئیس شورای فرهنگ عمومی استان اصفهان سواد رسانه‌ای را به منزله مدیریت محتوا دانست به طوری که حالت دسترسی، تحلیل، ارزیابی، تولید خلاق و ارتباط با پیام‌های رسانه‌ای داشته باشد و افزود: آمادگی برگزاری دوره‌های سواد رسانه‌ای ویژه مدیران ارشد استان وجود دارد.

حجت‌الاسلام رمضانعلی معتمدی، مدیرکل ارشاد اصفهان نیز در این نشست با تسلیت ایام محرم و با گرامیداشت روز سینما و هفته دفاع مقدس، گفت: در حال حاضر 54 سالن و 13 سینما و پردیس سینمایی در استان اصفهان فعالیت دارد.

وی در ادامه با اشاره به مصوبات جلسه قبل بیان کرد: بر مبنای آیین‌نامه شورای فرهنگ عمومی کشور و شورای عالی انقلاب فرهنگی مجوز تشکیل کمیته‌ها ذیل شورای فرهنگ عمومی استان‌ها صادر شده و امروز 8 کارگروه ذیل شورای فرهنگ عمومی به همراه اعضا، راهبرد اصلی و شاخص‌های آن‌ها مشخص شده که در صحن شورا بررسی می‌شود.

دبیر شورای فرهنگ عمومی استان اصفهان با بیان اینکه دبیران کارگروه‌ها امکان اضافه و کم کردن عضو را دارند، افزود: کارگروه‌های شورای فرهنگ عمومی استان شامل دین، امور قرآن و عترت، مساجد، اجتماعی، سلامت و خانواده، گفتمان انقلاب اسلامی، اوقات فراغت و تفریح، میراث فرهنگی، گردشگری و محیط زیست است. همچنین کارگروه رسانه و فضای مجازی و کارگروه فرهنگی هنری نیز ذیل این شورا تعریف شده است.

انتهای پیام
captcha