ترور دانشمندان ایرانی نشان‌ از ضعف ذاتی و مفرط دشمن است
کد خبر: 3937881
تاریخ انتشار : ۰۸ آذر ۱۳۹۹ - ۱۴:۵۵
صباح زنگنه در گفت‌وگو با ایکنا:

ترور دانشمندان ایرانی نشان‌ از ضعف ذاتی و مفرط دشمن است

کارشناس مسائل خاورمیانه با اشاره به ترور شهید محسن فخری‌زاده، اظهار کرد: دشمن یا هر تشکیلات تروریستی از قدرت نیروهای علمی یا مراکز و تأسیسات ایرانی باخبر و به ضعف ذاتی و مفرط خود آگاه است.

ترور دانشمندان ایرانی نشان‌دهنده ضعف ذاتی و مفرط دشمن استسیدصباح زنگنه، کارشناس مسائل خاورمیانه، در گفت‌وگو با ایکنا از اصفهان، با اشاره به ترور شهید محسن فخری‌زاده، دانشمند هسته‌ای کشورمان، اظهار کرد: معمولاً ترور نوعی ابزار جنگ محسوب می‌شود. زمانی با جنگ رودررو و مستقیم مواجهیم و گاهی نیز این جنگ غیر مستقیم است. هر اندازه که در جنگ‌ها و درگیری‌ها، از روش‌های غیرمستقیم و پنهان استفاده شود، نشان‌دهنده این است که مرتکب این اقدامات احساس ضعف و ناتوانی می‌کند و در طرف مقابل او که مورد حمله قرار می‌گیرد، نقاط قوتی وجود دارد.

وی افزود: این نقاط قوت در ترور شهید محسن فخری‌زاده نیز بسیار روشن و شاخص است. دشمن یا هر تشکیلات تروریستی که دست به این جنایت زده است، ضعف ذاتی و مفرط دارد و در طرف مقابلش که نیروهای علمی یا مراکز و تأسیسات ایرانی قرار دارند، احساس قوت می‌کند و در برابر این قوت، از ضعف خود آگاه است، بنابراین سعی می‌کند این نقاط قوت را مورد حمله و تهاجم قرار دهد.

این کارشناس مسائل خاورمیانه تصریح کرد: جمهوری اسلامی ایران با توکل بر خداوند و با بهره‌گیری از نیروهای مؤمن و توانمند توانسته است گام‌های بلندی در عرصه علم و فناوری بردارد و شهید محسن فخری‌زاده یکی از این قله‌های علمی ایران بود که ضمن دستیابی به اهداف خود در تحقیقات و فعالیت‌های علمی، موفق به تربیت نیروهای متعدد، کارآمد، مؤمن و توانمند شد که این نیروها می‌توانند آینده کشور را تضمین و تأمین کرده و همچنان به روند رشد و تعالی کشور کمک کنند.

زنگنه در خصوص واکنش ایران به این عملیات تروریستی، افزود: ترور شهید محسن فخری‌زاده اقدامی جنایت‌کارانه است که احکامی بر آن مترتب می‌شود. علاوه بر این، اقدامی تروریستی محسوب می‌شود که بر این نوع اقدامات نیز احکامی مترتب است و می‌توان آنها را اجرا کرد. همچنین این اقدام، سازماندهی شده و با حمایت دولتی انجام شده است، بنابراین یک ترور دولتی به حساب می‌آید و از سوی یک رژیم تروریست حمایت شده است و هر تعداد از رژیم‌هایی که دست به دست هم داده و این جنایت سازمان‌یافته و دولتی را انجام داده‌اند، آلوده به این جنایت شده‌اند و در قوانین بین‌المللی و اسلامی، احکامی بر آنها مترتب است و دولت جمهوری اسلامی ایران به استناد سه فصل قانونی، حقوقی و شرعی مجاز است که هر گونه که صلاح بداند و زمانش را تعیین و سطح مجازات را تنظیم کند، به عاملان و آمران و مجریان این جنایت پاسخ دهد.

وی در پایان بیان کرد: علاوه بر این، ایران می‌تواند در سطح بین‌المللی بسیج افکار عمومی را به عمل آورد و در سازمان‌ها، محافل و دادگاه‌های بین‌المللی علیه عاملان احتمالی این جنایت شکایت ببرد و هم‌زمان خود به مجازات آنها اقدام کند. این جنایت، مقدمه یک فضای جنگی و زمینه‌ساز این مسئله است که هر کشور یا دولت یا جمعیتی در هر کجا که مایل باشند، به چنین اقداماتی دست بزنند. بنابراین، طبق قانون چشم در برابر چشم، نیروهای ایرانی یا حامی و طرفدار ایران می‌توانند در هر کجا پاسخ این جنایت را بدهند.

انتهای پیام
captcha