یازدهمین کنفرانس آموزش شیمی انجمن شیمی ایران برگزار شد
کد خبر: 3938843
تاریخ انتشار : ۱۳ آذر ۱۳۹۹ - ۱۰:۳۱

یازدهمین کنفرانس آموزش شیمی انجمن شیمی ایران برگزار شد

یازدهمین کنفرانس آموزش شیمی انجمن شیمی ایران با شعار مسئولیت‌پذیری و وجدان کاری ضامن تحول در آموزش شیمی به میزبانی دانشگاه فرهنگیان اصفهان و به صورت مجازی برگزار شد.

یازدهمین کنفرانس آموزش شیمی انجمن شیمی ایران برگزار شد

به گزارش، ایکنا از اصفهان، به نقل از روابط عمومی دانشگاه فرهنگیان اصفهان، روز گذشته، یازدهمین کنفرانس آموزش شیمی انجمن شیمی ایران با شعار مسئولیت‌پذیری و وجدان کاری ضامن تحول در آموزش شیمی به میزبانی دانشگاه فرهنگیان اصفهان و با حضور جمعی از اساتید، معلمان، دانشجو معلمان و پژوهشگران به صورت مجازی برگزار شد.

حسین خنیفر، رئیس دانشگاه فرهنگیان؛ محمد علی زلفی گل، نائب رئیس و دبیر انجمن شیمی ایران؛ علی باقر طاهری‌نیا، معاون پژوهشی و فناوری دانشگاه فرهنگیان؛ نعمت الله ارشدی، عضو کمیته آموزش شیمی انجمن شیمی ایران؛ دوست محمد سمیعی، عضو هیات علمی دانشگاه فرهنگیان؛ حسن حذرخانی، عضو هیات علمی سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی و مریم صباغان، عضو هیات علمی دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی تهران سخنرانان این کنفرانس بودند.

حسین خنیفر، رئیس دانشگاه فرهنگیان با بیان روند شکل گیری و اهمیت رشته شیمی در بخشی از سخنان خود به بررسی جایگاه آموزش شیمی در دانشگاه فرهنگیان پرداخت و بیان کرد: امیدوارم که شرکت کنندگان بتوانند با توجه به سطح علمی و پژوهشی خوب کنفرانس و برنامه و ارائه اساتید حاضر دستاوردهای بسیار خوبی را از این کنفرانس احصا نمایند.

محمد علی زلفی گل، نائب رئیس و دبیر انجمن شیمی ایران نیز در سخنرانی خود با عنوان افق‌هایی از آینده شیمی گفت: دنیای آینده را دوربین‌هایی تعیین خواهند کرد که قادرند از ظرف واکنش‌های شیمیایی فیلمبرداری در سطح مولکولی و اتمی انجام دهند. رخ دادن یک سونامی در شیمی و علم در آینده از جمله مواردی بودند که وی ضمن اشاره به آنها آینده شیمی را به گونه ای تصور نمودند که بشر را مجبور می کند شیمی را از نو بیاموزد.

معاون پژوهشی و فناوری دانشگاه فرهنگیان، بررسی مرجعیت علمی و ماموریت محور دانشگاه فرهنگیان، ضمن قدردانی از زحمات دانشگاه فرهنگیان استان اصفهان و انجمن شیمی ایران به بیان چالش گریبانگیر تعارض ارزش ها و بی ثباتی سیاستی در اکثر دانشگاههای دنیا پرداخت و اظهارکرد: دانشگاه های ماموریت گرا از جمله دانشگاه فرهنگیان از این چالش ها دور هستند.

علی باقر طاهری نیا گفت: تا مادامی که جامعه به مدرسه و مدرسه به معلم نیاز دارد، تاریخ انقضای دانشگاه فرهنگیان به انقضا نخواهد رسید.

وی از مسئولان انجمن شیمی ایران تقاضا نمود دانشگاه فرهنگیان را محور مطالعات آموزش شیمی، برگزاری کنفرانس‌های آموزش شیمی و اعتبار بخشی آموزشی قرار دهد.

شهرام عروف زاد (رئیس کنفرانس)، سید محسن موسوی (دبیر کنفرانس)، مهشید گلستانه (دبیر علمی کنفرانس) و زکیه اکرمی (دبیر اجرایی کنفرانس) در خلال برگزاری  این کنفرانس توضیحاتی در مورد روند چگونگی مراحل علمی و اجرایی کنفرانس ارائه کردند.

مسئولیت پذیری و وجدان کاری در آموزش شیمی، شیمی و آموزش شیمی در بستر تاریخ، برنامه درسی حوزه تربیت و یادگیری علوم تجربی و نگاه سبز برای معلمان شیمی از دیگر محورهای سخنرانی‌های این کنفرانس به شمار می‌رفتند. ارائه شفاهی ده مقالات، پخش پوسترها، برگزاری نمایشگاه مجازی کتاب، معرفی جایگاه آموزش شیمی در دانشگاه فرهنگیان و معرفی مجلات پژوهشی آموزش شیمی از دیگر برنامه‌های اجرایی کنفرانس یازدهمین کنفرانس آموزش شیمی انجمن شیمی ایران بود.

انتهای پیام
captcha