طرح ملی «کاشان پایتخت نهج‌البلاغه» رونمایی شد
کد خبر: 3929120
تاریخ انتشار : ۲۲ مهر ۱۳۹۹ - ۱۷:۰۵

طرح ملی «کاشان پایتخت نهج‌البلاغه» رونمایی شد

طرح ملی «کاشان پایتخت نهج‌البلاغه» با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و استاندار اصفهان رونمایی شد.

طرح ملی ،کاشان پایتخت نهج البلاغه رونمایی شد

به گزارش ایکنا از اصفهان، به نقل از اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل استانداری اصفهان، عباس رضایی استاندار اصفهان در آیین رونمایی از طرح ملی کاشان پایتخت نهج‌البلاغه ایران که با حضور صالحی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و آیت الله سلیمانی نماینده ولی فقیه و امام جمعه کاشان در محل سالن اجتماعات وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار شد، اظهار کرد: انتخاب کاشان به عنوان پایتخت نهج‌البلاغه نشان از قدمت دین و مذهب شیعه دراین منطقه و سرآغاز یک اتفاق خوب برای اهتمام به این کتاب بزرگ است.

استاندار اصفهان با اشاره به اینکه نهج‌البلاغه در بین ما شیعیان غریب و مظلوم است تصریح کرد: ما وظیفه شرعی خود می دانیم که در این مسیر تمام همکاری لازم را داشته و از هر آنچه نیاز است دریغ نکنیم و رسالت داریم که هرچه از دستمان بر می‌آید برای نجات از این غربت داشته باشیم.

وی افزود: امید است انتخاب کاشان به عنوان پایتخت نهج‌البلاغه سرآغاز یک اتفاق خوب برای اهتمام به این کتاب بزرگ باشد.

وی بر ضرورت تسریع این فرهنگ در سطوح مختلف به عنوان یک اصل تأکید کرد و گفت: با استفاده از روش های نوین خلاق مدارانه باید آموزش نهج ابلاغه را در استان اصفهان و کاشان در دستور کار قرار دهیم این فرصت برای آخرت مانند ابری زود گذر است و باید بتوانیم برای خودمان جامعه با استفاده از تمامی امکانات و روش ها بهره مندی لازم را داشته باشیم.

رضایی با اشاره به این که در طول تاریخ استان اصفهان در عرصه‌های فرهنگی، علمی و دینی سرآمده بوده است تصریح کرد: کاشان یکی از نخستین شهرهایی بوده که مردمانش به دین مبین اسلام و مذهب شیعه گرویدند و شخصیت هایی نظیر ملامحسن فیض- ملافتح الله کاشانی- ملااحمد وملا محمد نراقی- ملا حبیب الله شریف- غیاالدین جمشید کاشانی- محتشم کاشانی- صباحی بیدگلی- قصاب کاشانی و ... در این شهر سرآمد بوده اند.

استاندار اصفهان گفت: کاشان امروز دارای بیش از هزار حافظ قرآن، حافظ نهج البلاغه و صحیفه السجادیه است که قطعاً جایگاه بزرگی را در زمینه قرآنی به خود اختصاص داده است.

در پایان این مراسم با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، نماینده ولی فقیه و امام جمعه کاشان و استاندار اصفهان از پوستر اولین پایتخت نهج‌البلاغه ایران رونمایی شد.

طرح ملی پایتخت نهج البلاغه ایران به منظور زمینه سازی برای توسعه و ترویج فرهنگ و آموزه‌های ناب علوی در میان آحاد جامعه طراحی شده است همچنین در این مراسم تفاهم‌نامه همکاری مشترک میان معاونت قرآن وعترت وزارت فرهنگ و ارشاد و استانداری اصفهان با موضوع حمایت از اجرای این طرح ملی نیز امضا شد.

انتهای پیام
captcha