اداره امنا در اوقاف اصفهان راه‌اندازی می‌شود
کد خبر: 3931752
تاریخ انتشار : ۰۷ آبان ۱۳۹۹ - ۱۰:۴۹

اداره امنا در اوقاف اصفهان راه‌اندازی می‌شود

مدیرکل اوقاف استان اصفهان از راه‌اندازی اداره امنا به منظور واگذاری و برون‌سپاری برخی از اختیارات و اقدامات اوقاف هم‌زمان با سراسر کشور در استان اصفهان خبر داد.

اداره امنا در اوقاف اصفهان راه‌اندازی می‌شودحجت‌الاسلام محمدحسین بلک، مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان، در گفت‌وگو با ایکنا، با بیان اینکه یکی از رویکردهای جدید اداره اوقاف طی دو سال اخیر، استفاده از ظرفیت‌هایی است که در قانون اوقاف به آن اضافه شده، اظهار کرد: یکی از این ظرفیت‌ها، بهره‌گیری از نصب امین در موقوفات است.

وی ادامه داد: در برخی از رقبات و موقوفات در استان اصفهان به دلیل وسعت و اهمیت زیادی که دارند، ممکن است نیازها فراتر از توان اداری اداره اوقاف باشد و از طرفی، برون‌سپاری برخی از اقدامات اوقاف در دستور کار است و از این رو، راه‌اندازی اداره امنا در سازمان اوقاف و به تبع آن در استان‌ها در دستور کار قرار گرفت.

مدیرکل اوقاف استان اصفهان با بیان اینکه در این خصوص، افراد توانمند و با تجربه را شناسایی و برای همکاری در این بخش به کار خواهیم گرفت، اضافه کرد: در این زمینه برخی از اختیارات اداره اوقاف به آنها واگذار می‌شود تا بتوانند پیگیری امور حقوقی، حفظ اصل عین و درآمدزایی را در دستور کار خود قرار دهند.

حجت‌الاسلام بلک با بیان اینکه حضور امنا در اداره امنای اوقاف کاملا داوطلبانه است، گفت: تاکنون در این خصوص، 23 نفر ثبت‌نام کرده‌اند و برای 50 موقوفه در استان اصفهان اجرای این طرح در دستور کار قرار دارد.

وی تصریح کرد: این امنا هیچ بار مالی برای اوقاف ندارند و همه اقدامات آنها به صورت داوطلبانه خواهد بود.

مدیرکل اوقاف استان با بیان اینکه استان اصفهان به دلیل ظرفیت‌هایی بالایی که دارد، در راه‌اندازی اداره امنا پیشتاز بوده است، افزود: با توجه به اقدامات مثبت استان اصفهان در راه‌اندازی اداره امنا، این اداره کل مورد تجلیل رئیس سازمان اوقاف قرار گرفته است.

انتهای پیام
captcha