آغاز مرمت مسجد جامع کاشان
کد خبر: 3938586
تاریخ انتشار : ۱۱ آذر ۱۳۹۹ - ۱۵:۳۶

آغاز مرمت مسجد جامع کاشان

رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان کاشان از آغاز عملیات مرمت ایوان شمالی مسجد جامع تاریخی این شهر با همکاری هیئت امنای مسجد خبر داد.

آغاز عملیات مرمت ایوان شمالی مسجد جامع کاشانبه‌ گزارش ایکنا به نقل از روابط‌ عمومی اداره کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اصفهان، مهران سرمدیان گفت: با توجه به بررسی‌های کارشناسان این اداره از مسجد جامع تاریخی کاشان، مرمت بخشی از ایوان‌های فرسوده و در معرض خطر ضلع شمالی حیاط این مسجد در دستور کار اداره میراث ‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان قرار گرفت.

او افزود: این عملیات مرمتی شامل: برداشت خاک آوار کف به‌منظور بررسی وضعیت پایه‌ها، زیربندی و استحکام بخشی آن و همچنین دوخت و دوز و پرکردن ترک‌های فعال و خطرناک و استحکام بخشی سقف این ایوان‌ها است.

سرمدیان تاکید کرد: با توجه به اخبار منتشر شده و نگرانی دوستداران میراث‌فرهنگی نسبت به وضعیت این بنای تاریخی و سفال و کاشی‌های که تصاویر آنها در فضاهای مختلف منتشر شده است، به اطلاع عموم می‌رسانم که تصاویر قطعات سفال و کاشی منتشر شده، مربوط به خاک آوار کف ایوان بوده و این عملیات مرمتی با دقت فراوان و نظارت و بررسی کامل کارشناسان و باستان شناسان این اداره انجام می‌شود و قطعات سفال و کاشی به‌منظور بررسی و تمیزسازی به اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان منتقل شده است.

انتهای پیام
captcha