روحیه بسیجی لازمه پذیرش مسئولیت است
کد خبر: 3937214
تاریخ انتشار : ۰۵ آذر ۱۳۹۹ - ۰۹:۳۶

روحیه بسیجی لازمه پذیرش مسئولیت است

امام جمعه موقت اصفهان با بیان اینکه هر کس در هر مقام و جایگاهی باید روحیه بسیجی داشته باشد، تصریح کرد: نباید دور بسیج یک خط کشید و آن را فقط متعلق به افراد خاصی دانست، بلکه فکر و روحیه بسیجی در همه جا باید بدرخشد.

روحیه بسیجی داشتن، لازمه پذیرش مسئولیت است

حجت‌الاسلام محمدتقی رهبر، امام جمعه موقت اصفهان، در گفت‌وگو با ایکنا از اصفهان، با بیان اینکه بسیج نهادی جوشیده از دل مردم و سراپا عشق و ارادت به نظام و انقلاب و اسلام است، اظهار کرد: اعضای این نهاد عاشقانه و علاقه‌مندانه دامن همت به کمر بسته و برای یاری انقلاب به میدان آمدند، چنانکه در دفاع مقدس نقش بسیج بسیار درخشنده بود و نیروهای مردمی از نوجوان و جوان گرفته تا پیر و کهنسال در خط مقدم و پشت جبهه خدمت‌رسانی می‌کردند و شاهد بودیم که چقدر شهید دادند و چه فداکاری‌ها کردند و اسارت‌ها کشیدند. سپاه پاسداران به عنوان یک نیروی مقتدر نیز تدریجاً از دل بسیج شکل گرفت و اکنون قدرت بزرگی در کشور محسوب می‌شود.

وی افزود: بسیج در عرصه‌های فرهنگی، آموزشی، عمرانی و امنیتی خدمت کرده است، چنانکه در کنار نیروی انتظامی در دفاع از امنیت شهرها نقش‌آفرینی می‌کند و در روستاها نیز به کار آبادانی، آبرسانی و کمک به زراعت روستاییان اشتغال دارد. امروز نیز بسیج باید اقتدار خود را در مقابل حرکات دشمن و توطئه‌های بیگانه حفظ کند و اگرچه ارتش و سپاه در صحنه حضور دارند، ولی بی‌نیاز از حضور بسیج نیستند. در واقع بسیج نیروی عاشق، علاقه‌مند و ازخودگذشته‌ای است که در عرصه‌های مختلف خدمت می‌کند و باید مورد حمایت قرار گرفته و بخشی از امور به دست آن سپرده شود.

امام جمعه موقت اصفهان تصریح کرد: بسیج، تاریخی نیست که تاریخ آن گذشته باشد و هر چه پیش رفته، قوی‌تر و نیرومندتر در صحنه حضور یافته است و مقام معظم رهبری نیز حمایت‌ها و تقدیر و تشکر ویژه از این نیرو داشته‌اند. علاوه بر این، بسیج می‌تواند خدمتگزاری رایگان برای جامعه باشد. در همین روزهای شیوع کرونا، حرکت‌های زیادی برای کمک‌رسانی به بینوایان در جامعه شکل گرفت و در عرصه‌های مختلف به بسیج مردمی و حضور مردمی نیاز داریم. اگر برخی امور اقتصادی با همکاری و مشارکت بسیج انجام شود، چالش‌ها و فشارهای وارده بر مردم کاهش می‌یابد.

حجت‌الاسلام رهبر ادامه داد: یک وقت از تشکل و تشکیلاتی به نام بسیج صحبت می‌شود و یک وقت صحبت از این است که هر کس در هر مقام و جایگاهی حضور دارد، باید روحیه بسیجی یعنی خدمتگزاری خالصانه داشته باشد. نباید دور بسیج یک خط کشید و آن را فقط متعلق به افراد خاصی دانست، بلکه فکر و روحیه بسیجی در همه جا باید بدرخشد، مثلاً در همین عرصه مبارزه با ویروس کرونا و گرانی‌ها، روحیه بسیجی نیاز است تا بتواند درک کند که این نوع زندگی برای مردم سخت است و اگر برخی مسئولان حقوق مکفی دارند، با روحیه بسیجی‌وار به فکر مستمندان نیز باشند و خدمت صادقانه برای نظام و انقلاب و ملت انجام دهند.

انتهای پیام
captcha