کسب رتبه سوم استان اصفهان در طرح پاییزه کتاب
کد خبر: 3937898
تاریخ انتشار : ۰۸ آذر ۱۳۹۹ - ۱۵:۲۷

کسب رتبه سوم استان اصفهان در طرح پاییزه کتاب

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان گفت: اجرای طرح کشوری پائیزه کتاب موجب شد تا استان اصفهان بر اساس تعداد کتاب‌های فروخته شده رتبه سوم و بر اساس مبلغ فروش، رتبه سوم کشوری را نیز از آن خود نماید.

کسب رتبه سوم استان اصفهان در طرح پاییزه کتاب

به گزارش ایکنا به نقل از روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان، حجت‌الاسلام معتمدی تصریح کرد: 88 کتابفروشی استان مجری طرح پائیزه کتاب سال 99 بودند که استان اصفهان با فروش 21 میلیارد و ششصد وسی میلیون و سیصد وهفت هزار و یکصد وبیست ریال رتبه یادشده را در کشور کسب نماید.

وی افزود: چهل و چهار هزار و یکصد و سی هشت کتاب در کتابفروشی‌های مجری این طرح در استان اصفهان به فروش رفته است.

مدیرکل فرهنگ وارشاداسلامی استان اصفهان با بیان اینکه تعداد 68 کتابفروشی در شهر اصفهان و بیست کتابفروشی در سایر شهرستان‌های استان در طرح پاییزه کتاب سال99 شرکت داشته افزود: استان اصفهان بعد از استان‌های تهران و خراسان رضوی رتبه سوم کشور را در تعداد فروش کتاب ومبلغ فروش داشته است.

 معتمدی یادآور شد: فروش فصلی کتاب طرحی است در راستای حمایت از کتابفروشان به عنوان پاتوق فرهنگی و اعطای یارانه نشر کتاب از طریق کتابفروشی‌ها که با حمایت معاونت فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی همزمان با بیست و هشتمین دوره هفته کتاب جمهوری اسلامی ایران از ۲۴ تا ۳۰ آبان‌ماه ۱۳۹۹ با شعار «دانایی؛ مانایی» به اجرا درآمد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان، طرح‌های حمایتی از جمله طرح پائیزه کتاب را نوعی سرمایه‌گذاری فرهنگی توصیف و بیان کرد: جامعه‌ای رو به پیشرفت است که کتاب و مطالعه در زندگی مردم حضور مستمر داشته باشد و برگزاری طرح‌های حمایتی از کتاب به این دلیل که موجب رونق خرید کتاب و توسعه وترویج مطالعه می‌شود و همچنین در جهت تشویق اقشار مختلف جامعه به ویژه نسل جوان موثر و اجرای آن‌ها بسیار موثر وحائز اهمیت است.

انتهای پیام
captcha