ارتباط با طبقات مختلف مردم در دستور کار بسیج قرار گیرد
کد خبر: 3937096
تاریخ انتشار : ۰۴ آذر ۱۳۹۹ - ۱۱:۰۱

ارتباط با طبقات مختلف مردم در دستور کار بسیج قرار گیرد

مسئول بعثه مقام معظم رهبری در استان اصفهان اظهار کرد: بسیج باید فعالانه در عرصه فرهنگی و تربیتی حضور داشته باشد و برای حفظ جایگاه و ارزش خود، ارتباطش را با طبقات مختلف مردم تقویت کند.

ارتباط با طبقات مختلف مردم در دستورکار بسیج قرار گیرد

حجت‌الاسلام مهدی گرجی، مسئول بعثه مقام معظم رهبری در استان اصفهان، در گفت‌وگو با ایکنا، با بیان اینکه دستور تشکیل بسیج مستضعفان یا ارتش 20 میلیونی یکی از ابتکارات حکیمانه بنیان‌گذار انقلاب اسلامی بود، اظهار کرد: در آن ایام، امام(ره) می‌فرمودند که ملتی با این جمعیت باید 20 میلیون نیروی رزمنده یا آماده دفاع نیز داشته باشد. در واقع هدف ایشان در وهله اول، آمادگی مردم برای دفاع از دستاوردهای انقلاب اسلامی بود و البته ورود بسیج به صحنه دفاع مقدس و خروج سرافرازانه آن از این کارزار، برگ زرین دیگری برای این نهاد بود.

وی افزود: بسیج به عرصه‌های زیادی ورود کرده و هر جا که انقلاب اسلامی نیاز داشته، به کمک نظام و دستگاه‌های دولتی آمده است و فعالیت می‌کند. بسیج زمانی که تحت نظر ارتش جمهوری اسلامی بود و چه اکنون که تحت سرپرستی سپاه پاسداران فعالیت می‌کند، خدمات بزرگی انجام داده و می‌دهد.

مسئول بعثه مقام معظم رهبری در استان اصفهان تصریح کرد: بسیج محصول این آیه قرآن است که «وَأَعِدُّوا لَهُمْ مَا اسْتَطَعْتُمْ مِنْ قُوَّةٍ وَمِنْ رِبَاطِ الْخَيْلِ تُرْهِبُونَ بِهِ عَدُوَّ اللَّهِ وَعَدُوَّكُمْ وَآخَرِينَ مِنْ دُونِهِمْ لَا تَعْلَمُونَهُمُ اللَّهُ يَعْلَمُهُ...؛ هر نیرویی در قدرت دارید، برای مقابله با آنها [= دشمنان‌] آماده سازید و (همچنین) اسب‌های ورزیده (برای میدان نبرد)، تا به وسیله آن، دشمن خدا و دشمن خویش را بترسانید و (همچنین) گروه دیگری غیر از اینها را که شما نمی‌شناسید و خدا آنها را می‌شناسد». در واقع همه ما باید آمادگی کسب کنیم و نیرو و امکانات‌مان را افزایش دهیم تا بتوانیم در مقابل هجمه‌های احتمالی مقاومت کنیم، لذا بسیج در صحنه‌های مختلف مثل مقابله با تهاجم فرهنگی، خدمت به مناطق محروم و دفاع از آرمان‌های انقلاب حضور یافت و امروز نیز در جریان شیوع کرونا، بسیجیان فوق‌العاده فعال، بانشاط و فداکار ظاهر شده‌اند.

حجت‌الاسلام گرجی در پایان اظهار کرد: یکی از بخش‌هایی که بسیج باید فعالانه به آن بپردازد، مباحث فرهنگی و تربیتی است و بسیج باید به همان آموزش‌های نظامی، فکری و فرهنگی خودش و نیز برگزاری حلقه‌های صالحین ادامه دهد. همچنین بسیج باید گوش به فرمان ولایت فقیه داشته باشد تا هر جا نیاز به حضور و استفاده از پتانسیل آن وجود داشت، فعال و بانشاط وارد شود و کمک کند و نیز به تقویت ارتباط با روحانیت و طبقات مختلف مردم بپردازد تا جایگاه و ارزش خود را حفظ کند.

انتهای پیام
captcha