دشمن در کمین فرهنگ و دستاوردهای دفاع مقدس است
کد خبر: 3924050
تاریخ انتشار : ۳۰ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۲:۳۱

دشمن در کمین فرهنگ و دستاوردهای دفاع مقدس است

نماینده مردم نایین و خوروبیابانک در مجلس دهم اظهار کرد: اگر از دستاوردها و فرهنگ دفاع مقدس حفاظت و حمایت نکنیم و آنها را به تاریخ سپرده و متعلق به دوره خاصی در گذشته بدانیم، با هجمه دشمن به آسیب و نقطه ضعف ما تبدیل می‌شود.

دشمن در کمین دستاوردها و فرهنگ دفاع مقدس است

عباسعلی پوربافرانی، نماینده مردم نایین و خور و بیابانک در مجلس دهم، در گفت‌وگو با ایکنا از اصفهان، با بیان اینکه دفاع مقدس بر اساس آموزه‌های دینی شکل گرفت، اظهار کرد: دفاع مقدس موجب پایداری و استحکام نظام مقدس جمهوری اسلامی شد. بسیاری از انقلاب‌ها علاوه بر اینکه ریشه دینی و اعتقادی ندارند، در ابتدای راه متوقف شده یا از هم پاشیده می‌شوند، ولی دفاع مقدس باعث استحکام انقلاب شد و تمام ابرقدرت‌های منطقه را در مقابل نظام اسلامی به زانو درآورد.

وی افزود: اگر الگوی ما اسلامی و مذهبی باشد، می‌توانیم چنین اتفاقی را رقم بزنیم، کما اینکه همه ابرقدرت‌های جهان بعضاً با هم یا به صورت جدا در مقابل نظام جمهوری اسلامی ایران ایستادند، ولی نتوانستند این نظام و انقلاب را شکست دهند و اثرات دفاع مقدس هنوز ادامه دارد، یعنی آن جنگ نظامی که اتفاق افتاد، امروز شاهد همان ثمره در چهل و اندی سال که از انقلاب و دفاع مقدس گذشته است، هستیم.

پوربافرانی با بیان اینکه دفاع مقدس روحیه ایثارگری و شهادت‌طلبی را در مردم زنده نگه داشت، اضافه کرد: به تعبیر سردار دل‌ها، «ما ملت امام حسینیم». ملت امام حسین(ع) بودن و روحیه ایثارگری و شهادت‌طلبی با دفاع مقدس تقویت شد و امروز شاهد آن هستیم. اگر بخواهیم جوانان انقلابی را با قبل مقایسه کنیم، می‌بینیم که دفاع مقدس جوانانی را تربیت کرد که به سرمایه‌های ویژه برای نظام تبدیل شدند.

وی توسعه و تقویت توان دفاعی کشور را از دیگر دستاوردهای دفاع مقدس دانست و گفت: در عرصه‌های مختلف خلاقیت‌هایی ایجاد و سبب‌ساز پیشرفت‌های دفاعی شد. از طرف دیگر، دفاع مقدس استقلال و قدرت جمهوری اسلامی را در منطقه آشکار کرد و به نوعی می‌توان گفت احیاگر اسلام ناب محمدی بود. به تعبیر دیگر، چهره اسلام ناب محمدی در دفاع مقدس و چهره استکبار و متجاوزین در طرف مقابل جلوه‌گر شد. همچنین دفاع مقدس موجب شد تا انقلاب صادر و ایران به کانون توجه جهان اسلام تبدیل شود. آنچه در تمام دفاع‌ها اتفاق می‌افتد، مثل تثبیت تمامیت ارضی، در دفاع مقدس به نحو مطلوب رخ داد.

پوربافرانی تصریح کرد: امروز نیز اگر شرایط ایجاب کند، ایثارگران پابه عرصه خواهند گذاشت. در همین ایام که با بیماری کرونا مواجهیم و در جنگ‌های اقتصادی، فرهنگی و الکترونیکی، دفاع مقدس سبب پیروزی ما در این عرصه‌ها و جنگ‌ها شد، چون روحیه ایثارگری و شهادت‌طلبی در همه ابعاد نهادینه شده است.

وی بیان کرد: اگر چیزی را که به دست می‌آوریم، به خوبی از آن مراقبت نکنیم، حتما دچار آسیب و تهدید می‌شویم. با توجه به اینکه دشمن ثمرات دفاع مقدس را به چشم دید، بالطبع دنبال این است که فرهنگ و ثمرات آن را از راه‌های مختلف مورد هجمه قرار دهد.

پوربافرانی در پایان تصریح کرد: اگر ایثارگری‌ها، جانبازی‌ها و رشادت‌های کسانی که از ابتدا انقلاب را رقم زدند، به فراموشی سپرده شود، آفتی برای فرهنگ دفاع مقدس خواهد بود. از طرف دیگر، اگر از دستاوردهای خود حفاظت و حمایت نکنیم و فرهنگی را که در پرتو دفاع مقدس ایجاد شد، ادامه ندهیم و این‌ها را به تاریخ سپرده و بگوییم متعلق به دوره خاصی بوده است، می‌تواند ریشه‌های این درخت را مورد هجمه و آسیب قرار دهد. علاوه بر این، اگر راه نفوذ را باز بگذاریم، اگر استقلال‌مان دچار خدشه شود و به سایر قدرت‌ها متکی شویم و ولایت‌پذیری را از دست بدهیم، فرهنگ دفاع مقدس حتما دچار آسیب خواهد شد. یکی از ثمرات دفاع مقدس را می‌توان استمرار ولایت فقیه دانست که همان استمرار حرکت انبیاست. هر جایی که نتوانیم این دستاوردها و ثمرات مقدس را حفظ کنیم، با هجمه دشمن ممکن است آن فرصت یا نقطه قوت خدای ناکرده به آسیب یا نقطه ضعف تبدیل شود.

انتهای پیام
captcha